baznashr

حدف اپلیکیشن InstaAgent از فروشگاه اپل و گوگل در پی سرقت رمزعبور صدها هزار کاربر

on .

اینستاگرام

یکی از توسعه دهندگان iOS با نام David L-R طی بررسی خود متوجه شد که اپلیکیشن InstaAgent نام کاربری و رمز عبور کاربران اینستاگرام را از طریق اپلیکیشن خود به سرقت برده، آن‌ها را رمزنگاری کرده و به سروری نامعلوم ارسال می‌کند. او این مشکل را از طریق حساب کاربری توییتر خود اطلاع‌رسانی کرد.

گوگل به سرعت این اپلیکیشن را از پلی استور خود حذف کرد و ساعاتی بعد اپل نیز اقدام به حذف InstaAgent از اپ استور خود کرد. با این که اینستاگرام استفاده از اپلیکیشنی غیر از اپلیکیشن رسمی این شرکت را برای امنیت کاربران پرخطر می‌دانست اما InstaAgent ویژگی‌های بیشتری از جمله امکان شناسایی افرادی که پروفایل شما را دیده‌اند را نیز در اختیار کاربران قرار می‌داد و با این ویژگی‌ها توانسته بود کاربران بسیاری را نیز به سمت خود جلب کند.

این اپلیکیشن در حال حاضر حذف شده، اما اطلاعات صدها هزار حساب کاربری اینستاگرام در حال حاضر به سرقت رفته و مشخص نیست که این اطلاعات در اختیار چه افرادی قرار گرفته است. این اپلیکیشن در بریتانیا و کانادا در صدر لیست بیشترین اپلیکیشن‌های رایگان دانلود شده از اپ استور قرار داشت و از پلی استور گوگل نیز بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار بار دانلود شده بود. البته دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌هایی غیر از پلی استور که به خصوص در چین و روسیه مرسوم است، در این آمار به حساب نیامده‌اند.

اگر شما نیز از این اپلیکیشن استفاده می‌کردید، بهتر است هر چه سریع‌تر رمز خود را تغییر دهید. به نظر می‌رسد اپل و گوگل نیز باید در روند بررسی‌های اولیه اپلیکیشن‌های خود تغییراتی ایجاد کنند تا نرم‌افزارهای مشابه نتوانند به راحتی وارد فروشگاه اپلیکیشن آن‌ها شده و چند صد هزار بار دانلود شوند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز