baznashr

این فناوری جدید باعث رکوردشکنی شناگران المپیک می‌شود

on .

شناگر

با آغاز مسابقات المپیک از جمله مسابقه شنا، شناگران طبیعتا باید بتوانند رکوردهای بهتری ثبت کنند. حالا شاید این سوال پیش بیاید که این ورزشکاران چگونه می‌توانند همین‌طور در کاری که انجام می‌دهند، پیشرفت کنند. آیا ما به اوج قدرت فیزیکی نرسیده‌ایم؟ اگر توانایی ما در شنا کردن بیشتر شود، به دوپینگ کردن ادامه می‌دهیم یا اینکه در نهایت به آدم دریایی تبدیل می‌شویم.

فرقی نمی‌کند که ما به اوج توانایی فیزیکی‌مان رسیده باشیم یا نه، در هر صورت هنوز می‌توانیم در شنا کردن بهتر شویم. این چیزی است که محققان دانشگاه بیلفلد آلمان می‌گویند. این محققان امیدوارند تکنیک شناگران را با استفاده از داده‌های صوتی بهتر کنند.

این کار از طریق فرایندی به نام «sonification» انجام می‌شود که طی آن داده‌های دریافت شده به صداهایی تبدیل می‌شوند که شناگر می‌تواند آنها را بفهمد. در این مورد، جریان فشار آب بر دستان شناگر با یک سیستم خاص اندازه‌گیری می‌شود. این سیستم شامل دستکش‌هایی است که به حسگر فشار مجهز هستند. این حسگرها به یک ابزار اندازه‌گیری متصل هستند، این ابزار داده‌ها را به یک کامپیوتر منتقل می‌کند و کامپیوتر هم به نوبه‌ی خود داده‌ها را به صدا تبدیل می‌کند. شناگر می‌تواند این صداها را با هدفون بشنود. به طور کلی، این سیستم آهنگی می‌سازد که شناگر می‌تواند از آن برای تنظیم حالت بدنش استفاده کند.

اگر یک شناگر تغییرات جریان فشار را با شنیدن بفهمد، می‌تواند بهتر قضاوت کند، مثلا می‌تواند با مصرف انرژی یکسان، نیور و فشار بیشتری تولید کند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰ شناگر حرفه‌ای این سیستم را آزمایش کردند و پی بردند که این روش با ارایه اطلاعات مهم در لحظه، واقعا در بهتر شدن تکنیک آنها موثر است.

محققان امیدوارند این سیستم به قدر کافی منسجم و یکپاچه بشود تا شناگران بدون نیاز به کمک یک فرد دیگر بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین امیدوارند که از آن در برنامه‌های آموزشی بیشتری استفاده کنند.

منبع: Gizmodo

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز