baznashr

تماشا کنید: این انیمیشن درک شما را از زمان تغییر خواهد داد

on .

کره زمین

همه می‌دانیم که زمین سن زیادی دارد و ۴.۵ میلیارد سال قبل بوجود آمده، اما درک این زمان طولانی برای ما سخت است. با این همه، ۴.۵ میلیارد سال چه معنایی دارد؟ ما چگونه می‌توانیم این مقدار زمان را با مغز کم عمر خود درک کنیم؟

Business Insider به تازگی انیمیشنی ۳ دقیقه‌ای منتشر کرده که عمر زمین را فاصله‌ی بین لس آنجلس و نیویورک در آمریکا در نظر گرفته است و با طی این فاصله، زمان‌ها و رویدادهای مختلف تاریخی زمین را به نمایش گذاشته تا درک بهتری نسبت به گذر زمان در زمین داشته باشیم.

این انیمیشن از ۴.۵۴ میلیارد سال قبل در لس آنجلس آغاز می‌شود. پس از طی مسیر اندک ماه در اثر برخورد زمین با یک جرم فضایی پدید می‌آيد. پس از گذر از ایالت آریزونا، بزرگ‌ترین صخره در زمین ۳.۹۵ میلیارد سال قبل شکل می‌گیرد. اندکی بعد، یعنی ۳.۸ میلیارد سال قبل از زمان حاضر اولین شواهد وجود موجودات زنده در قالب مولکول‌های تکثیرپذیر پدید می‌آیند.

پس از گذشت ۱.۱ میلیارد سال یعنی ۲.۷ میلیارد سال قبل، سیانو باکتری‌ها که اکسیژن تولید می‌کردند، بوجود می‌آیند. ۲۰۰ میلیون سال پس از این اتفاق، مقدار قابل توجهی اکسیژن در جو زمین ایجاد می‌شود. با این حال پس از طی نیمی از مسیر و بر فراز ایالت پنسیلوانیا، ارگانیسم‌های چند سلولی، در حدود ۶۰۰ میلیون سال قبل بوجود می‌آیند.

اتفاقات بسیاری بر فراز پنسیلوانیا به وقوع می‌پیوندد و گیاهان زندگی خود بر روی کره‌ی زمین را آغاز می‌کنند. با منقرض شدن دایناسورها به ایالت نیویورک می‌رسیم.

اگر علاقه دارید بدانید انسان‌ها در کدام شهر بوجود می‌آیند پیشنهاد می‌کنیم این ویدیو را تماشا کنید. تنها ذکر این نکته کافی است که تماشای آن شما را بهت زده خواهد کرد چرا که خواهید دید تنها در ۱.۷ متر از زمان چه اتفاقات گسترده‌ و تاثیر‌گذاری به وقوع می‌پیوندند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز