baznashr

نظرسنجی: بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت در ایران را شما انتخاب کنید

on .

نظرسنجی: بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت در ایران را شما انتخاب کنید

بر اساس آمار و ارقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، در حال حاضر، بیش از 600 شرکت عرضه کننده خدمات اینترنتی (ISP) دارای مجوز فعالیت در کشور -شامل اینترنت ADSL، اینترنت موبایل و وایمکس- در حال فعالیت و رقابت با یکدیگر هستند که در واقع، واسطه دسترسی کاربران به اینترنت محسوب می‌شوند. اگر شما نیز از یکی از این شرکت‌ها جهت دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنید، در نظرسنجی امروز ما شرکت کرده و بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت را انتخاب کنید.

ایران، کشوری نسبتا جوان محسوب می‌شود که از نظر تعداد کاربران اینترنتی، یکی از برترین کشورهای دنیاست. با این وجود، زیرساخت‌های نسبتا ضعیف اینترنت در ایران باعث شده تا کیفیت مطلوب مدنظر کاربران (نسبت به کشورهای پیشرفته) تامین نشود. در سال‌های اخیر، تلاش‌های زیادی در زمینه بهبود کیفیت اینترنت در کشور انجام شده که نتایج این تلاش‌ها، بهبود نسبی زیرساخت‌ها در کنار کاهش محسوس قیمت‌ها بوده است. اما با این وجود، هنوز راه زیادی در پیش است تا بتوان خدمات اینترنتی را به شکلی رضایت‌بخش به دست مشتریان رساند.

شرکت های ارائه دهنده اینترنت به همین منظور تشکیل شده و فعالیت می‌کنند. آنها بر اساس قوانین وضع شده و در چارچوب مقررات تعیین شده وظیفه ارائه اینترنت با کیفیت و پر سرعت را به کاربران دارند. در این بین، شرکت هایی هستند که رضایت مشتری را سرلوحه خود قرار داده و پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه داشته‌اند. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، وضعیت کلی اینترنت در ایران نامطلوب است و در مقایسه با سایر کشورها، سرعتی پایین‌تر و هزینه‌ای بسیار بالاتر دارد.

این نظرسنجی شامل کلیه شرکت های ارائه دهنده اینترنت در ایران؛ اعم از اینترنت ADSL ، اینترنت موبایل (3G و 4G) و اینترنت وایمکس است.

اینترنت ADSL

در بخش اینترنت ADSL شرکت‌های زیادی در کشور مشغول به فعالیت هستند که ما از بین آنها، 12 مورد از مهمترین‌ها را انتخاب کرده‌ایم. بسیاری از این شرکت‌ها طی سال‌های اخیر توانسته‌اند در نظرسنجی‌های مختلف رسمی و غیررسمی، عنوان بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت ADSL را به خود اختصاص دهند. برخی از آنها نیز شرکت‌های نوپایی هستند که امیدواریم با ایجاد و گسترش این بازار رقابتی، شاهد ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های اینترنت در کشور باشیم.

اینترنت موبایل (3G و 4G)

با افزایش بیش از پیش کاربران گوشی های هوشمند، دور از انتظار نیست که در آینده‌ای نزدیک، اینترنت موبایل سهم بزرگی از ترافیک اینترنت کشور را به خود اختصاص دهد. همانطور که می‌دانید، در حال حاضر 3 اپراتور بزرگ تلفن همراه در ایران در حال فعالیت است (همراه اول، ایرانسل و رایتل) که خوشبختانه آخرین نسل اینترنت همراه را به کاربران ارایه داده‌اند. با توجه به اهمیت اینترنت موبایل و استفاده روزافزون از آن (پس از ورود ایترنت نسل 3 و 4 به کشور) اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت 3G و 4G نیز در لیست نامزدهای ما قرار گرفته‌اند.

اینترنت وایمکس

برخی از کاربران یا به خطوط تلفن همراه دسترسی ندارند و یا از وضعیت پوشش اینترنت ADSL یا اینترنت موبایل در محل زندگی خود ناراضی هستند. اینترنت وایمکس (Wimax) یکی از گزینه‌های انتخابی برای این دسته از کاربران است. در حال حاضر، دو شرکت ایرانسل و مبین نت، خدمات مبتنی بر اینترنت وایمکس را در اختیار کاربران قرار داده‌اند که ایرانسل در این زمینه گستردگی کمتری نسبت به رقیب خود داشته و به نظر می‌رسد بیشتر تمرکز خود را بر روی اینترنت موبایل (و به تازگی اینترنت 4G ثابت خانگی) قرار داده است.

اما از نگاه شما وضعیت چگونه است؟ کدام اپراتور ارائه دهنده اینترنت را بهتر از بقیه می‌دانید؟ در نظرسنجی امروز ما، این شما هستید که بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت را انتخاب خواهید کرد. قطعا انتخاب شما بر نظر دیگران نیز تاثیر خواهد گذاشت و شرکت‌ها را وادار به افزایش کیفیت خدمات خود خواهد کرد. لطفا پس از انتخاب اپراتور مورد نظر خود، دلیل این انتخاب را نیز در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید. نتایج این نظرسنجی به زودی منتشر می‌شود.

در این رای گیری ، شما می توانید به صورت همزمان به چند شرکت رای دهید

نظرسنجی بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز