baznashr

گلکسی S7 به تکنولوژی شبیه به لمس سه‌بعدی در آیفون مجهز می‌شود

on .

شرکت Synaptics که در زمینه ساخت تجهیزات لمسی و کنترلی فعالیت می‌کند، همکاری جدیدی را با سامسونگ آغاز کرده است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد از تکنولوژی ClearForce در محصولات خودش استفاده کند.

سامسونگ با همکاری شرکت Synaptics قصد دارد تکنولوژی ClearForce را به گوشی گلکسی S7 اضافه کند. این تکنولوژی مانند لمس سه‌بعدی در آیفون‌های جدید خواهد بود.

ویژگی ClearForce امکان تشخیص فشار روی صفحه نمایش را به همراه می‌آورد. این قابلیت با نام لمس سه‌بعدی (3D Touch) قبلا در گوشی‌های آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به‌کار رفته بود. براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ قصد دارد ویژگی‌های جدیدی را به ClearForce اضافه کند تا بتوان با آن قفل صفحه نمایش را باز کرد، سریع‌تر اسکرول کرد و در بازی‌های مختلف از این ویژگی استفاده کرد.

هوآوی اولین شرکتی بود که از تکنولوژی ClearForce در گوشی Mate S استفاده کرد. البته گوشی Mate S با قابلیت ClearForce هنوز راهی بازار نشده چرا که شرکت Synaptics‌ قصد دارد این تکنولوژی را با شرکت‌های دیگر در حوزه موبایل کامل‌تر کند. احتمال می‌رود که در اوایل سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه اولین گوشی‌هایی باشیم که با این ویژگی راهی بازار می‌شوند.

شایعات گفته‌اند که سامسونگ قصد دارد قابلیت تشخیص فشار آرام و فشار زیاد را به صفحه نمایش گوشی گلکسی S7 اضافه کند. همچنین به احتمال زیاد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت خواهیم بود.

به کار رفتن سنسورهای تشخیص میزان فشار روی تلفن‌های همراه در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد و درآمد زیادی به همراه خواهند داشت. بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند لمس سه‌بعدی در تلفن‌های همراه می‌تواند در دو سال آینده درآمد ۶ میلیارد دلاری داشته باشند.

منبع: Phone Arena

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز