baznashr

کلاه ایمنی واقعیت افزوده با قابلیت ارائه دید 360 درجه ساخته شد

on .

محققان توانستند کلاه ایمنی جدیدی را طراحی کنند که دید 360 از جاده‌ها را به دوچرخه سواران ارائه می‌دهد. این کلاه ایمنی واقعیت افزوده با نام کلاه نوری معرفی شده است و از وقوع تصادفات و حوادث جلوگیری خواهد کرد.

دوچرخه‌ها بر خلاف ماشین‌ها از آینه عقب استفاده نمی‌کنند و اینک یک شرکت بریتانیایی به نام DCA فناوری جدیدی را برای حل این مشکل طراحی کرده است. کلاه ایمنی واقعیت افزوده به نام کلاه نوری از دوربین جلو و عقب استفاده می‌کند که نمای زنده‌ای را از محیط به کاربر نمایش می‌دهد و دوچرخه سوار را از حضور موانع و سایر وسایل نقلیه مطلع می‌سازد.

کلاه ایمنی واقعیت افزوده از دوربین دیجیتال و سنسور اولتراسونیک استفاده می‌کند

این کلاه ایمنی اتفاقاتی مانند سبقت خودروها را به دوچرخه سوار نشان می‌دهد و از ایجاد تصادف جلوگیری می‌کند. کلاه ایمنی واقعیت افزوده با استفاده از دوربین‌های دیجیتال و سنسور اولتراسونیک که در جلو و پشت کلاه قرار گرفته‌اند، احتمال برخوردهای بالقوه را به کاربر هشدار خواهد داد. این فناوری همچنین می‌تواند اطلاعات جی پی اس و آمار سفر و مسافت را به دوچرخه سواران ارائه دهد.

کلاه ایمنی واقعیت افزوده

ریچارد پرایس، یکی از طراحان شرکت DCA معتقد است که این کلاه ایمنی جالب می‌تواند آمار تلفات ناشی از تصادفات را در انگلیس به حداقل برساند. آمار تلفات دوچرخه سواری در انگلیس 20 هزار تن در سال گزارش شده است. دوچرخه سواران و کارخانه‌های سازنده تجهیزات دوچرخه سواری استقبال خوبی از این فناوری کرده‌اند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز