baznashr

زیرساخت فناوری کاخ سفید مربوط به چهار دهه پیش است؛ استفاده از فلاپی دیسک در وزارت دفاع آمریکا!

on .

داماد دونالد ترامپ و مشاور عالی دولت آمریکا اعتراف کرد که زیرساخت فناوری کاخ سفید بسیار قدیمی و مربوط به چهار دهه پیش است و باید تغییراتی در آن ایجاد شود.

اخیرا روزنامه گاردین با انتشار یک گزارش به دیدار 18 تن از رهبران و چهره‌های مشهور دنیای فناوری با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. در این نشست، دونالد ترامپ خواستار ایجاد تحول در فناوری‌های مورد استفاده در دولت فدرال آمریکا شده و این درخواست در اولین شورای فناوری آمریکا نیز مطرح شد. جف بزوس (Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون، تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل اجرایی مایکروسافت و اریک اشمیت (Eric Schmidt)، رئیس اجرایی آلفابت از جمله چهره‌های شاخصی بودند که در این نشست حضور داشتند.

زیرساخت فناوری کاخ سفید

ضعف زیرساخت فناوری کاخ سفید و استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی مانند فلاپی دیسک

جرد کوشنر (Jared Kushner)، داماد دونالد ترامپ و مشاور عالی کاخ سفید پیش از شروع این جلسه چهار ساعته، صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. کوشنر به ضعف زیرساخت فناوری کاخ سفید اشاره کرده و با ذکر مثال‌هایی، اعتراف کرد که بسیاری از سیستم‌های به کار رفته در دولت فدرال آمریکا قدیمی شده و به سال‌ها پیش مربوط می‌شود. به عنوان مثال هنوز هم در بخش‌هایی از وزارت دفاع آمریکا از فلاپی دیسک‌های 8 اینچی استفاده می‌شود. آغاز استفاده از این فناوری به دهه 70 میلادی بازمی‌گردد.

وی همچنین اضافه کرد که آژانس‌های غیر نظامی آمریکا، ماهانه بیش از 1 میلیون و 600 هزار آدرس ایمیل را نگهداری می‌کنند که هزینه‌ای بالغ بر 20 دلار به ازای هر کاربر به همراه دارد اما با روی آوردن به سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری، این هزینه به 3 دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

زیرساخت فناوری کاخ سفید

جرد کوشنر، مشاور عالی کاخ سفید

این نشست، غایبان بسیار بزرگی هم داشت که از جمله آن می‌توان به مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک اشاره کرد و علاوه بر او، چند تن از روسای ارزشمندترین شرکت‌های آمریکا نیز در این جلسه حضور نداشتند. اخیرا نیز با اعلام رسمی خروج آمریکا از توافق‌نامه زیست‌محیطی پاریس، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس از شورای مشاوران ترامپ، کناره‌گیری کرد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز