baznashr

تماشا کنید: راه رفتن سگ دوپای ۱۴ روزه به لطف فناوری چاپ سه بعدی

on .

تامبلز سگ دوپا

سگ کوچکی با نام تامبلز از زمانی که به دنیا آمده بود تنها دو پای عقب خود را داشت و از وجود دو پای جلو بی‌بهره بود. اما با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی‌ این سگ کوچک دوباره موفق به راه رفتن شده است.

سگ کوچکی تنها دو هفته بعد از این که چشم به جهان گشود به دلیل نداشتن دو پای جلوی خود به موسسه‌ی FOSD در ایالت اوهایو برده شد. این سگ تنها ۷۰۰ گرم وزن داشت و به دلیل عدم توانایی در راه رفتن کارکنان موسسه‌ی مذکور به او غذا می‌دادند.

زوجی با دیدن عکس این سگ بر روی صفحه‌ی فیسبوک تصمیم گرفتند تا ویلچری برای آن بسازند. پس از انجام طراحی‌های اولیه، این زوج به دانشگاه اوهایو رفتند و سوالات و احتمال ساخت ویلچر با فناوری چاپ سه بعدی را مورد بررسی قرار دادند. جوئی جولیک از دانشگاه اوهایو در این باره می‌گوید:

ما در مورد ساخت این ویلچر بسیار هیجان زده بودیم. این فرآیند ۱۴ ساعت طول کشید و ما در این مدت دو هدف را دنبال می‌کردیم. اول این که تامبلز موفق به راه رفتن شود و دوم این که او را به ویلچرش عادت دهیم.

همان طور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، تامبلز در حال حاضر در تلاش برای عادت کردن به ویلچر جدید خود است؛ اما کارکنان موسسه‌ی FOSD امیدوارند به زودی این سگ ۱۴ روزه بتواند کاملا توانایی راه رفتن خود را بازیابی کند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز