baznashr

سنای آمریکا استفاده از گوشی‌های بلک‌بری را کنار می‌گذارد

on .

چندی پیش خبری منتشر شد که باراک اوباما گوشی بلک‌بری‌اش را عوض کرده و دیگر از این گوشی استفاده نمی‌کند. رییس جمهور ایالات‌متحده از زمان ورودش به کاخ سفید از یک گوشی بلک‌بری استفاده می‌کرد اما امسال پس از مدت‌ها مقامات امنیتی تصمیم گرفتند گوشی او را عوض کنند.

حال خبری دیگر منتشر شده و مشخص شده سنای آمریکا هم اعلام کرده کارکنان‌اش از این پس قادر به ارسال درخواست برای در اختیار گرفتن گوشی‌های مجهز به سیستم عامل بلک‌بری ۱۰ برای انجام امور دفتری نخواهند بود. گوشی‌هایی که برای پر کردن جای بلک‌بری پیشنهاد شده‌اند سامسونگ گلکسی S6 و آیفون SE هستند.

کسانی که در حال حاضر از گوشی‌های بلک‌بری استفاده می‌کنند مجبور نیستند بلافاصله گوشی‌های‌شان را کنار بگذارند. کاربران گوشی‌های Q10، Z10، Z30،  Passport و BlackBerry Classic تا زمان پایان چرخه عمر این دستگاه‌ها پشتیبانی خواهند شد.

در حدود یک دهه بود که بلک‌بری در سنای آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت. در گذشته این گوشی‌ها به دلیل سیستم امن ارسال ایمیل، سیستم پیام‌رسانی و سیستم عامل محافظت شده مورد اقبال واقع شده بودند. این در حالی بود که آن زمان دولت آمریکا چنین ویژگی‌هایی را برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون متصور نبود.

فقط چندسال طول کشید که iOS و اندروید با سرعت خیره کننده‌ای رشد کردند و هر دوی این سیستم‌های عامل به بلوغ رسیدند. بلک‌بری در این رقابت عقب ماند و محبوبیت‌اش کاهش یافت. حال در آخرین ناکامی‌ها برای این شرکت پس از آنکه رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد دیگر از گوشی بلک‌بری استفاده نمی‌کند، سنا هم به سمت استفاده از گوشی‌های شرکت‌های سامسونگ و اپل حرکت کرده است.

منبع: GSMArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز