baznashr

گیم‌شات: نقد و بررسی نسخه دمو FIFA 17

on .

طی چند سال اخیر شبیه ساز فوتبالی EA Sport بی‌تردید به انتخاب اول خیل عظیمی از بازی‌بازان در دنیای بازی‌های رایانه‌ای برای لذت بردن از مستطیل سبز بدل شده است. چند روزی بیشتر تا انتشار جدیدترین نسخه از سری بازی‌های FIFA یعنی FIFA 2017 باقی نمانده است و پس از انتشار نسخه دمو این عنوان در گیم شات قصد داریم تا نگاهی بر چگونگی آن بیندازیم. با ما در نقد و بررسی نسخه دمو FIFA 2017 همراه باشید.

از همان لحظات ابتدایی تجربه دمو FIFA 2017 نکته‌ای که نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند تکامل جای‌گیری‌ها و حرکات بازیکنان تیم خودی و تیم مقابلتان برای دریافت پاس است. اینک شاهد هستیم که زمانی که شما چینش و برنامه اصلی تیمتان را پاس‌کاری قرار می‌دهید، بازیکنانتان آرایشی مطابق به سبک بازی شما به خود می‌گیرند و یا هنگامی که نحو بازی خود را مبتنی بر سرعت قرار می‌دهید، سبک بازی بازیکنانتان متفاوت می‌شود و این امر تنها به چینش بازیکنان بر روی صفحه نمایش خلاصه نمی‌شود بلکه در عمق بازی نیز این موضوع را حس خواهید کرد. تقریبا با آغاز نسل هشتم تیم EA Sport سعی بر القای ذات هر تیم در دنیای واقعی به سبک بازی آن تیم در شبیه‌سازهای فوتبالی خود داشته است. در FIFA 2017 این موضوع به بلوغ و پختگی خود رسیده است و برای متوجه شدن این تغییر کافیست مثالا تیم بایرن مونیخ را به عنوان رقیب برگزینید تا سیستم پاس‌کاری ویرانگر این تیم را در تک تک دقایق بازی شاهد باشید.

سیستم دریبل زنی تقریبا از همان ساختار خود در FIFA 2016 را حفظ کرده است، یعنی ساختاری که امتحان خود را پیش از این پس داده و باب میل بسیاری از بازیکنان است. به خوبی در این نسخه دمو می‌توانیم تفاوت یک بازیکن سرعتی و فیزیکی را با یک بازیکن تکنیکی ریز نقش را حس کنیم. به عنوان مثال هنگامی که با رونالدو یک حمله را آغاز می‌کنید شرایط برای شما بسیار متفاوت‌تر از زمانی خواهد بود که این کار را با لوکا مودریچ انجام دهید. همچنین همان‌طور که تیم سازنده پیش از انتشار بازی (نسخه دمو) وعده داده بود، شما در FIFA 2017 قادر خواهید بود تنها با حرکات بدن بازیکنانتان و یک حرکت سریع پس از آن بهترین بازیکنان تیم رقیم را فریب داده و از پیش روی بردارید. علاوه‌بر این موارد یکی از نکات قوت همیشگی سری FIFA هوش مصنوعی کم اشکال بازیکنان در جایگیری‌ها و عملکرد دروازبانان است. در این شماره از سری نیز به‌نظر با چنین رویه‌ای مواجه هستیم و در بازی کافیست تیمی همانند چلسی و یا بارسلونا را انتخاب کنید تا با حضور کورتوا و مانوئل نویر در دروازه تیم خیالتان از بابت دروازه راحت باشد. دروازبانانی که اینک مدافعین محکم‌تر و کم اشتباه‌تری را پیش روی خود دارند که هم سبب شده‌اند کمتر گل‌های اعصاب خورد کن دریافت کنید، و هم سخت‌تر و به گونه‌ای نزدیکتر به دنیای واقعی به گل برسید. به طور کلی می‌توان گفت سیستم دریبل‌زنی و پاس‌کاری در نسخه دمو FIFA 2017 تقریبا همان سیستم‌های موفق سال گذشته هستند که با بهبودهای کوچکی که به خود دیده‌اند، تا حدودی گیم‌پلی بازی را لذت بخش‌تر کرده‌اند.

fifa-17-joshua-kimmich

یکی از مواردی که خیلی منتظر ساز و کار جدید آن بودیم سیستم ارسال ضربات ایستگاهی است. اینک شما قادر خواهید بود محل قرار گیری بازیکن پشت توپ را تغییر و با قرار دادن او در جایی که مد نظرتان است ضربه ایستگاهی بدست آمده را به ثمر برسانید. در این ساختار جدید به معنی واقعی کلمه زدن این ضربات از پشت هجده قدم لذت بخش شده است و با این آزادی عملی که در اختیار مخاطب قرار گرفته، با تمام وجود در بازی غرق خواهید شد و تجربه FIFA 2017 یحتمل بیش از سال گذشته برایتان لذت بخش است. در ارسال ضربات کرنر نیز تغییراتی اعمال شده و بازی‌باز اینک می‌تواند با دقت بیشتری کرنرها را ارسال کند. شاید در ابتدای امر این تغییر در نظرتان سبب آسان‌تر شدن بازی بیاید اما مسلما پس از چند ساعت تجربه دمو FIFA 2017 در خواهید یافت با توجه به افزایش هوش مصنوعی و عملکرد مدافعان حریف در جایگیری‌ها و عملکرد کم نقص دروازبانان، هنوز هم به ثمر رساندن گل در کارهای هوایی آسان نبوده، اما معقول‌تر و دلچسب‌تر از نسخه گذشته شده است.

و اما مهم‌ترین تغییر این نسخه را که در دمو نیز حضور داشت می‌بایست بخش داستانی آن دانست. پیش از این شاید ماه‌ها در بخش کریر غرق شده باشیم اما بخش داستانی موجود در دمو FIFA 2017 چیز دیگریست! در این بخش شما کنترل جوانی به نام الکس هانتر را برعهده دارید و کنترل داستان و شخصیت او را بدست می‌گیرید. در این بخش در مقابل سوالات و پرسش‌ها و تصمیمات مختلف سه گزینه در مقابل شما قرار می‌گیرد که انتخاب هر یک از آن‌ها تاثیر مستقیمی بر روی روابط و سطح محبوبیت شما دارد. به عنوان مثال هنگامی که در پایان بازی خبرنگار از شما سوال می پرسد، الکس هنگامی که به زمین آمدی بازی تغییر کرد و تیم منچستر به پیروزی رسید، شما گزینه‌های مختلفی پیش روی دارید و اگر انتخاب شما این باشد که این موفقیت نتیجه یک کار تیمی بود، مسلما محبوبیت شما نزد هم‌تیمی‌هایتان افزایش می‌یابد اما اگر گزینه‌ای را انتخاب کنید که به توانایی‌های فردی‌ شما تاکید کند مسلما هوادارانتان بیش از پیش به سمت شما گرایش پیدا می‌کنند و هم تیمی‌ها و حتی سرمربیتان از شما دور می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت بر اساس آنچه در نسخه دمو FIFA 2017 از این بخش دیده‌ایم EA Sport معجون فوق‌العاده‌ای برای ما ترتیب دیده است که تا مدت‌ها پتانسیل این را دارد که ما را در دنیای الکس هانتر و تیمش غرق کند.

گیم‌شات: نقد و بررسی نسخه دمو FIFA 17

در بخش گزارشگری نیز امسال میهمان جیم بگلین و آلن اسمیت هستیم. دو گزارشگری که با صدای گرم خود و جملات اینک متنوع‌تر هیجان بازی را برایمان دو چندان خواهند کرد. تماشاچیان نیز عملکرد بسیار طبیعی دارند و گذشته از طراحی خوب اطراف زمین، به هنگام حمله کردن تیم میزبان در ورزشگاه شاهد هیاهوی بسیاری از سمت آن‌ها هستیم که جالب توجه بوده و سبب هرچه طبیعی‌تر شدن نسخه دمو FIFA 2017 و به طبع خود بازی اصلی می‌شود. همچنین در دمو FIFA 2017 سه ورزشگاه وجود دارد و همانطور که اشاره شد بسیار دقیق و مطابق واقعیت طراحی شده‌اند.

در زمینه گرافیک و جلوه‌های بصری امسال EA Sport چند قدم رو به جلو برداشته است. با استفاده از موتور Frostbite 3 توانسته چهره بازیکنان را بسیار نزدیک به واقعیت خلق کند و همان خیس شدن چهره بازیکنان از عرق ناشی از دوندگیشان در دقایق پایانی بازی کافیست تا عظمت کار تیم سازنده را درک کنیم. در نسخه دمو متاسفانه شرایط آب و هوایی چندانی در دسترس نیست اما در همین دو حال آب و هوایی نیز سایه بازیکنان، وضعیت چمن و مواردی از این قبیل بسیار عالی طراحی شده‌اند. در این نسخه بازیکنان از فیزیک بسیار مناسبی بهره‌مند هستند که درگیری‌های فیزیکی را بسیار دلچسب‌تر کرده است و کافیست یک‌بار صحنه درگیری بازیکنان تیم مقابل با تیم خودی و یا با داور را ببینید تا هیچ شک و شبه‌ای در کم نقص بودن گرافیک این ساخته EA Sport برایتان باقی نماند.

تریلر بازی FIFA 17

سخن پایانی:

در پایان باید گفت نسخه دمو FIFA 2017 با اینکه اندکی حجم بالایی داشت بسیار راضی کننده و امیدوار کننده بود. بر اساس آنچه که مشاهده کردیم، با عنوانی تمام عیار مواجه هستیم که گیم‌پلی در آن بهبود پیدا کرده است و سیستم پاس‌کاری به خود تغییراتی دیده است که با افزودن سیستم جدید ضربات آزاد بازی می‌توان گفت اگر فوتبال دوست باشید، هرگز از تجربه این عنوان خسته نخواهید شد. همچنین بخش داستانی بازی با وجود نمایش کوتاهی که از آن دیدیم فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد و با در نظر گرفتن موارد دیگری همچون گرافیک همیشه قابل قبول این سری و گزارشکری خوب آن، صبرمان برای تجربه نسخه اصلی FIFA 2017 لبریز می‌شود.

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز