baznashr

سیستم عامل Fuchsia گوگل در هر محیطی اجرا می‌شود؛ جایگزین اندروید ساخته شد؟

on .

گوگل در گذشته‌ هم سابقه‌ی زیادی در ساخت پلتفرم‌های جدید داشته است. آنها هر پلتفرمی که به آن نیاز داشته باشند را خودشان از ریشه توسعه می‌دهند. به تازگی باخبر شده‌ایم که سیستم عامل Fuchsia نیز پروژه‌ی اوپن سوریس جدیدی است که در همین دسته قرار می‌گیرد و تولید آن توسط گوگل آغاز شده است.
سیستم عامل Fuchsia به گونه‌ای طراحی شده است که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و از اینترنت اشیا و تلفن‌های همراه هوشمند گرفته تا کامپیوترهای رومیزی شخصی توانایی اجرای آن را داشته باشند. این سیستم عامل که کرنل آن از ویژگی‌های پیشرفته‌ و مدرن نرم افزاری نظیر مودهای کاربری و قابلیت‌های مبتنی بر مدل امنیتی پشتیبانی می‌کند، به گزارش خبرگزاری اندروید پلیس، از کارت‌های گرافیکی پیشرفته به همراه ARM و کامپیوترهای شخصی ۶۴ بیتی مبتنی بر اینتل نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ترویس گیزلبرچت (Travis Geiselbreche) از گوگل درباره‌ی سیستم عامل Fuchsia توضیح میدهد که کاربران می‌توانند برای آزمایش کدهای اولیه‌ و در حال توسعه‌ی آن، آن را بر روی کامپیوتر PC خود و یا ماشین‌های مجازی نصب و اجرا کنند. در ضمن قرار است به زودی این سیستم عامل برای میکرو کامپیوترهای رزبری پای ۳ (Raspberry Pi 3) نیز عرضه شود.

سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید و بریلو می‌شود؟

سیستم عامل Fuchsia گوگل در هر محیطی اجرا می‌شود؛ جایگزین اندروید ساخته شد؟

در حال حاضر ماهیت سیستم عامل Fuchsia به طور کامل مشخص نیست و مدیران گوگل نیز توضیحات چندان دقیقی را درباره‌ی آن ارائه نکرده‌اند. در واقع هنوز هیچ تضمینی مبنی بر این که Fuchsia قرار است اندروید بعدی، نسل بعدی کروم او اس و یا بریلو (Brillo) بعدی باشد، وجود ندارد. حتی این سیستم عامل می‌تواند در نهایت وارد بازار عمومی نشود و تنها به عنوان پایه‌ای برای پروژه‌های بزرگ نرم افزاری بعدی گوگل مورد استفاده قرار بگیرد.

در ضمن باید توجه داشته باشید که اینترنت اشیا می‌تواند یک محل بسیار مناسب برای به کار برن این پلتفرم جدید باشد، به خصوص با توجه به این که فعالیت گوگل در این زمینه با تولید Google Home افزایش یافته است و احتمال دارد که هدف اصلی توسعه‌ی Fuchsia نیز همین باشد. در واقع گوگل می‌تواند از قدرت و انعطاف پذیری بالای سیستم عامل Fuchsia بهره ببرد و بدون نیاز به قابلیت‌های پیشرفته و محیط پیچیده‌ای نظیر اندروید، آن را در زمینه‌ی تولید محصولات خانگی هوشمند مورد استفاده قرار دهد.

جالب است بدانید که Fuchsia نام یک گل گوشواره‌ای است که همانطور که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید. گوگل احتمالا به دلیل انعطاف‌ پذیری و ساختار منعطف آن از این نام برای سیستم عامل جدید خود استفاده کرده است.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز