چهارشنبه, 04 مهر 1397 بازدید 6963 بار

تفاوت E1000 با VMXNET3 در VMware VSphere

انتخاب کارت شبکه ماشین مجازی در VMware VSphere

کارت شبکه مجازی E1000

همان طور که می دانید در زمان ساخت یک ماشین مجازی بسته به نوع سیستم عاملی که در هنگام ایجاد یک VM انتخاب می نمایید یکی از انواع vNIC برای شما در نظر خواهد گرفته شد. برای مثال اگر سیستم عامل ویندوز را انتخاب کرده باشید به احتمال زیاد کارت شبکه ای از نوع E1000 برای ماشین در نظر گرفته می شود. چرا که برای استفاده از این کارت شبکه شما نیاز به نصب درایور خاصی ندارید و حتی بدون VMware Tools نیز کارت شبکه شما عمل خواهد کرد.

کارت شبکه مجازی E1000 یک شبیه سازی نرم افزاری از یک کارت شبکه فیزیکی عادی 1GB است. از آن جایی که این نوع کارت شبکه ها از دیرباز بر روی سیستم های قدیمی نیز استفاده می شده اند ، اکثر سیستم عامل ها بدون هیچ مشکلی آن ها را شناسایی می کنند. 

کارت شبکه مجازی VMXNET3

این نوع کارت شبکه نسل بعدی کارت شبکه های مجازی هستند که برای کارایی بالا طراحی شده اند و هیچ نوع وابستگی به کارت شبکه های VMXNETو VMXNET2ندارند. VMXNET 3تمام ویژگی های VMXNET 2را دارا می باشد و چندین ویژگی جدید از جمله IP v6 Offloadsرا دارا می باشند.

VMXNET هیچ همتای فیزیکی ای ندارد. در واقع زمانی که شما از این نوع کارت شبکه بر روی ماشین مجازی تان استفاده می نمایید مانند این است که به طور مستقیم در حال استفاده از کارت شبکه Hyper Visor هستید.

چرا باید به سراغ یک کارت شبکه VMXNET3 برویم؟

پهنای باند کم E1000 در مقابل VMXNET3: اگر ماشین مجازی شما میزبان یک برنامه کاربردی است که نیاز به پهنای باند بسیار زیادی دارد ، در نتیجه میزان 1GB پهنای باند کارت شبکه E1000 مناسب شما نخواهد بود و به پهنای باند بسیار بیشتری احتیاج خواهید داشت. در این جا به ناچار باید از کارت شبکه VMXNET3 که یک پهنای باند 10GB را پشتیبانی می کند استفاده نمایید.

برای استفاده از کارایی مناسب این کارت شبکه در بعضی از سیستم عامل ها مانند Windows Server  و RedHat/CentOS  نیاز به نصب VMware Tools وجود دارد. هر چند که این موضوع را نمی توان یک مشکل دانست ، چرا که نصب VMware Tools برای کارکرد صحیح ماشین مجازی در هر حال توصیه می شود.

این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."