baznashr

تماشا کنید: کسب امتیاز 999.990 توسط هوش مصنوعی مایکروسافت در پک من!

on .

امروز انسان رسما در بازی پک من مغلوب شده است! بازی پک من که پیش‌ از این به‌ عنوان یکی از مشکل‌ترین بازی‌های قابل انجام برای هوش مصنوعی یاد می‌شد، در حال حاضر توسط هوش مصنوعی مایکروسافت فتح شده است.

تیمی به اسم Maluuba در شرکت مایکروسافت موفق شده بالاترین رکورد ممکن را در پک من که 999.990 است ثبت کند. این رقم چهار برابر بیشتر از امتیازی است که توسط انسان به دست آمده است. موفقیت مایکروسافت به‌وسیله‌ی متدهای یادگیری ماشینی کسب شده است.

هوش مصنوعی مایکروسافت تیم مایکروسافت طی این پروژه حدود 150 عامل هوش مصنوعی را مورد استفاده قرار دادند؛ به شکلی که یکسری از آن‌ها وظیفه‌ی خوردن نقطه‌ها را بر عهده داشتند و برخی دیگر دستور داشتند دشمن‌های بازی را دور کنند و نهایتا عده‌ای نیز مسئول بودند تا اطلاعات را از دو گروه قبلی دریافت کنند و با پردازش آن‌ها تصمیماتی را اتخاذ کنند که به امتیاز نهایی منجر شود.

شایان به ذکر است که بحش هوش مصنوعی مایکروسافت تنها سازمانی نیست که بر چنین پروژه‌هایی تمرکز دارد. گوگل نیز مدتی پیش با هوش مصنوعی خود توانسته بود قوی‌ترین بازیکن بازی سنتی چینی به اسم Go را مغلوب خود سازد.

سوا از کاربرد هوش مصنوعی در جا‌به‌جایی رکورد بازی‌ها، اخیرا شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاش هستند که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در دنیای واقعی استفاده کنند تا در مشکلات پیش روی بشر، نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز