baznashr

مک لارن با P1 LM در آستانه‌ شکستن رکورد پیست نوربرگ‌ رینگ

on .

نوربرگ‌رینگ مطرح‌ترین پیست جهان است که ثبت رکورد مناسب در آن یکی از اولویت‌های اصلی خودروسازان به خصوص انواع تولید‌کننده‌ی سوپراسپرت‌ها است. هم‌اکنون رکورد سرعت پیست نوربرگ‌رینگ در دستان گروه پورشه، با خودروی ۹۱۸ اسپایدر است. مک‌لارن P1 Lm که همان نسخه‌ی قانونی GTR برای تردد در شهر است، می‌خواهد شانس خود را محک بزند تا رکورد این پیست را جا‌به‌جا کند.

مک‌لارن گروهی نیست که قرار است این رکورد را جابه‌جا کند. درواقع لانزانته (Lanzante) است که این تلاش را خواهد کرد. لانزانته همان کمپانی است که، نسخه‌ی قانونی خیابان مدل GTR، یعنی P1 LM را ساخته است.

این شرکت گفته که جابه‌جا کردن رکورد این پیست هدف اصلی ما نیست، ولی امکان دارد در صورت وجود شرایط مناسب، این اتفاق روی‌ دهد. دین لازانته (Dean Lanzante) مدیر شرکت لانزانته گفت:

ما دیدیم که یک نمونه قانونی برای شهر (نه نسخه‌ی مخصوص پیست) چه توانایی‌هایی دارد و ما شبیه‌سازی‌هایی از عملکرد خودروی خود نیز در دست داریم. از طرفی ما کنی برک (kenny brrak) را داریم که آماده برای شکستن رکورد است. اگر موقعیت مناسب بود، از او استفاده می‌کنیم.

گروه مک‌لارن هیچ‌ گاه نگفتند که P1 استاندارد چه رکوردی در این پیست زد؛ فقط اشاره به این کردند که زمان ثبتی آن‌ها کم‌تر از ۷ دقیقه بوده است. P1 LM توانایی شکستن رکورد ۹۱۸ اسپایدر با زمان ۶:۵۷ دارد. باید منتظر ماند و دید که شرایط آب و هوایی و بقیه شرایط چطور پیش می‌رود. دین لانزانته در رابطه با رقابت با پورشه گفت:

ما بودجه و شرایط پورشه را برای شکستن این رکورد نداریم و اگر باران ببارد، این شانس را امتحان نمی‌کنیم، چون نمی‌خواهیم به عاقبت کونیخ‌زگ در پیست دچار شویم.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز