baznashr

مایکروسافت شبیه ساز رایانش کوانتومی خود را برای استفاده‌ عموم عرضه کرد

on .

رایانش کوانتومی

مایکروسافت امروز سیستم LIQUi یا همان Language Integrated quantum Operations را بصورت عمومی در اختیار همه‌ی علاقمندان قرار داد. آنچه که مایکروسافت امروز ارائه کرده این امکان را به تمام کاربران لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های دسکتاپ می‌دهد تا از قابلیت‌های رایانش کوانتومی بصورت مجازی استفاده کنند. این سیستم در واقع یک شبیه ساز رایانش کوانتومی است.

محققان معتقدند با استفاده از رایانش کوانتونی می‌توان مسائل بسیار پیچیده‌ی موجود را که رایانه‌ها و ابررایانه‌های کنونی برای حل آن‌ها نیاز به چندین سال زمان دارند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به راحتی حل کنند.

مایکروسافت در این مورد پستی را در وبلاگ خود منتشر کرده است:

توسعه دهندگان در مایکروسافت امیدوارند با ارائه‌ی امکان استفاده از LINQUi متخصصان این کمپانی و همچنین سایر علاقمندان به این حوزه بتوانند.الگوریتم‌های توسعه یافته مبتنی بر رایانش کوانتومی را بهبود بخشیده و بهینه‌تر از پیش سازند.

در حال حاضر بسیاری از قابلیت‌های رایانش کوانتومی در حد نظریه‌های فیزیک کوانتوم باقی مانده، اما می‌توان خدمت اخیر مایکروسافت را به عنوان تلاشی برای واقعیت بخشیدن به این فناوری عنوان کرد.

در صورتی که شما نیز به بهره‌گیری از مزایای این سیستم علاقمند هستید، می‌توانید نرم‌افزار مورد نیاز برای بهره‌گیری از این سرویس را از اینجا دانلود کنید.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز