baznashr

با تست های دوام آئودی آشنا شوید

on .

آئودی اخیرا صدمین دوام و ماندگاری را روی سدان A4 مدل ۲۰۱۶ انجام داده است. این مجموعه آزمایشات با نام INKA شناخته می‌شوند و خلاصه شده‌ی عبارت Ingolstadt Korrosion und Altern و به معنای دستیابی به خوردگی و فرسایش است. این آزمایش که در مدت ۱۹ هفته روی خودروها انجام می‌شود تاثیری همانند ۱۲ سال شرایط کاری را روی آن‌ها دارد.

با تست های دوام آئودی آشنا شوید

این تست فرسایش شامل پنج مرحله است. در نخستین مرحله خودرو کاملا نمک اندود شده و در یک محفظه با قبلیت تنظیم دما قرار داده می‌شود. سپس دمای آن را به ۳۵ درجه ی سلسیوس می‌رسانند. مرحله‌ی بعدی تست خودرو در شرایط مناطق گرمسیری است. در این مرحله خودرو را در محفظه‌ای با رطوبت صد در صد قرار داده و دمای آن را تا ۵۰ درجه‌ی سلسیوس افزایش می‌دهند.

در سومین مرحله خودرو در مکانی قرار می‌گیرد که ۸۰ عدد لامپ ۱۲۰۰ وات هالوژنی از نوع بخار جیوه‌ای به طور مستقیم به روی بدنه‌ی خودرو تابیده می‌شوند. دمای بدنه‌ی خودرو در معرض تابش این لامپ‌ها حداکثر تا ۹۰ درجه‌ی سلسیوس افزایش می‌یابد. این مجموعه‌ تست‌ها برای بررسی میزان تغییر یا ترک کردن رنگ بدنه‌ی خودرو انجام می‌شود.

با تست های دوام آئودی آشنا شوید

پس از آنکه دمای خودرو به حالت عادی برگشت، مرحله‌ی چهارم این است که شرایطی مانند زمستان قطبی را برای خودرو شبیه‌سازی کنند. در این مرحله دمای محفظه‌ای که خودرو در آن قرار دارد تا منفی ۳۵ درجه‌ کاهش می‌یابد. خودرو نیز روی یک دستگاه چهار بخشی قرار دارد که با استفاده از نیروی هیدرولیکی، سیستم تعلیق و قطعات جلوبندی شامل میل موجگیر و اتصالات را تحت فشار پیچشی و کششی قرار می‌دهد تا شرایطی مانند حرکت در یک جاده‌ی ناهموار را برای خودرو شبیه‌سازی کند.

در مرحله‌ی آخر نیز رانندگان آزمایشی، خودرو را به تست جاده‌ای با شرایط خاصی می‌برند که شامل مسیر‌هایی با گل و لای نیز می‌شود.

در طی این تست خودرو حدود ۱۲ هزار کیلومتر رانده می‌شود اما شرایط سخت این آزمایش برابر با ۱۲ سال کارکرد خودرو است.

پس از پایان این تست، بازرسان کیفی شروع به قطعه قطعه کردن خودرو به ۶۰۰ قطعه می‌کنند تا نقاط ضعف آن را بیایند. تیم تضمین کیفیت از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا مقاومت در برابر پوسیدگی و دوام مدل‌های آینده را بهبود بخشند. سیلویا دورل مدیر بخش مهندسی مواد در این مورد می‌گوید: "تست INKA یکی از ملزومات برای تضمین کیفیت خودرو و همچنین بهینه‌سازی تولیدات آینده‌ است."

با تست های دوام آئودی آشنا شوید

بخش تضمین کیفیت شرکت آئودی نخستین تست INKA را در سال ۲۰۰۲ انجام داد. این تست تاکنون به میزان ۳۲۲٬۵۰۰ ساعت انجام شده است و خودروها نیز نزدیکه به ۹۹۷ هزار کیلومتر رانده شده‌اند که از این مقدار مسافت، ۴۵۰۰ کیلومتر آن در گل و لای و حدود ۳ هزار کیلومتر آن در نمک طی شده است.

البته تست‌های دوام آئودی به زمانی بسیار دور باز می‌گردد زیرا بخش تکنیکی و فنی این شرکت چهل سال است که خودروها را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز