نکاتی در رابطه با سرور مجازی

قابلیت های سرور مجازی یا VPS

با قابلیت های شگفت انگیز سرور مجازی اقدام به میزبانی سایت، ریموت یا اجرا برنامه های دلخواهتان کنید.وب مستر ها از دیرباز استفاده های گوناگونی از VPS داشته اند و همیشه یکی از ابزار های محبوب وب مستر های حرفه ای بوده است. سرور مجازی تمام دسترسی یک سرور را دارد اما با هزینه ای بسیار کمتر. به همین دلیل همواره گزینه بسیار جذابی به شمار می رود.

سرور مجازی و مزایای آن

 1- قابلیت اطمینان سرور مجازی

استقلال سرور مجازی یا VPS از سایر سرورهای مجازی که بر روی یک سخت‌افزار فیزیکی پیاده‌سازی شده‌اند، به این مفهوم است که منابع خود را به اشتراک نمی‌گذارد. در مقایسه با میزبانی مشترک، قابلیت عدم به اشتراک گذاری منابع در سرور مجازی خصوصی، آن را قابل اطمینان‌تر می‌کند. در سرورهای میزبانی اشتراکی، فعالیت‌های IT و ترافیکی سایر مشتریان می‌توانند بر روی یکدیگر تاثیر بگذارند؛ به‌عنوان مثال، اگر دو یا سه مشتری ترافیک سنگینی را در این سرور تجربه کنند، سایر مشتریان این سرور تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این امر در سرورهای مجازی خصوصی یا همان VPSها صورت نمی‌گیرد.

2- منابع کاملا ایزوله و اختصاصی سرور مجازی

درست مانند یک سرور خصوصی، تمامی منابع سرور مجازی  شما تنها در اختیار شما و مخصوص شما خواهند بود. درضمن، میزان فضای دیسک، CPU و RAM در دسترس بسیار بیشتر از میزبانی است که سرور میزبانی اشتراکی در اختیار شما می‌گذارد؛ به این مفهوم که در VPS شما می‌توانید ترافیک بیشتری را کنترل و اپلیکیشن‌های بیشتری را اجرا کنید.

3- منابع بیشتر در سرور مجازی

با منابع بیشتری که در سرورهای مجازی خصوصی بطور کامل در اختیار نیاز‌های کسب و کار شما قرار گرفته است، سرور شما عملکرد بهتری خواهد داشت. بهبود ظرفیت و قدرت پردازش سرورهای مجازی  به این معنا است که وبسایت یا اپلیکیشن شما سریع تر می‌تواند اطلاعات را در مرورگرهای کاربران بارگذاری کند که منجر به بهبود مشارکت کاربران، افزایش نرخ تبدیل و بهبود رتبه موتور جستجوی شما می‌شود.

علاوه بر این، هر فرایندی که شما بر روی سرور مجازی خود اجرا کنید، سریع‌تر اجرا می‌شود و تاثیر کمتری بر روی سایر عملیات‌های در حال اجرا، خواهد داشت. در واقع در هنگام اجرای عملیات‌هایی مانند پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و ارسال ایمیل‌های انبوه، وبسایت شما کند اجرا نمی‌شود.

4- نوع سیستم عامل در سرور مجازی

هنگامی که شما از سرور میزبانی اشتراکی استفاده می‌کنید، در رابطه با نوع سیستم‌عاملی که اجرا می‌کنید، هیچ انتخابی ندارید و همه‌ کاربران سرور اشتراکی ملزم به استفاده از همان سیستم‌عامل هستند. با استفاده از یک سرور مجازی، می‌توانید سیستم‌عاملی که بهترین انتخاب برای نیازهایتان است، انتخاب کنید.

درعین‌حال، حساب‌های سرور میزبانی اشتراکی، انواع نرم‌افزارهایی را که می‌توانید استفاده کنید، محدود می‌کند. بعضی از اپلیکیشن‌ها در این سرورها قابل پذیرش نیستند؛ زیرا ممکن است که مبنع سنگینی باشد یا به علت این که ممکن است باعث ایجاد تداخل با برنامه‌های دیگر شود. با استفاده از سرور مجازی خصوصی، می‌توانید هر اپلیکیشنی که می‌خواهید، اجرا کنید.

5- دسترسی بیشتر در سرور مجازی

انتخاب یک سرویس مجازی به شما اجازه می‌دهد که در سطح کاربر روت (ادمبن) به سرور دسترسی داشته باشید. این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد که دسترسی کامل به اکانت سرور خود داشته باشد که کنترل بیشتری بر پیکربندی سرور و نصب اپلیکیشن‌ها خواهند داشت. این اقدامات از طریق پنل کنترلی آن انجام می‌شود، مانند امکان خاموش، روشن و reboot کردن سرور.

6- پشتیبانی سرور مجازی

یکی از مزایای اصلی سرورهای مجازی، ارائه‌ی پشتیبانی کامل در هر ۲۴ ساعت روز و هر ۷ روز هفته است؛ به این معنی که اگر شما با سرور خود مشکلی داشته باشید و نیازمند کمک باشید، یک تکنسین فنی همیشه در دسترس شما خواهد بود.

7- نظارت بر سرور مجازی

با افزایش نیاز به امنیت در برابر حملات سایبری، برخی از سرویس‌دهندگان با جدیت کامل بر سرور و سخت‌افزار مربوطه نظارت می‌کنند. این نظارت‌ها به شما اطمینان می‌دهند که تهدیداتی مانند هک شدن و حملات DDos پیش از وقوع، به‌سرعت حل خواهند شد.

8- دامنه‌های میزبانی چندگانه

بسیاری از شرکت‌ها بیش از یک وبسایت را اجرا می‌کنند پس دسترسی به منابع بیشتر در سرورهای مجازی به این مفهوم است که میزبانی چندین دامنه می‌تواند بدون وقوع مشکل، صورت بگیرد.

9- امنیت سرور مجازی

اگر نیاز به امنیت بالا و قابلیت های نظارتی پیشرفته دارید تا اطمینان خود را از امنیت وب سایت بالا ببرید یا برنامه دریافت و پرداخت آنلاین دارید، شاید وقت آن رسیده به خرید  VPS فکر کنید. با استفاده از VPS منابع قابل اعتمادی دریافت می کنید و می توانید توان امنیتی خود را افزایش دهید.

10- پهنای باند سرور مجازی

برای سایت هایی که بازدید های بالایی دارند سرویس های اشتراکی خطر از دسترس خارج شدن سایت را افزایش می دهند زیرا سرور مشترک نمی تواند ترافیک بالا را مدیریت کند و اینجا به نفع شما خواهد بود که از سرور مجازی استفاده کنید.

11- رفع تحریم ها

یکی دیگر از موارد کاربرد مهم سرور مجازی رفع تحریم ها برای کاربران ایرانی است یعنی مثلا شما میخواهید از وبسایتی که خارج از ایران است خریدی انجام دهید که نیاز دارید آن سایت متوجه ایرانی بودن شما نشود البته این را هم دقت کنید که سرور مجازی شما نباید واقع در ایران باشد.


سرورهای مجازی ایران: ایساتیس سرور از دیتاسنترهای معتبر: آسیاتک، برج میلاد، تبیان، زیرساخت و صفر و یک ارائه می‌گردد؛ نکته مهم این سرورها نوع هارد می‌باشد که از نوع اس اس دی و برترین برندهای روز دنیا می‌باشد

مشاهده پلن ها

سرور مجازی خارج: ایساتیس سرور با ارائه سرویس از ۲۰ لوکیشین برتر و دیتاسنترهای معتبر جهان با ایجاد تنوع در انتخاب، با شما در تجربه شروع یک کسب و کار حرفه‌ای همراه می‌گردد.

مشاهده پلن ها

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."