baznashr

این اپلیکیشن ویژگی‌های حسگر اثر انگشت گوگل پیکسل را به دیگر گوشی‌ها می‌آورد + لینک دانلود

on .

این اپلیکیشن ویژگی‌های حسگر اثر انگشت گوگل پیکسل را به دیگر گوشی‌ها می‌آورد + لینک دانلود

با رواج یافتن استفاده از گوشی‌های هوشمند، روش باز کردن صفحه نمایش با دادن الگویی از پیش توافق شده (Pattern) شدیدا میان کاربران رواج پیدا کرد و جایگزین روش‌های قدیمی تعیین رمز عبور برای جلوگیری از دسترسی دیگران به گوشی شد. در مقایسه با حروف و یا اعداد، Pattern جذابیت بیشتری داشته و همچنین به یاد سپاری آن بسیار آسان‌تر است. حالا نوبت به تکنولوژی دیگری رسیده تا جای خود را رفته رفته در تمامی گوشی‌های هوشمند باز کند، چنان که می‌بینیم اکنون علاوه بر پرچمداران، در بسیاری از میان رده‌های بازار نیز حسگر اثر انگشت دیده می‌شود. البته، حسگر اثر انگشت گوگل پیکسل و برخی مدل‌های دیگر امکاناتی بیش از باز کردن ایمن صفحه نمایش به کاربران ارائه می‌کنند.

حسگر اثر انگشت گوگل پیکسل و همچنین برخی از مدل‌های ساخت شرکت هوآوی، میان‌برهای جالبی را برای کاربر ایجاد کرده و باعث می‌شوند علاوه بر کاربرد این قسمت برای باز کردن ایمن و سریع صفحه نمایش، برای اموری دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرند، اما این میان‌برها از این پس از انحصار حسگر اثر انگشت گوگل پیکسل و همچنین گوشی‌های هوآوی خارج خواهند شد، چون یک نفر در فروم توسعه دهندگان ایکس‌دی‌ای (XDA Developers)، اپلیکیشنی عرضه کرده که قابلیت‌های این گوشی‌ها را به تمامی دستگاه‌های اندرویدی دارای حسگر اثر انگشت خواهد آورد. البته، شرط استفاده از این اپلیکیشن دارا بودن اندروید نسخه 6 و یا بالاتر است.

اپلیکیشن Fingerprint Quick Action توسط یک توسعه دهنده با نام کاربری ztc1997 ساخته شده و به حسگر اثر انگشت اجازه می‌دهد تا برای اعمالی همچون پایین آوردن پنجره اعلانات (notification)، بازگشت به خانه و یا قرار دادن گوشی در حالت Sleep مورد استفاده قرار بگیرد تا حسگر اثر انگشت گوگل پیکسل دیگر تنها سخت افزاری نباشد که با این قابلیت‌های نرم افزاری ارائه شده است.

این اپلیکیشن برای نصب و کار کردن نیاز به روت کردن دستگاه ندارد، اما اگر می‌خواهید از آن برای خاموش کردن صفحه نمایش گوشی هوشمندتان استفاده کنید، نیازمند روت کردن گوشی اندرویدی خواهید بود. این اپلیکیشن را از لینک زیر دانلود کرده و در صورت استفاده از آن، در قسمت نظرات نظرات تجربه خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز