baznashr

معرفی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ویوو در آینده‌ای نزدیک (ویدیو)

on .

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ویوو به زودی معرفی خواهد شد، چرا که اخیرا ویدیوهایی از محصولات مجهز به این تکنولوژی منتشر شده‌اند. در ادامه این دو ویدیو را مشاهده می‌کنید.

در حالی که رسانه‌های خبری درباره اپل آیفون 8 و سامسونگ گلکسی نوت 8 به عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به حسگر اثر انگشت نوری بحث می‌کردند، مشخص شد پیش از معرفی این دو مدل، نخستین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری توسط ویوو عرضه خواهد شد. مدتی بعد حتی یک ویدیوی بسیار کوتاه از یک گوشی موبایل حاوی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر تحت برند ویوو منتشر شد، اما خیلی زود مشخص شد این ویدیو صحت نداشته است.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ویوو

مدتی بعد به جای شایعه و اخبار ناموثق، یک خبر رسمی درباره آغاز فعالیت کوالکام بر روی تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر شنیدیم. از آنجایی که ویوو نخستین مشتری کوالکام برای داشتن این فناوری اعلام شد، متوجه شدیم شایعات پیشین اشتباه نبوده‌اند. حال شاهد دو ویدیو از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ویوو هستیم که دید بهتری از نحوه کار آن به کاربران می‌دهند.

این نوع از حسگر طی زمان تقریبا طولانی‌تری نسبت به حسگرهای عادی که تاکنون دیده‌ایم اثر انگشت را ثبت می‌کند، به طوری که ممکن است ثبت آن حدود 2 ثانیه طول بکشد. به نظر می‌رسد برای تشخیص و باز شدن صفحه نمایش لازم نیست انگشت خود را دقیقا در همان نقطه‌ای که انگشت را برای اولین بار در آن ثبت کرده‌اید بگذارید. این نوع حسگر به مرور زمان بهتر اثر انگشت را یاد گرفته و سریعتر به آن پاسخ می‌دهد.

ویوو همچنین هفته گذشته طی انتشار یکی ویدیوی دیگر اعلام کرد برای توسعه این حسگر جدید از تکنولوژی فیزوالکتریک استفاده کرده است تا بتواند اثر انگشت را به کمک سیگنال‌های التراسونیک، از پنل OLED گوشی موبایل به حسگر برساند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز