baznashr

گیم شات: تحلیل و بررسی تریلر بازی God Of War در E3 2017

on .

با تحلیل و بررسی تریلر بازی God Of War در E3 2017 همراه گیم‌شات باشید تا در کنار هم نگاهی بیندازیم بر تئوری‌ها و اطلاعات موجود در این نمایش.

راستش بیشتر از آن که دلم بخواهد در رابطه با یک نمایش یا هویت یک اثر متنی به رشته تحریر بیاورم، دوست دارم مدام به تماشایش بنشینم و تا جایی که می‌توانم از آن لذت ببرم. سری God Of War دقیقا مصداق چنین حسی را به من منتقل می‌کند و بیشتر از آن که بخواهم در رابطه با نمایش‌هایش حرف بزنم، دوست دارم به طور مداوم در دل اثر به جستجو پرداخته و حرف‌های نهفته‌ای که بازی سعی دارد در سکوت به مخاطبش بگوید را با صدایی بلند به دیگران منتقل کنم. God Of War از زمان معرفی‌اش در جریان E3 2016 و یکه‌تازی سونی در عرصه معرفی عناوین انحصاری تاکنون به لیست مورد انتظارترین بازی‌ها راه یافته است و فقط یک تریلر از آن می‌تواند به تنهایی، دل لشکری از بازیکنان را شاد کند. شاید این نام را بتوان یک دلیل قانع کننده برای خرید کنسول نسل هشتمی سونی قلمداد کرد و یک بهانه خوب برای این که اکنون بگوییم، به داشتن کنسول نسل‌ ‌هشتمی سونی افتخار می‌کنیم! اگر موفق به دنبال کردن اخبار و حواشی E3 2017 نشده‌اید، باید بگویم که جدیدترین نسخه از سری God Of War که کوری بارلوگ سکان رهبری آن را بر عهده گرفته، در E3 2017 نمایشی خیره کننده از خود بجا گذاشته و همین موضوع بهانه‌ای به دست ما داده است که در این فرصت به بررسی و تحلیل نمایش بازی بپردازیم. پس اگر شما هم به اندازه من کنجکاوید، با ما در ادامه همراه باشید تا نگاهی کامل و جامع به تک تک داشته‌های این نمایش بیندازیم.

گیم شات: تحلیل و بررسی تریلر بازی God Of War در E3 2017

ماری که در انتهای تریلر مشاهده کردید و حدس می‌زنیم که «پورمون‌گاد» نام دارد، احتمالا هدف اصلی خط داستانی محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، نماد جدیدترین نسخه از سری God Of War یک مار است!

بیایید کار را از نقطه صفر شروع کنیم. جدیدترین تریلر God Of War در شرایطی شروع می‌شود که مخاطب از زمین و زمان بی‌خبر است. یعنی نه می‌داند که این سکانس مشمول کدام بخش از بازی می‌شود و نه این که چرا شخصیت‌ها چنین واکنش‌های غریبی از خود بروز می‌دهند. کریتوس و آترئوس سوار بر قایقی ناگهان ایستاده و شخصیت بی‌اعصاب داستان تبرش را به سمت دریا پرت می‌کند. اوایل نمایش همه‌چیز گنگ به نظر می‌رسد اما در نهایت پاسخی دست و پا شکسته به این وضعیت داده می‌شود. حال و هوای ابتدای نمایش، جوری تظاهر می‌کند که انگار کریتوس و فرزندش (فرزندش؟) به انتهای خط رسیده‌اند و چنان چه در پایان کار می‌بینید، ناگهان ماری غول‌‍‌آسا که گویا آب‌های زیر قایق کریتوس تنها بخشی از خانه او را شامل می‌شود زمین و زمان را می‌لرزاند و به زبان اسکاندیناوی جمله‌ای را خطاب به آترئوس بیان می‌کند. جمله‌ای که مشخصا فرزند کریتوس آن‌ را متوجه می‌شود و در پاسخ تقاضای کمک می‌کند. ما در E3 سال گذشته کریتوس و فرزندش را دیدیم که در شرایطی نامساعد تصمیم بر شکار می‌گیرند. محیطی که ظاهرا با آن آشنا نیستند و تا حدودی نمی‌دانند که فضای اطرافشان مملو از موجودات عجیب و غریب است. این مساله چنین خبر می‌رساند که احتمالا کریتوس و کودک همراهش در حال سفر کردن هستند. حال در جدیدترین تریلر منتشر شده مشاهده می‌کنید که یک شخصیت زن (که نه نام او را می‌دانیم و نه هویتش را) خطاب به کریتوس این گونه بیان می‌کند که خدایان نورس چندان با غریبه‌ها رابطه‌ خوبی ندارند؛ مخصوصا اگر آن غریبه یک ماشین غول‌کشی باشد! ماری که احتمالا او را با نام «پورمون‌گاد» خواهیم شناخت (همان ماری که در انتهای تریلر مشاهده کردید) به نظر می‌رسد که قصد کمک کردن به شرایط کنونی کریتوس را داشته باشد. به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که نماد نسخه جدید بازی God Of War (تصویری از یک مار که به دور خود پیچیده است) تاثیری بسیار بزرگ بر روند داستانی بازی خواهد گذاشت و در این تریلر ثابت می‌شود که هر چه باشد، پورمون‌گاد در جبه کریتوس و فرزندش قرار گرفته است.

 

بیایید کمی زمان را به عقب بازگردانیم. جایی که برای اولین بار شخصی تحت عنوان Shinobi هویت جدیدترین نسخه از سری God Of War را فاش کرده و اذعان داشت که بازی در دنیای خدایان اسکاندیناوی جریان دارد. خب در آن زمان همه چیز بسیار غریب و دور از انتظار تلقی می‌شد تا جایی که در جریان E3 2016 شاهد معرفی رسمی بازی و تایید این اطلاعات بودیم. شینوبی در آن زمان علاوه بر انتشار اطلاعات مرتبط با خدایان اسکاندیناوی، اطلاعات دیگری را هم به اشتراک گذاشت. برای مثال این کاربر ادعا کرد که کریتوس و همراه همیشگی او، این‌بار از مسیر Alfheim هم عبور می‌کنند. طبق افسانه‌های نورس، Alfheim نام منطقه‌ای افسانه‌ای در ورای درخت زندگی است که از آن به عنوان دنیای پریان یاد می‌شود. منطقعه‌ای که به گفته شینوبی، یکی از مهم‌ترین مهره‌های داستان در آن قرار گرفته و قرار است شاهد اتفاقی جریان‌ساز در این بخش از بازی باشیم. تئوری اما زمانی شکل می‌گیرد که در اواسط نمایش جدید بازی God Of War ما به منطقه‌ای مه آلود می‌رسیم که درختان و اشیای حاضر در آن نورانی‌اند و کریتوس و فرزندش سوار بر قایق، از آب‌های آن منطقه عبور می‌کنند. منطقه‌ای که حالا بیشتر از هر موقعی ما را به یاد گفته‌های شینوبی (کسی که هویت بازی را برای اولین بار فاش کرد) می‌اندازد.

گیم شات: تحلیل و بررسی تریلر بازی God Of War در E3 2017

منطقه‌ای که در بالای کوه مشاهده می‌کنید احتمالا والهالا نام دارد. به هر حال می‌دانیم که سفر به والهالا با توجه به اطلاعات اولین نمایش بازی، در جدیدترین نسخه از سری God Of War محتمل‌تر از هر گزینه‌ای است. آیا اودین را در این سرزمین ملاقات خواهیم کرد؟

شاید برای خیلی‌ها زمانی که نسخه جدید بازی God Of War معرفی شد سوال پیش آمده باشد که آیا کریتوس همچنان توانایی‌های گذشته‌اش را دارد؟ بالی که به واسطه‌ آن توانایی پریدن او را متحول کرده بود، همچنان در این نسخه وجود خواهد داشت؟ یا سایر ویژگی‌هایی که آن را به عنوان سلاح به حساب نمی‌آوردیم و مخصوصا در نسخه سوم، جزوی از شخصیت اصلی بازی شده بود، همچنان در ذات کاراکتر کریتوس پا بر جا مانده؟ خب در حال حاضر باید بگوییم که نسخه جدید God Of War مِن حیث نمایش‌هایی که داشته، تقریبا ویژگی‌های گذشته را به فراموشی سپرده و جایگزینی مناسب برای آن‌ها در نظر گرفته است. برای مثال در جدیدترین تریلر منتشر شده، ما شخصیت کریتوس را دیدیم که علاوه بر تبر شگفت‌انگیزش، یک سپر نیز با خود به همراه دارد و این سپر ویژگی‌های جدیدی را به گیم‌پلی بازی افزوده است. دقیقا همانند تبر کریتوس که قابلیت پرتاب شدن دارد و با آن می‌توان زمین و زمان را هدف گرفت، این سلاح جدید کریتوس نیز می‌تواند علاوه بر نابودی دشمنان بازی (حین در اختیار نداشتن تبر) تبدیل به وسیله‌ای دفاعی برای او شود که این ویژگی برای اولین بار به سری راه یافته است و پیش‌تر تنها قابلیت گریز و غلت خوردن وجود داشت.

روابط میان شخصیت‌ها نیز جزوی از تریلر جدید بازی محسوب می‌شدند. در حین نمایش ما بارها و بارها وحشی‌گری‌های کریتوس را دیدیم و متوجه شدیم که او قصد دارد فرزندش را در مسیرِ شخصیتیِ خودش قرار بدهد. در عوض، آترئوس هم سعی می‌کند که از پدرش یک موجود با احساس بسازد. در این نمایش چند دقیقه‌ای، ما شاهد گفتگویی میان یک زن و شخصیت اصلی داستان بودیم. زنی که پیش‌بینی می‌شود او را به عنوان مادر آترئوس در روند داستانی بازی داشته باشیم و جو این گفتگوی چند ثانیه‌ای بیشتر شباهتی به ابتدای تریلر آغازین E3 2016 دارد. جایی که حالا آترئوس بیدار است و با اسباب‌بازی‌های چوبی‌اش سرگرم شده، اما ناگهان صدایی می‌آید که می‌گوید؛ چاقوی مادرت را بردار، من گرسنمه! حال با کمی توجه متوجه حضور همان چاقو در میان گفتگوی این زن با کریتوس خواهید شد. این موضوع چنین خبر می‌رساند که نمایش E3 2016 بازی چندان هم به ابتدای آن مربوط نمی‌شود و آن طور که می‌توان حدس زد، پیش‌تر نیز وقایعی دست به دست هم داده تا داستان به چنین نقطه‌ای برسد. حال در جدیدترین نمایش منتشر شده تا حدودی مشخص می‌شود که آترئوس مدتی با مادرش (شخصیت زنی که حدس می‌زنیم مادرش باشد) زندگی می‌کرده و این زن همان‌طور که از آترئوس بچه‌ای دلسوز ساخته، سعی دارد شعله‌های خاموش‌نشدنی خشم کریتوس را هم فروکش کند. چون به گفته‌ او، خدایان نورس رابطه‌ خوبی با غریبه‌ها ندارند و متاسفانه شوخی هم سرشان نمی‌شود.

گیم شات: تحلیل و بررسی تریلر بازی God Of War در E3 2017

موضوعی که بیشتر از هر چیزی ممکن است توجه بینندگان را جلب کرده باشد، سری است که به دور کمر کریتوس بسته شده. سری که با کمی دقت متوجه جان داشتنش می‌شوید! ما پیشتر نمونه همین اتفاق را در نسخه دوم سری God Of War دیده بودیم و به نظر می‌رسد که این‌بار نیز کریتوس برای عبور از سد دشمنان و مناطق مختلف بازی، مجبور به استفاده از سر دشمنانش می‌شود!

در بخشی از تریلر E3 2016، زمانی که کریتوس و فرزندش با یک ترول رو به رو می‌شوند، ترول با آن‌ها به زبان اسکاندیناوی اینگونه صحبت می‌کند:

شما حق ندارید وارد والهالا بشوید

در افسانه‌های اسکاندیناوی، والهالا نام مکانی است که جنگجویان بسیار سطح بالای اسکاندیناوی تا پیش از آغاز نبرد راگناروث در آنجا مستقر می‌شوند تا در زمان درستش به میدان نبرد راه یابند. تمام این اتفاقات در نمایش ابتدایی بازی به بهانه شکار کردن صورت می‌گیرد. اما سوال اصلی این است؛ اگر خدایان نورس رابطه خوبی با غریبه‌ها ندارند و کریتوس هم بهانه‌ای برای زمین‌گیر کردن خدایان اسکاندیناوی ندارد، پس چرا آن‌ها می‌خواهند به والهالا، جایی که اودین (قدرتمند‌ترین خدای اسکاندیناوی) حضور دارد بروند؟ بزرگ‌ترین فرایض موجود هم نمی‌تواند پاسخی احتمالی به این سوال که کریتوس نسل هشتمی چگونه با خدایان اسکاندیناوی یقه به یقه شده‌ است بدهند. جدا از روندی که دو نمایش اصلی بازی در پیش گرفته‌ است، تریلرها همواره سعی دارند که شخصیت‌های کلیدی بازی را به طوری غیر مستقیم معرفی کرده و به نوعی حضورشان را تضمین کنند. برای مثال می‌توان حدس زد که ما در جدیدترین نسخه از سری God Of War با یک اژدها رو به رو خواهیم شد. اژدهایی که «نیدهاگ» نام دارد و در افسانه‌های اسکاندیناوی موجودی وحشت‌ناک و موزی خطاب می‌شود. اژدهایی که نوچه‌ای پرنده دارد و این نوچه اخبار و اتفاقات سرزمین اطرافش را به گوشش می‌رساند. با کمی تامل در این مساله متوجه خواهید شد که ما نیدهاگ را در انتهای تریلر E3 2016 مشاهده کردیم و شاید عده‌ای از شما آن نوچه‌ای که موزیانه و به شکلی مخفی در محیط پرسه می‌زد را هم دیده باشید. منظور همان موجود پرنده‌ای است که بعدها و در تحلیل‌ها، بازیکنان متوجه حضورش در سمت چپ تصویر شدند که به طور ناگهانی از محل عبور می‌کرده و احتمالا متوجه حضور یک غول‌کش افسانه‌ای شده است و در پایان‌ هم سردسته‌ خود، یعنی قدرتمندترین اژدهای اسکاندیناوی را خبر می‌کند.

گیم شات: تحلیل و بررسی تریلر بازی God Of War در E3 2017

فنریر نام یکی از قدرتمندترین اساطیر اسکاندیناوی است. گرگی که طعم شکست را به ندرت می‌چشد و رقبای سرسختی را زمین‌گیر کرده است. با وجود آن که ما در جدیدترین نمایش بازی، گرگ‌هایی را دیدیم، اما باز هم نمی‌توان حضور فنریر در نسخه جدید God Of War را قطعی دانست. در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ابعاد این گرگ‌ها می‌تواند یادآور فرزندان فنریر باشند.

از آنجایی که طبق گفته‌های کوری بارلوک، قرار است شاهد جهانی متفاوت نسبت به گذشته باشیم و وسعت آن نسبتا شباهت‌هایی با یک بازی جهان باز دارد، می‌توان گفت که جدیدترین نسخه از سری God Of War قابلیت ارتقای سلاح خواهد داشت. در بخشی از نمایش E3 2017 ما شاهد حضور یک دورف در تریلر بودیم. دورف‌ها در افسانه‌های اسکاندیناوی به عنوان موجوداتی شناخته‌ می‌شوند که توانایی ساخت سلاح‌های جادویی و اساطیری را دارند. در اینجا ما کریتوس را می‌بینیم که سلاحش را به سمت دورف پرتاب می‌کند و مدتی بعد هم برای چند لحظه تبر شگفت‌انگیزش را به دست او می‌سپارد. از آن جایی که بازی المان‌های جهان‌بازی دارد، می‌توان گفت در روند گیم‌پلی ما شاهد مناطقی خواهیم بود که دورف‌ها در آن به ارتقای وسایل شما خواهند پرداخت و در اینجا هدف ارتقای تبر کریتوس بوده است. می‌توان پیش‌بینی کرد که بازی جنبه‌های ارتقادهی آیتم‌ها را دچار تحولی بزرگ کرده و از این پس ممکن است که برای ارتقا و یا حتی خرید سلاح‌های جدید در دنیای God Of War شاهد چنین سیستم و چینشی باشیم.

در مجموع تریلرهای جدیدترین نسخه از سری God Of War کاملا زیرکانه طراحی شده‌اند و هیچ‌ اطلاعاتی را به طور قطع با مخاطب به اشتراک نمی‌گذارند. طی این دو نمایش اگر چه با المان‌های گیم‌پلی و ویژگی‌هایش بیشتر آشنا شدیم، اما همچنان اطلاعات اندکی از بخش داستانی بازی قابل استخراج است. اطلاعاتی که اکثر آن‌ها تبدیل به یک فرضیه می‌شوند و در مجموع هیچ چیز قطعی از آب در نمی‌آید. جدیدترین نسخه از سری God Of War مراحل موشن‌کپچر و ساخت هسته اصلی گیم‌پلی‌اش به پایان رسیده و به گفته سازندگان آن‌ها هم‌اکنون بر روی جزئیات و مواردی در جهت افزایش کیفیت فنی بازی کار می‌کنند. همچنین تایید شد که بازی God Of War در اوایل سال 2018 به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ تئوری‌ها و فرضیه‌های خودتان را در مورد نمایش E3 2017 بازی God Of War با ما به اشتراک بگذارید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز