baznashr

گوشی اندرویدی شما هم در میان 900 میلیون گوشی با نقص امنیتی است؟

on .

635736063794722879-(1)

محققان در شرکت Check Point که در حوزه امنیت فعال است به یک نقص جدید در گوشی‌های اندرویدی که از تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کنند برخورد کرده‌اند.

این نقص امنیتی که QuadRooter نام دارد مجموعه‌ای از چهار نقطه آسیب‌پذیر را در حدود ۹۰۰ میلیون گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی پدید آورده است. این نقص حتی در گوشی‌های سامسونگ گلکسی S7 و گوشی بلک‌بری DTEK50 به چشم می‌خورند. گوشی بلک‌‌بری که ایمن‌ترین گوشی اندرویدی نامیده می‌شود.

اگر هکرها بتوانند از این نقص سو استفاده کنند تقریبا قادر خواهند بود کل گوشی یا تبلت را تحت کنترل درآورند و به آن آسیب وارد کنند. همچنین می‌توانند به اطلاعات حساس شخصی و تجاری که در گوشی ذخیره شده است دست یابند.

هکرها برای استفاده از نقص امنیتی این دستگاه‌ها نیاز دارند که شما را متقاعد کنند یک اپلیکیشن ویروسی را که اتفاقا هیچ اجازه‌ خاصی هم ازتان نمی‌خواهد روی گوشی‌تان نصب کنید. با نصب این اپ شما گوشی‌تان را در اختیار حمله‌کننده‌ها قرار خواهید داد. بنابراین حسابی مراقب منابعی که از آن اپلیکیشن دانلود می‌کنید باشید.

ظاهرا چندماه پیش به شرکت کوالکام درباره این نقص اطلاع داده شده است. این تراشه‌ساز می‌گوید تمام نقص‌ها در بروزرسانی‌های جدید نرم‌افزاری که در اختیار کاربران قرار گرفته برطرف شده‌اند. اما ظاهرا در آخرین بروزرسانی‌های امنیتی اندروید فقط سه نقص از این چهار نقص برطرف شده و یکی از آنها هنوز پابرجا است و در بروزرسانی ماه سپتامبر برطرف خواهد شد.

بد نیست این را هم بدانید که شرکت Check Point یک اپ مجانی اسکنر QuadRooter در فروشگاه گوگل پلی منتشر کرده که نشان می‌دهد آیا این نواقص امنیتی در گوشی‌ شما هم وجود دارند یا نه. لینک این اسکنر را در ادامه مطلب برای دانلود قرار داده‌ایم.

‌‌

google play

 ‌

منبع: GSMArena


گوشی اندرویدی شما هم در میان 900 میلیون گوشی با نقص امنیتی است؟

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز