baznashr

بازی‌های سونی مشتری دارند؛ گوشی‌هایش نه

on .

گزارش‌های مالی سونی برای سه ماهه‌ی دوم سال مالی، از علمکرد ضعیف گوشی‌ها و تبلت‌های اکسپریا خبر می‌دهند، در حالی که حسگر و بازی‌های پلی‌استیشن۴ اوضاع خوبی در بازار دارند.

واحد ارتباطات موبایلی سونی، تنها بخش مرتبط با تکنولوژی این شرکت است که با ضرر مواجه شد.

سونی در سه ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۵ میلادی ۲۸۰ میلیون سود خالص و ۱۵٫۸ میلیارد دلار درآمد داشت. سود عملیاتی این شرکت هم ۷۳۳ میلیون دلار برآورد شده است. این آمار و ارقام نسبت به سال گذشته بهتر شده است. در سال ۲۰۱۴ سونی در بخش تجاری گوشی هوشمندش با ضرر و زیان زیادی رو به رو شد.

مطابق معمول، یکی از رضایت‌بخش‌ترین و امیدوارانه‌ترین بخش‌های گزارش درآمد سونی به واحد دستگاه‌ها مربوط می‌شود که بخش تجاری حسگرهای تصویر این شرکت را هم در برمی‌گیرد. سود عملیاتی این بخش ۲۷۲ میلیون دلار و درآمد حاصل از فروش محصولات این بخش هم ۲٫۲ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش یافته است. سونی اخیرا اعلام کرد که برای تصاحب بخش حسگر توشیبا، با این شرکت وارد مذاکره شده است. واحد محصولات تصویربرداری هم با ۴٫۱ درصد افزایش فروش، عملکرد خوبی داشت و سود عملیاتی آن هم به ۲۱۵ میلیون دلار رسید.

واحد بازی سونی در مقایسه با دیگر واحدها بیشترین میزان افزایش سود را داشته است. با افزایش ۱۶٫۵ درصدی میزان فروش، سود عملیاتی واحد بازی برای سه ماهه‌ی دوم این سال ۱۹۹ میلیون دلار بود. فروش بازی‌های پلی‌استیشن۴ میزان درآمد حاصل از فروش بازی را به ۳ میلیارد دلار افزایش داد.

اما از سوی دیگر، واحد ارتباطات موبایلی سونی، تنها بخش مرتبط با تکنولوژی این شرکت است که با ضرر مواجه شد. علت این موضوع، عملکرد ضعیف گوشی‌ها و تبلت‌های اکسپریا در بازار گوشی‌های هوشمند است. فروش محصولات موبایلی سونی ۱۵٫۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

منبع: Sony

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز