baznashr

آمار فروش پلی‌استیشن 4 از 30 میلیون دستگاه رد شد

on .

سونی اعلام کرد که از زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن 4 در اواخر سال 2013 میلادی، تعداد 30.2 میلیون دستگاه از این را در 124 کشور و منطقه‌ی جهان فروخته است.

“پلی‌استیشن 4 سریع‌ترین و بیش‌ترین میزان رشد را در تاریخ پلی‌استیشن دارد.”

 این رقم در اسفند ماه سال گذشته 20.2 میلیون بود. این یعنی در هر ماه 1.2 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به فروش رفته است. مسوولان سونی می‌گویند: “پلی‌استیشن 4 سریع‌ترین و بیش‌ترین میزان رشد را در تاریخ پلی‌استیشن دارد.” ماه گذشته هم این شرکت آمار فروش 29 میلیونی این دستگاه را منتشر کرده بود.

مایکروسافت هنوز آمار و ارقام مربوط به فروش ایکس‌باکس وان را در سال گذشته منتشر نکرده است. فقط در آبان ماه سال گذشته گفته بود که 10 میلیون دستگاه از این کنسول را برای فروشگاه‌ها فرستاده بود. البته اخیرا اعلام کرده بود که ایکس‌باکس وان پرفروش‌ترین کنسول در ماه مهر بود و بازی هیلو 5 هم ماه قبل بیشترین میزان فروش را داشت.

آماری که گروه NPD، شرکتی با تخصص در زمینه‌ی تحقیقات بازار، منتشر کرده، نشان می‌دهند که میزان فروش پلی‌استیشن 4 در آمریکای شمالی از ایکس باکس وان بیشتر بوده است. در حالی که در بازار آمریکای شمالی معمولا، دستگاه‌های ایکس‌باکس غلبه دارند. این موضوع محبوبیت زیاد کنسول سونی را نشان می‌دهد. ماه گذشته، فروش ایکس باکس وان برای اولین بار از پلی‌استیشن 4 بیشتر بود که علت آن را می‌توان به عرضه‌ی بازی هیلو 5 نسبت داد.

کنسول نینتندو Wii U که یک سال قبل از کنسول‌های سونی و مایکروسافت عرضه شده بود، در سراسر جهان به تعداد 10.73 میلیون دستگاه به فروش رفته است.

خرید اینترنتی پلی‌استیشن 4

خرید اینترنتی ایکس‌باکس وان

منبع: Sony

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز