baznashr

چرا رانندگی با یک ابرخودرو برای شما جذاب نیست؟

on .

ابرخودروها…! این وسایل نقلیه، اسب‌های اصیل دنیای خودرو هستند. برای خرید آن‌ها باید میلیون‌ها دلار بپردازید، خیلی سریع هستند و در جاده‌ها توجه همه را به خودشان جلب می‌کنند. مردم معمولا رویای داشتن یک فراری، لامبورگینی، مک لارن، پاگانی و یا یک بوگاتی را از روزهای جوانی تا سومین و یا چهارمین دهه عمر خود به همراه دارند. این داستان برندها باعث شده تا یک ابرخودرو در همان رویا باقی بماند و مردم بیشتر به فکر اتومبیل های معمولی باشند.

اما آیا آن‌ها واقعا در دسترس هستند؟ بله آن‌ها واقعیند. اما در سطوح مختلفی از زیبایی، جذابیت، عجیب و غریبی و در کل ایجاد هیجان هستند. در این جا قصد داریم به مواردی بپردازیم که یک ابرخودرو را به بهترین وسیله نقلیه برای شما تبدیل نمی‌کنند. با ما همراه باشید تا به بررسی عواملی بپردازیم که شما را از خرید یک ابرخودرو منصرف می‌کنند.

آن‌ها نسبت به زمین فاصله زیادی ندارند

ابرخودرو

فاصله از زمین یک مشخصه ضروری برای ابرخودروها نیست. با این حال این خودروها برای اینکه بتوانند آسوده‌تر بر وزش باد چیره شوند عمدتا توسط مکانیک‌ها به سطح زمین نزدیک‌تر می‌شوند. آیرودینامیک این خودروها به گونه‌ای طراحی شده که هرچه بیشتر به جاده چسبیده باشند، آن‌ها سرعت بیشتری بگیرند. البته این بدان معناست که یک سرعتگیر نامتوازن می‌تواند به ابرخوردو میلیون هزاران دلاری شما صدمه وارد کند. در حال حاضر ویرانی جاده‌ها و چاله‌های موجود دشمن اصلی این اتومبیل‌هاست.

برای لذت بردن از این اتومبیل‌ها می‌توانید بر روی لامبورگینی حساب ویژه‌ای باز کنید. البته به خوبی هوشیار باشید تا به دام چاه‌ها، جاله‌ها و سرعتگیرها نیفتید.

آن‌ها بسیار قدرتمند هستند

ابرخودرو

اگر به دنبال ریسک، هیجان، سرعت بالا و نامحدود هستید یک ابرخودرو می‌تواند تمامی این تجربیات را در اختیار شما بگذارد. البته اگر با سرعت زیادی رانندگی می‌کنید باید مواظب باشید کنترل اتومبیل را از دست نداده و دچار سانحه نشوید. البته جاده‌های کمی هستند که از استاندارد مناسبی برای رانندگی پرسرعت بهره می‌برند و بهترین انتخاب برای رانندگی با سوپرکارها، پیست های اتومبیلرانی هستند.

اگر علاقه‌مند به سرعت زیاد و هیجان نباشید، همین سرعت زیاد باعث می‌شود تا شما از خریدن چنین وسایل نقلیه ای منصرف شوید و تصمیم بگیرید یک اتومبیل شاسی بلند با سرعت کمتر و البته زیبا‌تر را تهیه کنید.

هزینه تعمیر آنها زیاد است

ابرخودرو

حتی ارزان‌ترین سوپرکارها هم نسبت به اتومبیل‌های معمولی گران قیمت هستند. بنابراین اگر قصد خرید یکی از این وسایل نقلیه را دارید باید به فکر خرج‌های سنگین و سرسام آور آن نیز باشید. ممکن است به یک باره با انفجار خودرو شما تمام سرمایه‌ای که خرج کرده‌اید از دست رفته ببینید.

علاوه بر هزینه زیاد، ممکن است قطعات فنی اتومبیل شما خیلی سخت‌تر از اتومبیل های معمولی پیدا شود و شاید مجبور شوید یک ماه آن را در پارکینگ ببینید.

آن‌ها به هیچ عنوان راحت نیستند

ابرخودرو

صندلی‌های سدان‌ها برای راحتی و لم دادن شما و مسافران در طول سفر بهینه شده‌اند. اما سوپرکارها به جزچند استثنا به هیچ عنوان راحت نیستند. در این بین تنها می‌توان به آکورا ان اس ایکس (Acura NSX)  برای راحتی و همچنین مک لارن 650 اس (McLaren 650S) برای راحتی در رانندگی اشاره کرد. در واقع سوپرکارها به جای راحتی، از جنس فیبر کربن و یا منیزیم ساخته شده‌اند تا به محض نشستن داخل آن‌ها به شما حال و هوای مسابقه داده و با فشار دادن پدال گاز به پایین، با سرعت زیاد غوغا کنید.

قطعا اگر روحیه رانندگی سرعتی نداشته باشید، نمی‌توانید از یک ابرخودرو خشک و سرد لذت ببرید.

همیشه اطراف ماشین شما شلوغ خواهد شد

ابرخودرو

این مهم نیست که شما کجا می‌خواهید بروید، باید بدانید که نمی‌توانید مخفی شوید. یک نفر همیشه از شما سوال خواهد پرسید، از شما می‌خواهد حس رانندگی با آن را توصیف کنید و یا از شما تقاضای گرفتن یک سلفی با اتومبیلتان را خواهد کرد.

حالا اگر شما یک سوپر کار قمرز هم داشته باشید دیگر بعید به نظر می‌رسد به جز گاراژ منزلتان جای دیگری آن از دست عاشقان اتومبیل‌ها در امان باشد. البته اگر یک فرد اجتماعی باشید، یک ابرخودرو برای شما مزیت به حساب می‌آید.

بد جلوه کردن نزد بسیاری از مردم

ابرخودرو

بسیاری از مردم وقتی شما را در یک ابرخودرو می‌بینند ممکن است شما را به هر دلیلی مورد قضاوت قرار دهند و یا حتی با دشنام از سوی آن‌ها نیز روبه‌رو شوید.

متاسفانه هیچ چیز را نمی‌توانید تغییر دهید و در هر جامعه‌ای این اتفاق ممکن است رخ دهد. به همین دلیل است که حتی خیلی از عاشقان سوپرکارها نیز از خرید این وسایل نقلیه پشیمان می‌شوند.

کارواش‌ها شما را ورشکسته می‌کنند

ابرخودرو

به هیچ عنوان در شان یک ابرخودرو نیست که کثیف باشد. باید دائم مواظب ماندن اثر انگشت بر روی اتومبیلتان باشید و اجازه ندهید هیچ پرنده‌ای حتی به حوالی اتومبیل شما هم نزدیک شود. البته باید زمانی که باران می‌بارد نیز اتومبیلتان را از گاراژ بیرون نیاورید، چرا که در صورت مجبور شدن رفتن به کارواش، با دردسر مواجه می‌شوید.

این اتومبیل کاراکتر شما را تغییر خواهد داد. از شما فردی به مراتب ثروتمندتر از آن چه که هستید می‌سازد و همین قضیه توقع کارکنان کارواش را برای گرفتن انعام بالا می‌برد.

خیره شدن مردم به اتومبیل شما پایانی ندارد

ابرخودرو

هیچ کس نمی‌تواند از مردم بخواهد تا به اتومبیل وی خیره نشوند. فرض می‌گیریم که شما قادر به خرید یکی از این ابرخودروها هستید. باید تمامی جوانب را بسنجید و این را بدانید که همیشه در چشم مردم هستید و اگر فرد اجتماعی نیستید این قضیه برای شما بسیار آزار دهنده خواهد بود.

صندوق مخصوص بار؟ خیر وجود ندارد

ابرخودرو

سوپرکارها فضای کافی را در اختیار ندارند تا شما بتوانید وسایل مورد نیازتان را با آن‌ها (البته به جز قرار دادن روی صندلی‌ها) حمل کنید. این بدان معناست که فقط باید برای مسافرت‌های کوتاه روی آن‌ها حساب کنید.

شما هیچگاه نمی‌توانید از نهایت سرعت آن‌ها لذت ببرید

ابرخودرو

این طبیعیست که کشورهای مختلف بسته به استانداردهای راه و جاده‌هایشان محدودیت‌هایی برای سرعت رانندگی اعمال می‌کنند. فرض کنید میانگین استاندارد سرعت کشور شما 120 کیلومتر بر ساعت است. شما اگر یک ابرخودرو داشته باشید در عرض چند ثانیه این سرعت را از 0 تا 100 رد خواهید کرد و عملا اگر بخواهید به جز پیست های اتومبیلرانی در خیابان‌ها از اتومبیل خود لذت ببرید، عملا انتخاب یک ابرخودرو امری اشتباه است. شما هزاران دلار هزینه نمی‌کنید که تنها قادر به استفاده از یک سوم عملکرد اتومبیلتان باشید.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز