baznashr

خواب آسان به کمک دستگاه هوشمند Nightingale

on .

محققان دانشگاه کمبریج با ساخت یک گجت آرام‌بخش به کمک بدخواب‌ها آمده‌اند. دستگاه هوشمند Nightingale با تقلید امواج صوتی محیط از ورود صدای اضافی به اتاق خواب جلوگیری می‌کند و خواب آرام و لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان انسان‌ها از نظر کیفیت خواب به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول کسانی هستند که برای داشتن خوابی آرام و مطلوب، به محیط ساکت و تاریک نیاز دارند و دسته دوم افرادی هستند که با وجود صدای اضافی مانند موسیقی یا تلویزیون راحت‌تر به خواب می‌روند.

اینک محققان برای افرادی که برای داشتن خواب مطلوب به محیط ساکت نیاز دارند، دست به کار شده‌اند و گجتی را ساختند که از دو بخش مجزا تشکیل شده است. این دستگاه هوشمند با تقلید صداهای مزاحم مانند یک دیوار صوتی عمل می‌کند که از ورود صدای اضافی به محل خواب جلوگیری می‌کند.

دستگاه  هوشمند Nightingale

دستگاه هوشمند Nightingale از دو بخش تشکیل شده که در دو طرف اتاق خواب و در کنار تخت خواب نصب می‌شود. زمانی که صدای اضافی خارج از محیط خانه وارد اتاق خواب می‌شود، دستگاه با تقلید صدای مشابه، صدای مزاحم را به بخش دیگری از اتاق منتقل می‌کند؛ به عبارت دیگر دستگاه هوشمند Nightingale به مانند یک پتو از ورود صداهای ناهنجار به محل خواب جلوگیری به عمل می‌آورد.

دستگاه  هوشمند Nightingale

دستگاه هوشمند Nightingale در اوایل سال 2017 عرضه خواهد شد

هر دو بخش این سیستم دارای دو بلندگو است که به برق متصل می‌شود و این دستگاه 15 صدای از پیش تعیین‌شده‌ی رایج در شب مانند عبور خودرو، باد و باران را ایجاد می‌کند و از ورود صدای ناهنجار به محیط آرامش جلوگیری می‌کند. دستگاه کمک خواب Nightingale از طریق سیستم عامل آی او اس، اندروید و یا مرورگر اینترنت قابل کنترل است. این گجت آرام‌بخش با دو بخش تولید صدا و نرم افزار مربوطه، تا ژانویه سال 2017 و با قیمت 149 دلار وارد بازار خواهد شد.

دستگاه  هوشمند Nightingale

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز