baznashr

گوشی‌های هوشمند از این پس قادر به آنالیز اسپرم خواهند بود!

on .

کاربرد اصلی گوشی همراه یعنی امکان برقراری تماس و ارسال متن به دیگران، زیر سایه بی‌شمار ویژگی جانبی گوشی‌های هوشمند گم شده است. تا مدتی قبل اپلیکیشن‌های موبایل به کاربران امکانات زیادی را در دایره و چهارچوب امکان پذیر برای سخت افزار دستگاه ارائه می‌کردند. تولیدکنندگان برای از بین بردن این چهارچوب، تصمیم به ارائه قطعات جانبی برای گوشی‌ها گرفتند تا به این وسیله هیچ حد و مرزی برای آن‌ها وجود نداشته باشد؛ استفاده از دوربین گوشی به عنوان میکروسکوپ، تست قند خون، گرفتن ضربان قلب و اکنون نیز تست اسپرم با موبایل ، همه به وسیله قطعاتی جانبی برای گوشی‌های هوشمند ممکن شده‌اند!

اگر یک زوج در مراحل مقدماتی بچه‌دار شدن به مشکل برخورد کرده‌اند، دادن آزمایش تست منی و ارزیابی میزان جنبندگى اسپرم‌ها برای مرد بسیار ضروری به نظر می‌رسد. در انسان اسپرم در بیضه ساخته شده و پس از تکامل، با منی از بدن خارج می‌شود. هرگونه اشکال در ساخت یا آزادسازی اسپرم منجر به “ناباروری در مردان” خواهد شد. با زمان بلوغ، فرآیند ساخت اسپرم در بیضه‌ها با سرعت حدود 125 میلیون اسپرم در روز (در هر ثانیه حدود 1500 اسپرم) آغاز می‌شود. اسپرم‌ها در اطراف دیواره‌های لوله‌های سمینیفر تکامـل پیدا کرده و به کمک دم‌های خود قادر به شناکردن می‌شوند. برای بررسی قدرت باروری مردان، تعداد اسپرم و از آن مهمتر توان اسپرم برای حرکت (جنبندگی آن) باید مورد بررسی قرار بگیرد.

تست اسپرم با موبایل مشکل درباره این نوع از آزمایش اینجاست که برخی احساس عجیبی درباره رفتن به آزمایشگاه و ارائه یک نمونه برای ارزیابی دارند، هر چند آینده زناشویی آن‌ها به این کار وابستگی شدیدی دارد. با درک این مشکل در سراسر دنیا، سیستم‌های الکترونیکی پزشکی وای‌او (YO) وارد عمل شده تا امکان تست اسپرم با موبایل به وسیله دستگاه جدید خود را مقدر سازد. از این پس مردان قادر خواهند بود تا ارزیابی توانایی اسپرم خود برای باردارسازی را در خانه و یا هر محلی که در آن احساس راحتی می‌کنند، به وسیله آیفون یا گوشی اندرویدی خود انجام دهند. بد نیست بدانید در واقع روش‌های دیگری نیز هم‌اکنون برای تست اسپرم در منزل وجود دارند، اما تلاش YO، تست اسپرم با موبایل را مقدر ساخته است.

بر اساس گفته‌های این شرکتِ تولید قطعات الکترونیکی پزشکی، دستگاه جدید غلظت اسپرم در نمونه مایع منی گرفته شده را اندازه‌گیری می‌کند. اگر این اسپرم‌ها شناگران ماهر و توانمندی نباشند (جنبندگی پایین)، نمی‌توان توقع باردارسازی از آن‌ها داشت. البته دستگاه تست اسپرم با موبایل ساخت YO از این نیز فراتر رفته و به کاربر درصد اسپرم‌های متحرک را نیز اعلام می‌کند؛ در هر صورت، نمی‌توان گفت که اسپرم‌های منی یک فرد، حتی در بدترین حالت، تماما غیرفعال و بدون جنبش هستند و توانایی باردارسازی در واقع به درصد تعداد اسپرم‌های جنبنده بستگی دارد.

دستگاه تست اسپرم با موبایل از یک گیره و یک میکروسکوپ مینیاتوری تشکیل شده که بر روی لنز دوربین گوشی قرار می‌گیرند. نمونه منی بر روی ظرفی که از کناره‌های دستگاه بیرون می‌آید گذاشته شده و سپس به آن وارد می‌شود. بار اصلی اکنون بر روی اپلیکیشن اندروید / آی‌اواس قرار دارد تا نمونه را آزمایش کرده و در ادامه غلظت اسپرم را به کاربر نمایش دهد. نکته بسیار جالب دیگر، نمایش ویدیویی اسپرم‌ها بر روی صفحه نمایش توسط اپلیکیشن است تا کاربر به طور مستقیم و به چشم، میزان جنبندگی اسپر‌م‌ها را تماشا کند! پیش‌خرید دستگاه تست اسپرم با موبایل به مبلغ 49.95 دلار اکنون امکان‌پذیر بوده و خریداران تا ماه ژانویه سال بعد (حدود دو ماه دیگر) سفارشات خود را دریافت خواهند کرد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز