baznashr

بررسی تریلر جدید Gears of War 4

on .

Gears4

استودیوی بازی‌سازی The Coalition، سازنده‌ی جدید مجموعه بازی‌های «چرخ‌های جنگ» یا همان Gears of War است. این استودیوی بازی‌سازی، ویدیوی جدیدی از اولین چرخ‌های جنگی که ساخته‌اند، منتشر کرده است. این ویدیو که در حال حاضر به صورت انحصاری به بر و بچه‌های وب‌سایت IGN داده شده، روند بازی Gears of War 4 را در بخش داستانی‌اش به تصویر می‌کشد.

این ویدیوی جدید، در کنار اینکه «مارکوس فینیکس» را پیر و اسلحه به‌دست به ما نشان داده، هم‌چنین بخش‌های جدیدی از روند بازی را به تصویر کشیده است.

در ادامه سعی داریم نیم‌نگاهی به بخش‌های مختلف تریلر جدید Gears of War 4 بیاندازیم و از اسلحه‌های آن گرفته تا دشمنان یا حتی گرافیک آن را زیر نظر خودمان بالا و پایین کنیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بر و بچه‌های استودیوی The Coalition می‌دانند که مخاطب‌شان چه چیزی را دوست دارد و به همین دلیل، از همان ابتدای ویدیو، مارکوس فینیکس را نشان می‌دهند. مارکوس در کنار پسرش «جی‌دی» مشغول به مبارزه است و گروه پسرش را به سمت هدفی راهنمایی می‌کند.

Gears4-1

پیشرفت‌های گرافیک بازی در مقایسه با قسمت‌های قبلی ویدیو از همان ابتدا پیدا هستند. البته راست‌اش را بخواهید انتظارات‌مان از یک بازی نسل هشتمی و کنسول ایکس‌باکس وان، بسیار بیشتر از این حرف‌ها است. چرخ‌های جنگ بازی‌ای است که قرار است قدرت‌های کنسول ایکس‌باکس وان را به نمایش بگذارد، اما همین حالا هم از نظر گرافیکی به Quantum Break نمی‌رسد؛ منظورمان این است که ضعف گرافیکی بازی ربطی به کنسول ندارد و به خود سازندگان باز می‌گردد.

Gears4-2

اولین چیزی که در روند بازی توجه‌تان را جلب می‌کند، دشمن‌ها هستند. برای اولین بار در مجموعه بازی‌های چرخ‌های جنگ، دشمن‌هایی را می‌بینیم که ربات هستند. ربات‌ها اصلا آن طور که باید، به خوبی لوکاست‌ها نیستند. ربات‌ها نه به خوبی منفجر می‌شوند و نه به خوبی می‌جنگند؛ در حالی که لوکاست‌ها دقیقا شبیه به موجوداتی زنده با شما مبارزه می‌کردند. امیدواریم تا زمان عرضه‌ی بازی، سازندگان گیرز ۴ فکری به حال این ربات‌ها بکنند.

البته نکته‌ی جالب توجه، لباس ربات‌ها است. ربات‌ها زره سربازهای COG، یعنی همان گروه گیرز را به تن دارند.

Gears4-3

ربات‌هایی که در ویدیو می‌بینیم، مثل دیگر دشمنان این مجموعه، کلاس‌های مختلفی دارند؛ یعنی در سطح‌های مختلف تقسیم شده‌اند. برخی ربات‌ها زیاد هستند و مثل مور و ملخ به سمت‌تان می‌آیند و برخی دیگر، بزرگ و قوی هستند. در این میان هم ربا‌ت‌هایی هستند که مثل Seederهای لوکاست‌ها حمله می‌کنند: سوسک‌هایی کوچک و سریع که به سمت‌تان می‌دوند و منفجر می‌شوند.

Gears4-4

در این میان، تیراندازهای بزرگی هم در هوا شناور هستند که می‌توانند برای خودشان، سپر بسازند. آن طور که در روند بازی می‌بینیم، باید پس از شلیک و نابود کردن سپر آن‌ها، به سرعت این تیراندازها را از بین ببرید؛ وگرنه دوباره بلند می‌شوند و سپرشان را روشن می‌کنند. البته امکان این که از پشت به آن‌ها حمله کنید هم وجود دارد.

Gears4-5

این تیراندازهای بزرگ، اسلحه‌ی خفنی دارند که می‌توانید از آن برای خودتان هم استفاده کنید. پس از به زمین انداختن یک تیرانداز، می‌توانید رگبار بزرگ او را بردارید. از این رگبار، مثل دیگر رگبارهای مجموعه‌ی گیرز، می‌توان پشت سنگر استفاده کرد؛ طوری که رگبار را روی سنگر می‌گزارید و دشمن‌ها را یکی پس از دیگری به پایین می‌ریزید.

Gears4-7

تخریب‌پذیری محیط در گیرز ۴ خوب از آب درآمده است؛ طوری که وقتی جی‌دی رگبارش را روشن می‌کند، هر چه در مقابل‌اش است نابود می‌شود و به در و دیوار می‌پاشد.

Gears4-8

از طراحی مرحله‌هایی که در این ویدیو می‌بینیم، به هیچ وجه راضی نیستیم. مرحله‌ها به جای اینکه بیشتر شبیه به یک مکان واقعی باشند، شبیه به نقشه‌ی بخش چندنفره‌ی بازی طراحی شده‌اند. در دیگر قسمت‌های Gears of War هم مرحله‌ها پر از سنگرهای مختلف طراحی شده بودند، هر چه باشد سیستم اصلی این مجموعه بازی‌ها سنگرگیری است، اما این سنگرها در محیط ادغام شده بودند؛ یعنی سنگرها خودشان بخشی از محیط زیبای بازی بودند.

با این حال، دموهای گیرز ۴ سنگرها را شبیه به میز و صندلی‌هایی به تصویر کشیده‌اند که وسط مراحل پخش و پلا شده‌اند تا شما بتوانید پشت آن‌ها سنگرگیری کنید.

Gears4-9

در ادامه‌ی ویدیو، باز هم جی‌دی و گروه‌اش به ربات‌های قوی برخورد می‌کنند و آن‌ها را با اسلحه‌های نه چندان خوب‌شان از پا در می‌آورند. حرف از سلاح‌ها به میان آمد، باید به این موضوع هم اشاره کنیم که سلاح‌های جدید بازی، به خوبی آن‌چه در بازی‌های قبلی دیده‌ایم نیستند. یعنی همانطور که می‌توانیم در ویدیوی منتشر شده ببینیم، سلاح‌ها به درد مبارزه نمی‌خورند.

Gears4-10

زیباترین چیزی که تا به حال در دموهای گیرز ۴ دیده‌ایم، طوفان بزرگی است که همه جا به پر و پای شخصیت‌ها می‌پیچد. این طوفان، روند مبارزات و حتی حرکت کردن را هم تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. این طوفان هم در ویدیوی جدید پیدا می‌شود؛ طوری که مطمئن شده‌ایم احتمالا در تمام بخش‌های بازی باید هر از گاهی با این طوفان دست و پنجه نرم کنیم.

Gears4-11

در ادامه باز هم می‌توانیم نگاهی به طراحی بد مرحله‌ها بیندازیم. محیط‌ها به جای اینکه شبیه به مناطق واقعی باشند، کاملا شبیه به اتاقی خالی هستند که وسط‌شان با سنگر پر شده باشد؛ یعنی ظاهرا مراحل طراح هنری نداشته است.

Gears4-12

در پایان این ویدیوی نسبتا طولانی، دوباره مارکوس فینیکس را نشان‌مان می‌دهند تا کمی حال کنیم و با خاطره‌ای خوب ویدیو را به کنار بگذاریم.

Gears4-14 Gears4-15 Gears4-16

در نهایت هم می‌توانیم یک میان‌پرده‌ی شلوغ از بازی را ببینیم. در حالی که قسمت‌های قبلی چرخ‌های جنگ، میان‌پرده‌هایی از پیش رندر شده داشتند، هنوز نمی‌دانیم میان‌پرده‌های Gears 4 چگونه کار می‌کنند. با این حال تصور می‌کنیم که کات‌سین‌های گیرز ۴ فایل ویدیویی باشند.

Gears4-17

قسمت چهارم از مجموعه بازی‌های Gears of War قرار است در روز یازدهم اکتبر سال جاری روی دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

جدیدترین تریلر Gears 4 را در سه قسمت برای‌تان در ادامه قرار داده‌ایم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بررسی تریلر جدید Gears of War 4

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز