baznashr

شبکه‌ی آنلاین پلی‌استیشن بار دیگر هک شد؛ هک بعدی در راه است

on .

PSN-Hacked-1

اگر به‌ یاد داشته باشید، شبکه‌ی آنلاین پلی‌استیشن در سال ۲۰۱۱ هک شد و اطلاعات میلیون‌ها کاربر در اختیار هکرها قرار گرفت. در آن زمان شبکه‌ی آنلاین پلی‌استیشن ۱ ماه از دسترس خارج شد و کاربران نمی‌توانستند آنلاین بازی کنند. سونی با از بین مشکلات و معذرت خواهی کردن از کاربران قول داد که دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد؛ اما به نظر می‌رسد که باردیگر هکرها موفق شده‌اند این شبکه‌ی آنلاین را هک کنند.

گروهی از هکرها که خودشان را PoodleCorp می‌نامند، شبکه‌ی پلی‌استیشن نتورک را هک کردند.

گروهی با نام PoodleCorp اعلام کرده که با حمله‌ی DDOS توانسته شبکه‌ی «پلی‌استیشن نتورک» (Playstation Network) را از دست کاربران خارج کند. این گروه در حساب توییتر خودشان هم به این موضوع اشاره کرده‌اند. این گروه دسترسی کاربران انگلیس و آمریکا را به شبکه‌ PSN‌ را قطع کردند. کاربران این کشورها مرتبا به این موضوع اشاره کردند که نمی‌توانند به شبکه‌ی آنلاین پلی‌استیشن متصل شوند.

البته این گروه در کنار هک کردن شبکه‌ی پلی‌استیشن به چند شبکه‌ی بازی دیگر هم حمله کردند که از بین آن‌ها می‌توان به شبکه‌ی Battle.net استودیوی Blizzard اشاره کرد. گیمرها در این زمان نمی‌توانستند بازی‌های Overwatch و Hearthstone را بازی کنند.

البته تاثیر این هک روی شبکه‌ی پلی‌استیشن نتورک سونی بسیار زیاد بوده و حتی کاربران نمی‌توانستند وارد این شبکه شوند. این گروه هک پس از اخلال ایجاد کردن در شبکه‌ی آنلاین پلی‌استیشن به سرورهای بازی GTA Online هم حمله کردند. شرکت راک‌استار پس از چند ساعت اعلام کرد که مشکلات برطرف شده و کاربران می‌توانند بدون مشکل بازی کنند.

PSN-Hacked-2

گروه PoodleCorp در ادامه به این موضوع اشاره کرد که در چند روز آینده قصد دارد حمله‌ی بزرگ‌تری به شبکه‌ی پلی‌استیشن نتورک انجام دهد؛ اما در حال حاضر شرایط شبکه‌ی آنلاین پلی‌استیشن پایدار است و کاربران با مشکلی مواجه نیستند. در حال حاضر هیچ خبری از اقدام جدید این شرکت نیست و اکثر بازی‌های آنلاین محبوب، بدون مشکل کار می‌کنند.

منبع: Express

‌‌‌‌

شبکه‌ی آنلاین پلی‌استیشن بار دیگر هک شد؛ هک بعدی در راه است

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز