baznashr

مورگان استنلی: قیمت بالای آیفون ایکس به معنی فروش بیشتر آن است

on .

مورگان استنلی: قیمت بالای آیفون ایکس به معنی فروش بیشتر آن است

شاید تصور کنید قیمت بالای آیفون ایکس (Apple iPhone X) بر میزان تقاضای آن تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما موسسه مورگان استنلی نظر دیگری داشته و معتقد است این قیمت‌گذاری قوانین اقتصاد را در هم می‌شکند.

در حال حاضر نسخه پایه آیفون 10 با 64 گیگابایت حافظه داخلی، 999 دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن نیز 1149 دلار قیمت‌گذاری شده است. حال در شرایطی که برخی افراد فروش کمتر آیفون جدید را پیش‌بینی می‌کنند، کیتی هوبرتی (Katy Huberty)، یکی از تحلیل‌گران مورگان استنلی، می‌گوید قیمت بالاتر در حقیقت باعث افزایش تقاضا برای خرید آن می‌شود. وی معتقد است با توجه به سابقه اپل، افزایش قیمت در نتیجه نوآوری با افزایش تقاضا همراه خواهد بود.

به گفته این تحلیل‌گر، رویکرد اپل بر پایه فروش محصولات نوآورانه و باکیفیت با قیمت‌ها بالای بنا شده و تقاضا برای گوشی های آیفون، به میانگین قیمت فروش دستگاه بستگی دارد؛ هر چه قیمت بالاتر باشد، تقاضا نیز بیشتر خواهد بود و برعکس. ظاهرا اپل نیز به خوبی از این موضوع آگاهی داشته و قیمت بالای آیفون ایکس ، مدیران را نگران نمی‌کند.

اپل برندی امیدوارکننده است که محصولات باکیفیت و نوآورانه خود را با قیمتی بالا عرضه می‌کند. در نتیجه، این شرکت تحت تاثیر کاهش قیمت و افزایش تقاضا برای دستگاه‌های دیگر قرار نمی‌گیرد. در حقیقت، تقاضا برای آیفون با میانگین قیمت فروش همبستگی کامل دارد؛ قیمت‌های بالاتر، تقاضای بالاتر و برعکس.

در این میان، تحلیل‌گر مورگان استنلی به وفاداری بسیار زیاد طرفداران اپل به این برند نیز اشاره داشته است. بنا بر نظرسنجی “AlphaWise US Smartphone” این موسسه که ماه آوریل انجام شد، 92 درصد از کاربران آیفون که قصد ارتقای گوشی خود برای سال آینده را داشتند، اعلام کردند که باز هم یک آیفون جدید خریداری خواهند کرد. در نهایت، این موسسه پیش‌بینی خود از ارزش سهام اپل برای 12 تا 18 ماه آینده را از 182 دلار به 194 دلار افزایش داده است. در حال حاضر هر سهم اپل با قیمت 153.39 دلار خرید و فروش می‌شود.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز