baznashr

سیستم رانندگی خودکار تسلا جان یک فرد را نجات داد

on .

TeslaModelX

یکی از خودروهای تسلا، چند وقت پیش و در حالی که روی حالت رانندگی خودکار قرار داشت، تصادف کرد و راننده‌ی خود را به کشتن داد. این موضوع هم باعث شد تا افراد زیادی به تسلا خرده بگیرند و از این شرکت بخواهند که فکری به حال سیستم رانندگی خودکار خود بکند. با این حال، «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، گفت که سیستم‌اش قرار است جان افراد را نجات دهد و آن تصادف هم، چیزی بیش از یک تصادف نبوده است. حرف‌های ماسک اخیرا به حقیقت پیوسته‌اند.

این اتفاق موجب شده است تا نگرانی‌ها نسبت به سیستم رانندگی خودکار تسلا کمتر شود.

به تازگی یک شهروند امریکایی در حالی که مشغول راندن خودروی Model X خود بوده، دچار درد جسمانی بسیار سختی می‌شود. او خودروی‌اش را در حالت رانندگی خودکار در یکی از اتوبان‌های میسوری قرار می‌دهد و می‌گذارد تا خودرو مسافت ۲۰ مایل را خودکار حرکت کند. پس از رسیدن به نزدیک‌ترین بیمارستانی که پیدا کرده بود، این شهروند امریکایی کنترل خودرو را به دست می‌گیرد و سریع خودش را به اورژانس بیمارستان می‌رساند.

این اتفاق موجب شده است تا نگرانی‌ها نسبت به سیستم رانندگی خودکار تسلا کمتر شود. البته خبرگزاری Slate می‌نویسد که برای اولین بار نیست که یک خودروی تسلا جان افراد را نجات می‌دهد. خودروهای تسلا قبلا هم با دیدن افراد رهگذر، به صورت خودکار توقف کرده بودند یا اینکه خودشان را از مقابل خودروهای دیگر به کنار کشیده‌اند.

تکنولوژی رانندگی خودکار تسلا، هنوز هم کامل و دقیق عمل نمی‌کند، اما راننده‌ی خودروی Model X که نجات یافته است، می‌گوید که به خودروی‌اش اعتماد کرده بود، وگرنه به کنار جاده می‌زد و با اورژانس تماس می‌گرفت.

منبع: The Verge

سیستم رانندگی خودکار تسلا جان یک فرد را نجات داد

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز