baznashr

گیم‌شات: نقد و بررسی ویدیویی فیلم The Conjuring 2

on .

فیلم The Conjuring 2

مسلما یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سبک‌ها چه در دنیای سینما و چه بازی‌های رایانه‌ای سبک ترسناک است. بخش محبوبی از بدنه سینما که این روزها واژه ترس در آن جای خود را به درد داده و عملا شاهد سبک دردناک هستیم! دردناک از این جهت که مخاطب از دیدن صحنه‌های خون و خونریزی تکراری، موجودات شیطانی سطحی و مضحک و مواردی از این دست خسته شده است و به هنگامی تماشای فیلم به جای حس لذت و تمایل به دیدن ادامه اثر، حس کرختی و صرف نظر کردن از اثری به او دست می‌دهد، که پیش از این با رنگ و لعاب‌های مختلف نظاره‌گر آن‌ها بوده است. اما این روزها هم هستند آثاری که اندکی ساختار شکن بوده که با ریتمی درست و مناسب حتی مخاطب را به تحسین وا دارند. یکی از این آثار فیلم The Conjuring بوده که به کارگردانی «جیمز وان» (James Wan) در سال 2013 توانست خیل عظیمی از توجهات را به خود معطوف کند. به دنبال موفقیت‌های این فیلم چندی قبل شاهد ساخته و اکران شدن قسمت دوم این سری، یعنی فیلم The Conjuring 2 بودیم. اثری که با وجود قابل قبول بودن، متاسفانه نتوانست آن‌طور که باید و شاید به انتظارات پاسخ دهد. در ادامه با گیم شات و نقد و بررسی ویدیویی فیلم The Conjuring 2 همراه باشید.

فیلم The Conjuring 2 در سال 1976 و از  بخش پایانی حل یک پرونده شروع می‌شود، پرونده مشهور قتل‌های «آمتی ویل» (Amityville). «اد» و «لورین» براین باورند که «رونالد دی فیئو جونیور» تمام خانواده‌‎اش را به این دلیل به قتل رسانده که تحت تاثیر یک روح یا شیطان بوده. «لورین» برای کشف واقعیت، به حالتی عرفانی فرو می‌رود و صحنه قتل خانواده را مشاهده می‌کند، در همین حین کشف می‌کند که یک موجود خبیث، یک «راهبه» شیطانی در پشت ماجرا بوده. او از ترس و برای جلوگیری از وقوع اتفاقات بد برای خودش و خانوده‌اش، تصمیم می‌گیرد خود و همسرش را بازنشسته کند.

یک سال بعد، در شهر لندن، خانواده‌ای به نام «هادجسون» گرفتار یک روح خبیث می‌شوند. «ژانت» دختر کوچک خانواده، شب‌ها در خواب راه می‌رود و چیزهای عجیبی می‌بیند، این اتفاقات عجیب و غریب کم کم برای همه اعضای خانواده از جمله مادر «پگی»، خواهر و دو برادر کوچک‌ترش نیز پیش می‌آید. با وخیم شدن اوضاع و رسانه‌ای شدن اتفاقات، کلیسا از «اد» و «لورین وارن» درخواست می‌کند از بازنشستگی بیرون آمده، به لندن مسافرت کرده و اوضاع را بررسی کنند اما…

فیلم The Conjuring 2 با اینکه می‌ترساند اما در بخش روایت و داستانی نمی‌تواند به اندازه دیگر بخش‌ها موفق عمل کند. در واقع داستان فیلم خوب است اما وقتی اولین قسمت کارش را درست انجام می‌دهد، انتظار ما از قسمت دوم بالاتر می‌رود. اما در ادامه و با چرخیدن داستان به سمت خانواده «هاجسون» فیلم از نظر «پیشرفت داستانی» تقریبا به نقطه ایست می‌رسد، دیگر روایتی در کار نیست. تنها چیزی که ‌‎می‌بینیم آماده‌سازی است. کارگردان تلاش می‌کند تا می‌تواند موقعیت‌سازی کند و مارا بترساند تا حال و هوای یک خانواده جن‌زده را بفهیم و منتظر باشیم «وارن‌ها» از راه برسند.

فیلم The Conjuring 2 عمده موفقیت‌اش را مدیون «جیمز وان» است. این کارگردان یک بار دیگر ثابت می‌کند که می‌تواند در فهرست بزرگان ژانر ترسناک قرار بگیرد. او در بخش کارگردانی، فیلم را عالی مدیریت می‌کند، قاب بندی‌های جذاب، حرکت دوربین‌های عالی، استفاده از تمام پتانسیل عناصر صدایی موجود در فیلم و تدوین مناسب، این فیلم بدون «وان» قطعا دچار مشکل می‌شد و نمی‎توانست این قدر خوش ساخت از کار در بیاید.

نقد و بررسی ویدیویی فیلم The Conjuring 2

دانلود با کیفیت 720p

دانلود با کیفیت 480p

در پایان لازم به ذکر است، شاید فیلم The Conjuring 2 به اندازه نسخه پیشین قدرتمند نباشد اما با تمام نقاط ضعف‌اش در بخش‎ روایت و داستان، هنوز یک سر و گردن از اکثر آثار چند سال اخیر بالاتر است و تماشایش هیجان و ترس زیادی برای مخاطبین و طرفداران ژانر ترسناک به ارمغان خواهد آورد. اگر هنوز فیلم را مشاهده نکرده‌اید و قصد ترسیدن تا حد مرگ دارید، فیلم را به تنهایی در شب با صدای بلند تماشا کنید تا آن وقت متوجه بشوید با چه جهنمی رو به رو هستید، شبی که تمام شدنی نخواهد بود و باید آن را «ابد و یک شب» نامگذاری کنید.

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز