baznashr

ورود خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد ممنوع شد

on .

واردات خودروهای آمریکایی در ماه‌های قبل یکی از سوژه‌های مهم خبری بود که سرانجام آن به ممنوع ورود خودروهای آمریکایی به ایران منجر شد.

اما از آنجا که قوانین مناطق آزاد هر کشور با قوانین سرزمین اصلی فرق دارد، ورود این خودروها در مناطق آزاد کشور همچنان ادامه داشت. 

با بالاگرفتن مباحث مربوط به ورود خودروهای آمریکایی در رسانه‌‌های عمومی و تخصصی، زمزمه‌ی ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد به گوش رسید.

روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۹۵، زمزمه‌ها به حقیقت تبدیل شد و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه‌ی اقتصادی در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد از آن‌ها خواست تا ورود خودروهای آمریکایی را ممنوع کنند.

در حکم ترکان آمده است:

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵ کارگران با ایشان و تاکید معظم له بر جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی که می‌فرمایند «‌خود آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ور شکستگی آمریکا خودرو وارد کنیم؟! مدیران و مسئولان در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه ها وارد می‌شود بایستند و جدا نگذارند این قبیل مسائل انجام شود». مقتضی است در اجرای اوامر مقام معظم رهبری از ورود خودروهای سواری ساخت کشور مزبور به محدوده مناطق آزاد خودداری کنید.

ورود خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد ممنوع شد

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز