baznashr

یاهو دسترسی برخی از کاربران را به ایمیل‌های‌شان محدود کرد

on .

استفاده از نرم‌افزارهای Ad-block که مانع از نمایش تبلیغات اینترنتی می‌شوند به‌قدری محبوب شده است که سایت‌ها و شرکت‌ها به دنبال راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از این موضوع هستند. شرکت یاهو اخیرا دسترسی به ایمیل برخی از کاربران‌اش را که از نرم‌افزارها و افزونه‌های مسدود کننده‌ی تبلیغات استفاده می‌کنند بسته است.

برخی از کاربران یاهو زمانی که می‌خواهند وارد ایمیل‌شان شوند، با پیغام زیر روبرو می‌شوند:

یاهو دسترسی برخی از کاربران را به ایمیل‌های‌شان محدود کرد

در این پیغام آمده است که: “توانایی نمایش Yahoo Mail را نداریم. برای ادامه‌ی استفاده از Yahoo Mail لطفا مسدود کننده‌ی تبلیغات‌تان را غیرفعال کنید.”

وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف به سرعت در پاسخ به این عمل یاهو، عذر این شرکت را خواسته‌اند. یاهو هم این پاسخ یکسان را به تمام خبرگزاری‌ها فرستاده است:

“در یاهو ما همیشه مشغول توسعه و آزمایش تجربه‌ها و محصولات مختلف هستیم. این تست جدید را برای عده‌ی کوچکی از کاربران  Yahoo Mail در ایالات متحده به راه انداخته‌ایم.”

یاهو اولین شرکتی نیست که دسترسی افراد به وب‌سایت‌اش را به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای Ad-block مسدود می‌کند. با این حال، مسدود شدن سرویس مهمی مثل ایمیل یاهو آن هم به دلیل استفاده از Ad-blocker حرکت زیبایی نیست. یاهو که یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های ایمیل دنیا را در اختیار دارد، از همان ابتدا هم به نمایش تبلیغ در داشبورد و حتی ایمیل‌هایی که فرستاده می‌شود مشغول بود. محبوبیت بالای نرم‌افزارهای Ad-blocker، که یکی از دلایل‌اش می‌تواند پشتیبانی تازه‌ی سیستم عامل iOS از این نرم‌افزارها باشد، یاهو را برانگیخته است تا مانع کاهش درآمدهای‌اش شود.

منبع:‌ The Verge

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز