baznashr

بهترین لپ تاپ‌های بازار با قیمت ۲.۳ میلیون تا ۳.۳ میلیون تومان - آبان ۹۴

on .

برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه، برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب می‌کنند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود؛ لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های تاچ، گیمینگ، قدرتمند و اولترابوک‌‌ها حضور دارند که انتخاب مناسب را برای ما سخت می‌کنند. در فهرست امروز سعی کردیم تنوع محصول و قیمت را رعایت کنیم و از جدیدترین و بهترین لپ‌تاپ‌ها انتخاب کنیم. البته ناگفته نماند محصولات دیگری از کمپانی‌های مختلف در این بازه قیمتی وجود دارد که می‌توانید آنها را در بازار بیابید.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها برای انجام کارهای روزانه اعم از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام امور حسابداری، تایپ و... به یک لپ‌تاپ مناسب نیاز دارند و از طرف دیگر نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی پرداخت کنند. بنابراین راهنمای خرید امروز که قیمت‌های آن ازبازار بروز شده است، می‌تواند مناسب این افراد باشد. در ادامه همانطور که لیست لپ‌تاپ‌ها را مشاهده می‌کنید، در توضیحات هر کدام گفته شده که این لپ‌تاپ برای چه قشری از افراد جامعه تولید شده و مناسب است. واقعا با توجه به تنوع زیاد محصولات در این رده‌ی قیمتی انتخاب بهترین‌ها کار دشواری است، ولی سعی می‌کنیم همچنان تنوع خود را حفظ کنیم. البته یادتان باشد ترتیب قرارگیری این لپ‌تاپ‌ها نشان از برتری نسبت به مدل‌های دیگر ندارد.

بروزرسانی آبان ماه ۹۴:

طی یک ماه گذشته شاهد نوسانات عجیب و غریبی در بازار بودیم و برخی از محصولات با اتمام موجودی روبرو شدند و تعدادی از لپ‌تاپ‌ها مانند زد ۵۱۷۰ لنوو، نوت‌بوک‌های ایسوس و برخی مدل‌های اچ‌پی‌ با افزایش قیمت روبرو شدند و از طرفی مدل‌های ایسر و دل کاهش قیمت داشتند. البته همچنان وضعیت بازار پایدار نیست و ممکن است بتوانید مدل‌های مختلف را در فروشگاه‌های کشور با قیمت متفاوت پیدا کنید که همین مسئله سبب می‌شود بیش از پیش با تحقیق نسبت به خرید خود اقدام کنید. در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ۲.۳ تا ۳.۳ میلیون تومان این ماه سعی کرده‌ایم محصولات بهتری را گلچین کنیم و با کمتر کردن تنوع لپ‌تاپ‌ها بهترین انتخاب را برای شما در نظر بگیریم. از همین رو تلاش کردیم تقریبا در تمامی بازه‌های قیمتی از همه برندهای مشهور حاضر در بازار محصولی را انتخاب کنیم که مناسب کاربری شما باشد. در لیست آبان ۹۴، لپ‌تاپ‌های فلکس ۲ لنوو، انوی 15-k009ne و ترنسفورمربوک فلیپ TP550LD ایسوس حذف شده و به جای آنها مدل CX61 2PC ام‌اس‌آی و انوی 15-k211ne به ترتیب در ابتدا و انتهای بازه قیمتی مورد نظر ما اضافه شده‌اند.

نکاتی که در زمان خرید لپ‌تاپ‌های بین ۲.۳ میلیون تا ۳.۳ میلیون تومان باید توجه کنید:

۱. لپ‌تاپ‌هایی با قیمت ۱.۳ میلیون تا ۲.۳ میلیون تومان معمولا دارای پردازنده‌های Core i اینتل هستند. با توجه به قیمت این دستگاه‌ها، مشخصات فنی آنها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، بیشترین آمار فروش به این بخش تعلق دارد. بسیاری از کاربران برای انجام کارهای خود نمی‌خواهند لپتاپی ضعیف داشته باشند و از طرفی بودجه‌ی زیادی هم برای هزینه کردن ندارند. در این بخش می‌توانید از لپ‌تاپ‌های Core i5 گرفته تا Core i7 پیدا می‌شود. یادتان باشد به کارگیری سری جدید پردازنده‌های کم‌مصرف اینتل به هیچ عنوان گواه قدرت کم آنها نیست.

۲. لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی معمولا بدنه‌ای بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی دارند. بنابراین در انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی بهتر است حتما به وزن و مقدار ضخامت آن دستگاه توجه ویژه شود. زیرا مهم‌ترین جنبه‌ی خرید یک لپ‌تاپ، قابلیت حمل و نقل آسان آن است، هر چقدر که ضخامت و وزن دستگاه بیشتر و بدتر باشد، قطعا از قابلیت حمل و نقل آسان کم خواهد شد.

۳. جنبه مهم دیگر خرید یک لپ‌تاپ قطعا میزان نگه‌داری باتری آن است. برخی از لپ‌تاپ‌های معرفی شده در ادامه ظرفیت باتری زیادی دارند، اما باز هم سعی کنید، بهترین لپ‌تاپ با بیشترین زمان نگه‌داری شارژ را برگزینید. ما تلاش کردیم تا لپ‌تاپ‌هایی را پیشنهاد دهیم که طول عمر باتری بالاتری در مقایسه با رقبای هم قیمت خود داشته باشند.

۴. بسیاری از ما ممکن است در زمان خرید و انتخاب یک لپ‌تاپ به تعداد یا نوع پورت‌هایی که آن دستگاه پشتیبانی می‌کند توجه نکنیم؛ اما پس از مدتی از خرید یک لپ‌تاپ متوجه اهمیت بسیار بالای آن‌ها خواهیم شد. لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه خواهید دید همگی از یک یا دو پورت USB 3.0  و دیگر پورت‌های ضروری پشتیبانی می‌کنند. اما باز هم‌ سعی کنید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که پورت‌های USB 3.0 بیشتری داشته باشد و از هر دو پورت دیگر VGA و HDMI نیز پشتیبانی کنند.

۵. لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید باید کیبوردی بسیار ارگونومیک، خوش طراحی و راحت برای تایپ داشته باشد و از تاچ‌پدی بزرگ برای کار بهتر با لپ‌تاپ برخودار باشد. به همین دلیل حتما به طراحی لپ‌تاپ بسیار توجه کنید.

۶. برخی لپ‌تاپ‌های این لیست دارای نسخه ۱۴ اینچی نیز هستند. انتخاب بین نمایشگر ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی کاملا به نیاز شما از یک لپ‌تاپ باز می‌گردد. اگر به کار‌های مصرف محتوا همچون تماشای فیلم، وبگردی، خواندن مقالات و کتاب و چنین موارد بیشتر علاقه دارید، قطعا نمایشگر بزرگ‌تر در لذت بردن شما از یک دستگاه بسیار کمک خواهد کرد. اما از آن طرف اگر حمل و نقل راحت‌تر و طراحی ظریف‌تر نیاز دارید و به میزان اندازه نمایشگر هم توجه‌ی نمی‌کنید، انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی می‌تواند بسیار بهتر باشد.

۷. همانطور که احتمالا می‌دانید، لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده Core i اینتل بهره می‌برند، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده پنتیوم یا سلرون، قدرت پردازشی بالاتری دارند و در کار‌های سنگین‌تر قطعا بهتر از پنتیوم یا سلرون عمل می‌کنند. در نتیجه افرادی که برای خرید لپ‌تاپ هزینه زیادی می‌پردازند، قصد دارند کارهای سنگینی انجام دهند.

۸. در نهایت اگر قصد خرید لپ‌تاپی با قیمت ۲.۳ میلیون تا ۳.۳ میلیون تومان دارید، مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی حداکثر ۲ ترابایت، حافظه‌ی رم ۸ تا ۱۶  گیگابایت و پردازنده‌ی کور آی ۷ در اختیار شما قرار می‌گیرد. زیرا در بهترین حالت و بهترین لپ‌تاپ شما مشخصاتی بالاتر از مواردی که ذکر شد را مشاهده نخواهید کرد. البته مدل‌های دیگری در بازار وجود دارد که به پردازنده‌های ای‌ام‌دی مجهز شده‌اند و قیمت مناسبی دارند. بنابراین بسته به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

۹. توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی ابتدا به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و از نزدیک با لپ‌تاپ‌های مورد نظر خود کار کنید و در نهایت محصولی که براسا نیازهای شما بهترین گزینه به شمار می‌رود را انتخاب کنید.

V15 Nitro VN7-571G-76JX ایسر

acer v15 nitro a 0087

مشخصات فنی:

  • پردازنده Intel Core i7 5500U 2.4GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶  اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶x ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 850M 4GB
  • ابعاد: ۲۴ × ۲۶۰ × ۳۹۰ میلی‌متر
  • وزن ۲.۴ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۳ پورت USB 3 

کمپانی ایسر به تولید محصولات ارزان‌قیمت و در عین حال با مشخصات فنی خوب مشهور بوده و در بین لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز رده پایی از آن دیده می‌شود. اما سالهاست دیگر ایسر به لپ‌تاپ‌های پایین یا میان‌رده توجه ندارد و با تولید دستگاه‌های قدرتمند سعی کرده در بین دیگر رقبای سرسخت بازار برای خودش جایگاهی پیدا کند. البته همچنان این کمپانی سعی دارد با سیاست‌های خود محصولی با قیمت رقابتی را روانه بازار کند، ولی این موضوع درباره‌ی تمامی دستگاه‌های قدرتمند ایسر صدق نمی‌کند. محصولات سری V ایسر جرو بهترین مدل‌های این برند هستند که از طراحی زیبا و امکانات جالبی بهره می‌برند.

پردازنده‌ی قدرتمند و نسل جدید کور آی ۷ اینتل، ۸ گیگابایت رم و یک پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی جی‌فورس در کنار ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی باعث شده تا لپ‌تاپ وی ۱۵ نیترو با توجه به قیمت خود جزو محصولات خوب بازار باشد. اما می‌توانست از یک نمایشگر فول‌اچ‌دی یا کیفیت ساخت بهتری برخوردار باشد. البته وزن کم دستگاه در کنار مشخصات فنی مناسب می‌تواند از دلایلی باشد که خریداران را برای خرید این محصول قانع کند.

قیمت ۲/۷۰۰/۰۰۰ تومان

INSPIRON 3543 دل

Inspiron15 3000

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 5500U 2.4GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶  اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶x ۷۶۸  پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 840M 2GB
  • ابعاد: ۲۵.۶ × ۲۶۷ × ۳۸۱ میلی‌متر
  • وزن ۲.۱۶ کیلوگرم
  • باتری۴ سلولی
  • دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

شاید به اعتقاد خیلی‌ها دیگر دل آن دل سابق نیست و حضور این برند و محصولاتش زیر سایه‌ی سنگین لپ‌تاپ‌های لنوو، ایسوس و اچ‌پی کمرنگ شده باشد ولی هنوز هم می‌توان به این شرکت امیدوار بود. تا همین چند سال پیش بازار لپ‌تاپ‌ها در تسخیر دل، توشیبا و سونی وایو بود که از گزینه‌ی آخر دیگر خبری نیست و دو برند اول همچنان در بازار نفس می‌کشند. گرچه دل به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته‌ای نیست و محصولات سری وسترو و ایکس‌پی‌اس این شرکت هنوز هم جزو محصولات قدرتمند بازار هستند. محصولات ایکس‌پی‌اس همچنان با قدرت رونمایی می‌شوند و امکانات جذابی را به نمایش می‌گذارند.

اما سری اینسپایرون همیشه جزو لپ‌تاپ‌های جذاب دل به شمار می‌روند که قیمت مناسب در کنار مشخصات فنی قابل قبول از اهداف تولید آنهاست. اینسپایرون ۳۵۴۳ از جدیدترین محصولات این برند است که تقریبا از همان طراحی ساده یا شاید زمخت دل بهره می‌برد ولی سعی شده در عین سادگی زیبایی هم داشته باشد. ظاهر این دستگاه با اینسپایرون ۳۵۴۲ تفاوتی ندارد و بدنه‌ی آن دارای بافت‌های ریزی است که مانع جذب اثر انگشت و گرد و غبار می‌شود. این لپ‌تاپ به یک پردازنده‌ی کور آی۷، رم ۸ گیابایتی، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده گرافیکی دوگانه جی‌فورس و اینتل مجهز شده تا از هر نظر همراه خوبی برای شما باشد. البته قیمت بالای این دستگاه یکی از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ دارای رنگ‌بندی سیاه، قرمز و آبی است.

قیمت ۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان

K555LB ایسوس

514095 asus k555lb xo112d f

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 5500U 2.4GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی ۲ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶  اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 940M 2GB
  • ابعاد: ۲۵.۸ × ۲۵۶ × ۳۸۲ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳۰ کیلوگرم
  • باتری ۲ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

محصولات ایسوس در تمامی سری‌ها از تعدادی مشخصه‌ی بارز و یکسان بهره می‌برند که می‌توان به طراحی زیبا، کیفیت ساخت، پشتیبانی مناسب و امکانات انحصاری اشاره کرد که سبب شده محصولات این برند طرفداران زیادی داشته باشند. ایسوس همواره سعی کرده در لپ‌تاپ‌های خود تلفیقی از طراحی جذاب و مشخصات فنی قدرتمند را ارائه کند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. البته همچنان نواقصی چون قیمت بالای محصولات یا باتری ضعیف وجود دارد.

سری K ایسوس از جمله بهترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی به شمار می‌روند که در مشخصات فنی متنوع و قابل قبول روانه بازار شده‌اند. مدل کا ۵۵۵ ال‌پی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به پردزانده‌ی کور آی۷ برادول، رم ۸ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی ۲ گیگابایتی خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد ولی همچنان به نظر می‌رسد بهتر بود در مقابل رقبا از یک پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی یا باتری بهتر استفاده می‌شد. از طرف دیگر بهره‌گیری از ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی می‌تواند در مقابل بسیاری از رقبای بازار مزیت‌ مهمی به شمار رود و از آنجایی که این دستگاه می‌تواند برای مصارف مالتی‌مدیا نیز کاربرد داشته باشد، این مقدار فضا بسیاری از کاربران را خوشحال خواهد کرد. این لپ‌تاپ مدل دیگری دارد که با ۱۲ گیگابایت رم قیمتی در حدود ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دارد.

قیمت ۲/۸۵۰/۰۰۰ تومان

Ideapad Z5170 لنوو

lenovo ideapad z5170 156 i7

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 5500U 2.4GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه رم ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R9 M375 4GB
  • ابعاد: ۳۸۴ در ۲۵۶ در ۲۴.۶ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

 کمپانی لنوو نیز به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا تنها به فکر محصولات رده بالا نیست و می‌توان محدوده‌ی وسیعی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را در بین سبد خرید این برند پیدا کرد. سری Z51 که نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های سری زد و به ویژه زد ۵۰ به شمار می‌رود، از نظر طراحی و مشخصات فنی پیشرفت داشته و توانسته با حفظ قیمت رقابتی محصولی درخور توجه را روانه بازار کند.

لپ‌تاپ زد ۵۱۷۰ نیز همچون نسخه‌های قبلی خود کانفیگ متفاوتی دارد و نمونه‌ی انتخابی ما از یک پردازنده‌ی کور آی ۷ برادول، ۱۶ گیگابایت رم و یک پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی ای‌ام‌دی بهره می‌برد که در کنار ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید با قیمتی در حدود ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان باشد. یکی از مزایای این لپ‌تاپ در مقابل دیگر رقبا رم ۱۶ گیگابایتی آن است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای دستگاه شما به ارمغان می‌آور. این لپ‌تاپ قیمتی مشابه یا حتی پایین‌تر از برخی مدل‌های دیگر دارد و از نظر طراحی و کیفیت ساخت، لنوو برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است. این لپ‌تاپ که به اسپیکرهای JBL مجهز شده از عهده کارهای سنگین به راحتی بر می‌آید و حتی می‌توانید بسیاری از بازی‌ها را بر روی آن تجربه کنید.

قیمت ۲٫۹۲۰۰٫۰۰۰ تومان

زن‌بوک UX305FA ایسوس

zennbook

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core M 5Y71 1.2GHz up to 2.9 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت اس‌اس‌دی
  • صفحه‌نمایش ۱۳.۳  اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD Graphics 5300 بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
  • ابعاد: ۱۲.۷ × ۲۲۶ × ۳۲۵ میلی‌متر
  • وزن ۱.۱۸ کیلوگرم
  • باتری ۳ سلولی
  • دارای ۳ پورت USB 3

محصولات ایسوس در تمامی سری‌ها از تعدادی مشخصه‌ی بارز و یکسان بهره می‌برند که می‌توان به طراحی زیبا، کیفیت ساخت، پشتیبانی مناسب و امکانات انحصاری اشاره کرد که سبب شده محصولات این برند طرفداران زیادی داشته باشند. ایسوس همواره سعی کرده در لپ‌تاپ‌های خود تلفیقی از طراحی جذاب و مشخصات فنی قدرتمند را ارائه کند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. البته همچنان نواقصی چون قیمت بالای محصولات یا باتری ضعیف وجود دارد.

زن‌بوک یکی از جدیدترین، زیباترین و جذاب‌ترین اولترابوک‌های کمپانی ایسوس است که در لیست امروز ما قرار دارد و به نسخه‌ی ۶۴ بیتی سیستم عامل ویندوز ۸.۱ مجهز شده و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این اولترابوک می‌تواند رقیب سرسختی برای مک‌بوک ایر اپل باشد که به دلیل ضخامت و وزن کم قابلیت حمل و نقل بسیار راحتی دارد. بدنه‌ی فلزی و تیره‌رنگ زن‌بوک UX305FA چشم هر کاربری را به خود خیره می‌کند و به لطف سخت‌افزار جدید و قدرتمند خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای آنهایی باشد که سبک بودن و زیبایی لپ‌تاپ برایشان اهمیت دارد. البته باید یادتان باشد همچنان نمی‌توان با این اولترابوک کارهای خیلی سنگین انجام داد و از نمایشگر لمسی خبری نیست.

قیمت ۳/۳۰۰/۰۰۰ تومان

CX61 2PC ام‌اس‌آی

usr local www raptor rwd u ae225  

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 4710MQ 2.5GHz up to 3.50 GHz
  • حافظه ظرفیت ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶  اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GT 820M 2GB
  • ابعاد: ۳۷.۶ × ۲۴۹.۵ × ۳۸۳  میلی‌متر
  • وزن ۲.۴ کیلوگرم
  • باتری ۶ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

کمپانی تایوانی ام‌اس‌ای در زمینه‌ی تولید تجهیزات کامپیوتری سابقه‌ی درخشانی دارد و به صورت جسته و گریخته نیز در بازار لپ‌تاپ حضور خود را نشان داده است. این برند بیشتر برای لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ خود شناخته شده است که نه تنها در بازارهای جهانی فروش خوبی دارند، بلکه طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند و همین امر سبب شده تا ام‌اس‌آی بیش از پیش روی لپ‌تاپ‌های ویژه‌ی بازی تمرکز کند. اما این شرکت از دیگر بازه‌های قیمتی با کاربری‌های متفاوت نیز غافل نبوده و تلاش کرده با ارائه‌ی محصولات درخور توجه همچنان به حضور آرام و پیوسته‌ی خود در بازار ادامه دهد.

لپ‌تاپ سی‌ایکس ۶۱ از جمله محصولات ام‌اس‌آی است که با مشخصات فنی مختلف وارد بازار شده و مدل انتخابی ما برخلاف دیگر رقبای خود به جای پردازنده‌ی کم‌مصرف اینتل به یک پردازنده‌ی قدرتمند Core i7 4710MQ این شرکت مجهز شده که در کنار دیگر سخت‌افزار خود می‌تواند به خوبی از عهده‌ی انجام کارهای سنگین برآید. نکته‌ی قابل توجه دیگر به باتری ۶ سلولی این لپ‌تاپ باز می‌گردد که می‌تواند تامین‌کننده انرژی سخت‌افزار سی‌ایکس ۶۱ باشد. البته نباید از این نکته غافل شد که طراحی این محصول در مقابل نوت بوک‌های ایسوس یا اچ‌پی حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ به نوعی باید سبک طراحی آن را قدیمی تلقی کنیم. قیمت مناسب لپ‌تاپ ام‌اس‌آی می‌تواند یکی دیگر از مزایای آن باشد.

ENVY 15-k211ne اچ‌ پی

ENVY 15 k010ne

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 5500U 2.4 GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایت + ۸ گیگابایت اس‌اس‌دی
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 850M 4GB
  • ابعاد: ۳۸۴.۵ در ۲۶۰.۲ در ۲۶.۷ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳۴ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۳ پورت USB 3

کمپانی اچ پی نیز همچون لنوو در اکثر رده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌های جذابی دارد و سری جدید محصولات انوی در کنار طراحی زیبا از جدیدترین سخت‌افزار موجود نیز بهره می‌برند و یکی از دلایل علاقمندی کاربران به لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را باید سبک طراحی و رنگ‌بندی متنوع آنها دانست. کاربران نیز می‌توانند این لپ‌تاپ را در رنگ‌بندی مورد علاقه‌ی خود تهیه کنند. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید انوی اچ‌پی ضخامت و وزن کم است که می‌تواند برای یک مدل ۱۵.۶ اینچی مناسب باشد.

اچ‌پی در ENVY 15-k211ne نسبت به ENVY 15-k009ne سراغ یک پردازنده‌ی قوی‌تر از خانواده‌ی اینتل رفته و در کنار ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی، از ۸ گیگابایت حافظه‌ی خشک نیز استفاده کرده است. اچ‌پی دستگاه‌های سری انوی را جزء محصولات رده‌بالا و جذاب خود می‌داند که در کنار طراحی زیبا مشخصات فنی قابل قبولی دارند و می‌توانند مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کنند. لپ‌تاپ امروز یکی از قدرتمندترین و زیباترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید در این محدوده‌ی قیمتی خریداری کنید. این لپ‌تاپ از یک تاچ‌پد و کیبورد مقاوم و مستحکم و یک پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند برخوردار است؛ ولی یکی از معایب آن را باید نمایشگر معمولی آن بدانیم که به شکل عجیبی تولیدکننده آن سراغ پنل فول‌اچ‌دی نرفته است. این دستگاه با هدف کاربری مالتی‌مدیا، انجام کارهای سنگین و پردازش‌های محاسباتی روانه بازار شده است.

قیمت ۳٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان

15-p211ne اچ‌پی

pavilionnn

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 5500U 2.40GHz up to 3.00 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶  اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 840M 4GB
  • ابعاد: ۳۸۵ در ۲۶۰ در ۲۳.۹ میلی‌متر
  • وزن ۲.۲۷ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

این لپ‌تاپ اچ‌پی جزو قوی‌ترین و زیباترین محصولات فهرست ماست. این سری از پاویلیون دارای رنگ‌بندی جذابی است که می‌توان به سیاه، سفید، فیروزه‌ای و قرمز اشاره کرد که بازار هدف گسترده‌ای را نشانه گرفته است. این لپ‌تاپ به دلیل روکش مات و کیفیت ساخت خود معمولا به سختی اثر انگشت را جذب خود می‌کند و گرد و غبار کمتر روی آن می‌نشیند. وزن پاویلیون پی ۲۱۱ نسبت به مدل‌های مشابه کمتر بوده و با اینکه یه محصول ۱۵ اینچی است ولی سبک به نظر می‌رسد.

این دستگاه به دلیل بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی کور آی۷، رم ۸ گیگابایتی، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی جی‌فورس انویدیا در کنار طراحی زیبا و امکاناتی چون اسپیکرهای بیتز می‌تواند عملکردی فراتر از یک دستگاه معمولی داشته باشد و برای کارهای سنگین یا مالتی‌مدیا روی آن حساب کنید. به نظر می‌رسد در مجموع ارزش خرید این مدل در ازای قیمت آن زیاد است. این لپ‌تاپ یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توان با قیمت بسیار مناسب نسبت به سخت‌افزار تعبیه شده خریداری کرد و تنها تفاوت آن با سری انوی در طراحی و کیفیت ساخت است.

قیمت ۲٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان

مک‌بوک ایر MJVE2 اپل

b.macbook air 11vs13 3 800x

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i5 5th Generation - Broadwell 1.6GHz up to 2.7 GHz
  • حافظه رم ۴ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت اس‌اس‌دی
  • صفحه‌نمایش ۱۳ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD Graphics 6000 بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
  • ابعاد: ۳۲۵ در ۲۷۷ در ۱۷ میلی‌متر
  • وزن ۱.۳۵ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۶ سلولی  - شارژ دهی ۱۲ ساعت
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت تاندربولت

محصولات اپل در هر بخشی جزو بهترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌های تولید شده در سراسر دنیا هستند که شاید به اعتقاد خیلی‌ها رو ی کاغذ از نظر مشخصات فنی نسبت به رقبا پایین‌تر باشند، ولی در عمل کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. مک‌بوک ایر MJVE2 اپل یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی است که همچون دیگر محصولات از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و با توجه به مشخصات سری ایر، از نظر وزنی بسیار سبک بوده و قابلیت حمل و نقل ساده‌ای دارد.

این لپ‌تاپ که به پردازنده‌ی برادول اینتل مجهز شده تنها نمونه‌ی ۱۳ اینچی لیست امروز ماست و به نظر می‌رسد با قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای طرفداران اپل و آنهایی باشد که دنبال یک دستگاه سبک با عمر باتری بالا هستند. این دستگاه سرعت و عملکرد بسیاری خوبی دارد و علی‌رغم اینکه از گرافیک مجزا بهره نمی‌برد ولی بسیاری از کارها را می‌توانید به سادگی با آن انجام دهید. همچون همیشه مک‌بوک ایر جدید به آخرین نسخه‌ی سیستم عامل مک او‌اس اپل یعنی یوسمیتی مجهز شده و از یک بدنه‌ی تمام آلومینیومی بهره می‌برد.

قیمت ۳٫۲۲۰٫۰۰۰ تومان

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز