baznashr

رنو پیکاپ آلاسکان را معرفی کرد

on .

رنو خودروی پیکاپ آلاسکان را که نخستین پیکاپ سایز متوسط این شرکت است را معرفی کرد. این خودرو که بر اساس پیکاپ نیسان ناوارا ساخته شده است پیش‌تر در پاییز رونمایی شده بود.

خودرویی که هم اکنون معرفی شده دارای تغییراتی جزئی نسبت به مدل کانسپت خود است و بیشتر به یک نمونه‌ی تولیدی شباهت دارد. این خودرو درای ارتفاع نسبتا بالایی بوده و طراحی آن عضلانی است، خطوط قسمت جلویی آلاسکان نیز به جدیدترین مدل‌های رنو یعنی قاجار و تالیسمان شباهت دارد. بارزترین مشخصه‌های ظاهری این پیکاپ، استفاده از قطعات کرومی، آرم بزرگ رنو و چراغ‌هایی با طراحی تیز و شکسته هستند که در آن‌ها از لامپ‌های روشنایی در روز LED هم استفاده شده است.

این مدل در گونه های تک و دو کابین و با دو نوع طول فضای بار عرضه خواهد شد. همچنین آلاسکان در دو نوع بدنه‌ی عریض و کوچک قابل خریداری خواهد بود. فعلا تنها مدل دوکابین آن رونمایی شده است.

کسانی که رنو آلاسکان را به عنوان یک خودروی کار خریداری می‌کنند هیچگونه تزئیناتی را در بخش کابین دریافت نخواهند کرد اما کسانی که نمونه‌های بالاتر و فول این خودرو را برای استفاده ی روزمره خریداری کنند کابینی دریافت خواهند کرد که بیشتر به خودروهای کراس اوور شباهت دارد. امکان سفارش این خودرو با تودوزی چرمی، استارت دکمه‌ای، مانیتور لمسی هفت اینچی و همچنین تهویه‌ی مطبوع دوگانه از نوع خودکار نیز وجود خواهد داشت. همچنین با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان برای این خودرو تعلیق عقب از نوع پنج اتصالی را سفارش داد که قابلیت حرکتی و کیفیت سواری بهتری را به ارمغان می‌آورد.

رنو آلاسکان از شاسی نردبانی مشترک با نیسان ناوارا هم استفاده می‌کند. برای این خودرو دو پیشرانه که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است عرضه خواهد شد. پیشرانه‌ی بنزینی آلاسکان چهار سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر است و می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید کند. پیشرانه‌ی توربودیزل نیز دارای چهار سیلندر و ۲.۳ لیتر حجم است و با دو قدرت ۱۶۰ و ۱۹۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد. آلاسکان به طور استاندارد به جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی مجهز و به صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد اما می‌توان آن را همراه با جعبه دنده‌ی خودکار هفت سرعته و سیستم چهار چرخ محرک نیز سفارش داد. قابلیت یدک کشی این خودرو به میزان ۳.۵ تن است.

فروش رنو آلاسکان از هفته‌های آتی در کشورهای آمریکای لاتین آغاز خواهد شد. عرضه‌ی آن در بازار آمریکای شمالی و با وجود رقبای قدرتمند بسیار بعید است اما از اوایل سال آینده در آسیا، آفریقا، استرالیا و برخی بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

بازار پیکاپ‌های سایز متوسط رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. گروه پژو سیتروئن به عنوان جدی‌ترین رقیب رنو در حال کار روی پیکاپی بر اساس تویوتا هایلوکس است و مرسدس بنز نیز در حال توسعه ی آزمایشی پیکاپی با نام GLT است که از ساختاری مشترک با نیسان ناوارا و رنو آلاسکان بهره‌مند است.

  

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز