شنبه, 15 ارديبهشت 1397 بازدید 2999 بار

ریست پسورد فراموش شده اوبنتو (UBUNTU)

در این آموزش نیازی به هیچگونه ابزار خاصی نیست (درصورتی که سرور شما بصورت ماشین مجازی باشد فقط برای پیاده سازی این راهکار باید امکان برقراری ارتباط کنسول به سرور خود را داشته باشید.)

ریست پسورد روت (ROOT PASSWORD) سرور اوبنتو

خب در ابتدا نیاز هست که سرور خود را ریبوت کنید سپس کلید shift را فشار داده و نگه دارید و در منوی لود شده قبل از انتخاب خودکار سیستم زمانیکه صفحه انتخاب boot یا همان GRUB را مشاهده کردید، با استفاده از فلش های بالا و پایین برروی گزینه Advanced Option For Ubuntu بروید تا های لایت شود و سپس دکمه ENTER را فشار دهید.

grub boot
در صفحه برروی گزینه نخست کلید e برروی کیبورد را فشار دهید تا وارد محیط ویرایش پارامتر های بوت شوید.

grub boot 2

در صفحه لود شده ، صفحه را به سمت پایین اسکرول نمایید کلمه (ro) را پیدا کنید. و قطعه کد زیر را در انتهای آن (در تصویر زیر مشخص شده است) اضافه کنید.

rw init=/bin/bash

rw

سپس با فشردن کلید های Ctrl+X یا F10 به خط فرمان یا همان بخش shell (بدون نیاز به پسورد روت) دسترسی پیدا می کنید. می توانید با وارد نمودن دستور ذیل نسبت به ست کردن رمز عبور جدید برای کاربری root اقدام نمایید.

Passwd

نهایتا با اجرای دستور reboot سرور شما ری استارت می شود ، این بار سیستم به صورت معمول بوت شده تا بتوانید با کاربری root و رمز عبور جدید تنظیم شده به سرور خود لاگین نمایید.

 

ریست کردن پسورد یک کاربر خاص

برای ریست کردن پسورد یک کاربر خاص در همان صفحه قبل که در بالا وارد شده بودیم (خط فرمان یا همان بخش shell ) دستورات زیر را به ترتیب وارد نمایید.

mount -rw -o remount /

ls /home

passwd USERNAME_HERE

در این مرحله سیستم از شما می خواهد تا پسورد جدید را وارد نمایید ، پس از وارد نمودن از شما می خواهد که یک بار دیگر پسورد را تایید نمایید و سپس عملیات ریست پسورد با موفقیت انجام می پذیرد.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(10 رای‌ها)

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."