baznashr

مصاحبه ویدیویی Game Series با حامد زاهدی، سردبیر سایت گیم‌شات

on .

این روزها نتایج به‌دست آمده از تحقیقات انجام شده برروی بازی‌های ویدیویی و اثر نامناسب آنان بر قشر سنی مختلف به موضوع بسیار داغی در رسانه‌های تلویزیونی و اینترنتی تبدیل شده است. بسیاری از خانواده‌ها با اندک اطلاعاتی که از سوی رسانه‌های گوناگون به دست میاورند در جهت تربیت بهتر فرزندان خود، انجام بازی‌های ویدیویی را برای آنان ممنوع ساخته‌اند؛ اما آیا این موضوع صحت دارد که بازی‌های ویدیویی مانعی برای رشد و ترقی انسان‌ها در جامعه امروزی می‌شود و به‌گونه‌ای باعث تغییر در خصوصیات اخلاقی و رفتاری آنان می‌گردد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر و تماشای این مصاحبه ویدیویی با گیم‌شات در ادامه مطلب همراه باشید.

تیم نوپا Game Series که تشکیل شده از جوانانی خلاق و ماهر است به تازگی اقدام به تاسیس استودیویی مستقل کرده‌اند که در آن با کمک افراد حاضر به ساخت آیتم‌های ویدیویی متفاوت که بدون شک دارای جزئیات و پیام‌های مثمر هستند، می‌پردازند. در جدیدترین ویدیو ساخته شده توسط تیم نامبرده شده از آقای حامد زاهدی، سردبیر وب‌سایت خبری و تحلیلی گیم‌شات به عنوان منتقد و فعال حوزه بازی‌های ویدیویی دعوت به عمل آورده شده تا پاسخ بسیاری از سوالات پیرامون غرب‌گرایی بودن بازی‌های موجود در بازار و … را بدهد.

در زیر به برخی از سوال‌ها و پرسش‌های مطرح شده در این مصاحبه خواهیم پرداخت.

Game Series: صنعت بازیسازی داخلی تا حدود بسیار زیادی غرب زده است؛ کشوری مثل فرانسه به‌جای الگو گیری از سایر کشورهای مطرح دیگر در این زمینه، اقدام به ایجاد سبکی منحصر به‌فرد خودش کرده است؛ اما در صنعت بازیسازی ایران جهت گیری‌های فراوانی به بازی‌های ژاپنی و بیشتر غربی دیده می‌شود. به نظر شما این موضوع ضعف سیستم آموزشی کلاس‌های بازی‌سازی را نشان می‌دهد یا خود بازی‌سازان دارای ایده و خلافیت نیستند؟

مصاحبه ویدیویی

حامد زاهدی: در همین ابتدا با جمله بازی‌سازان ایرانی با عدم خلاقیت مواجه هستند کاملا مخالفت می‌کنم. در طول کار حرفه‌ای خودم به استودیوهای زیادی رفته و با بازی‌سازان زیادی ملاقات کردم؛ خلاقیت در بین آنان بیداد می‌کند! بازی‌سازان ایرانی خلاق و ماهر هستند. به شخصه معتقدم که میل بازیکنان ایرانی سبب غربی شدن بازی‌های داخلی شده است. به عنوان مثال وقتی بازیکن ایرانی ارتباط غیر قابل وصفی با بازی بزرگی همچون GTA برقرار می‌کند، بدون تردید وقتی وارد یک فروشگاه جهت خرید بازی می‌شود درون ذهنش جریانات زیادی فعال است. وی با خود می‌گوید که عنوانی می‌خواهم که شبیه به GTA باشد، حالا اگه ایرانی هم بود دیگه چه بهتر! اگر به یاد داشته باشید تغییرات (اضافه شدن مادها) که در نسخه GTA: San Andreas به وجود آمد، چه فروش فوق العاده‌ای در بازار برای مادسازهای ایرانی داشت. از این رو به صراحت می‌گویم که میل بازیکن ایرانی سبب شده که عناوین غربی تمایل پیدا کنیم نه خواست سازنده ایرانی.

Game Series: طبق آمار اعلام شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حدود 30 الی 32 میلیون ایرانی به عنوان بازیباز محسوب می‌شوند. متاسفانه از سوی رسانه‌ها و عامه مردم فشار خاصی برروی آنان است و دید مثبتی به این قشر ندارند و آن‌ها را انسان‌هایی فاقد کار و پرخاشگر معرفی می‌کنند. به نظر شما فرهنگ ما گنجایش پذیرش افراد بازیباز به عنوانی قشری خاص در خود ندارد یا مشکل از جای دیگری است؟

حامد زاهدی: در پاسخ به سوال شما تنها می‌توانم بگویم که امیدوارم روزی فرا برسد که ملاک شناسایی افراد بازی‌باز ایرانی در کشور عزیزمان ایران، سن نباشد. بازی‌های ویدیویی کوچک و بزرگ، پیر و جوان نمی‌شناسد؛ بازی‌های کامپیوتری برای عموم است. ما بازی‌های کامپیوتری را رده بندی سنی کردیم تا برای همه افراد مفرح و صد البته لذت بخش باشند. امیدوارم با یک رویه درست، هر بازی و هر پلتفرم مخاطب خاص خودش را پیدا کند.

مصاحبه ویدیویی

Game Series: در آخر تکلیف بازی‌بازان را در چند جمله بگویید!؟

سردبیر وب‌سایت خبری و تحلیلی گیم‌شات با خنده‌ای کوتاه از پرسش این سوال تشکر می‌کند و می گوید: 

حامد زاهدی: بنده با اینکه مشاغل زیادی در زندگی دارم اما با افتخار اعلام می‌کنم که بازی‌باز هستم! من بازی‌های ویدیویی را جزوی از زندگی خودم می‌دانم و معتقدم که زندگی بدون بازی‌های ویدیویی معنا ندارد. بازی‌های ویدیویی یک نوع تجربه محسوب می‌شوند؛ بسیار پیش آمده که بزرگان اقوام به گفته‌اند که تا چیزی را تجربه نکنی، فواید و مضرات آن را نخواهی فهمید. در حال حاضر دستگاه‌های گوناگون واقعیت مجازی مثل پلی استیشن وی آر این امکان را به بازیکنان می‌دهد که بدون خرج زیاد از راهی که می‌خواهند طی کنند، باخبر شوند. شما این تجربه را به‌صورت مجازی به دست میاورید تا در دنیای واقعیت به سراغ آن نروید. زنده باد بازی‌های ویدیویی و زنده باد بازیبازان ایرانی.

شما کاربران محترم گیم‌شات در زیر می‌توانید ویدیو کامل این مصاحبه را از طریق کانال آپارات تیم Game Series در زیر مشاهده کنید.

شما کاربران گیم‌شات می‌توانید نظرات خود را پیرامون این مصاحبه ویدیویی با ما در میان بگذارید.
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز