baznashr

گوشی های معروف و نوستالژیک سونی اریکسون (بخش اول)

on .

کمپانی سونی اریکسون در سال ۲۰۰۱ از ادغام دو کمپانی سونی و اریکسون تشکیل شد. کمپانی اریکسون از دهه ۱۹۳۰ آغاز به کار کرد و اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی وارد بهترین و درخشان‌ترین دوران خود شد. تا سال ۱۹۹۳، کمپانی اریکسون تنها موفق به فروش ۸۰۰ هزار گوشی شده بود و در سال ۱۹۹۹ این تعداد به ۳۲ میلیون رسید. با این حال اواسط سال ۱۹۹۸، بازار به سمت گوشی‌های ارزان قیمت و با طراحی خوب، سوق پیدا کرد و اریکسون بازار خود را در مقابل گوشی‌های زیبا و ارزان‌قیمت نوکیا، از دست داد و دچار مشکلات متعددی شد. 

در سال ۲۰۰۱ اعلام شد که کمپانی اریکسون با کمپانی ژاپنی سونی ادغام شده است و کمپانی سونی اریکسون به وجود آمد که سهم هر کدام از دو شرکت، ۵۰ درصد بود. گوشی‌های سونی اریکسون از سال ۲۰۰۱ تا ۱۰ سال بعد‌، خاطرات زیادی را برای کاربران رقم زدند و همواره در زمینه موسیقی و کیفیت صفحه نمایش، معروف بودند.

در این مقالات شما را با گوشی‌های معروف و شناخته‌شده این کمپانی آشنا می‌کنیم.

Sony Ericsson T68i

سال ساخت: ۲۰۰۲ (۱۳۸۱ ه.ش)

گوشی T68i در سال ۲۰۰۲ عرضه شد. این گوشی از صفحه نمایش رنگی ۱۰۱×۸۰ پیکسل استفاده می‌کرد و برای اولین‌بار از MMS دوطرفه بهره می‌برد. گوشی T68i دارای کلاینت ایمیل داخلی و قادر به پشتیبانی از SyncML بود. این گوشی دارای بلوتوث و درگاه اینفرارد بود و طراحی دلنشینی داشت.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش رنگی

پشتیبانی از پیامک، MMS دو طرفه

وزن: ۸۴ گرم

باتری ۷۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson T100

سال ساخت: ۲۰۰۲ (۱۳۸۱ ه.ش)

گوشی T100 با صفحه نمایش آبی رنگ و طراحی خاص، نظر بسیاری از مشتریان گوشی‌های پایین رده را به خود جلب کرد. این گوشی، ابعاد کوچکی داشت و اولین گوشی سونی اریکسون بعد از T68i بود که توانست فروش خوبی را تجربه کند. در گوشی تی‌۱۰۰ می‌توانستید برای مخاطبان مختلف، زنگ‌های جداگانه تعریف کنید.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش تک رنگ با نور آبی

طراحی خاص و ابعاد کوچک

وزن: ۷۵ گرم

sony ericsson history

Sony Ericsson T610

سال ساخت: ۲۰۰۳ (۱۳۸۲ ه.ش)

T610 یکی از اولین گوشی‌هایی بود که از دوربین داخلی، بلوتوث، صفحه نمایش رنگی و جوی استیک بهره‌مند بود و فروش خوبی را تجربه کرد. این گوشی از بازی‌های جاوا و WAP ۲.۰ پشتیبانی می‌کرد. گوشی تی ۶۱۰ در سه رنگ نقره‌ای، آبی و قرمز عرضه شد و صفحه نمایش رنگی آن، قابلیت نمایش ۶۵۰۰۰ رنگ را داشت.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش رنگی با قابلیت نمایش ۶۵۰۰۰ رنگ

دوربین CIF

حافظه داخلی ۲ مگا‌بایت

بلوتوث و درگاه اینفرارد

وزن: ۹۵ گرم

باتری ۷۷۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson P800

سال ساخت: ۲۰۰۲ (۱۳۸۱ ه.ش)

پی ‌۸۰۰ در حقیقت نسخه جدید گوشی R380 سونی اریکسون بود. این گوشی از رابط کاربری UIQ (بر پایه پلتفرم سیمبین ۷.۰) استفاده می‌کرد و دارای صفحه نمایش لمسی ۲.۹ اینچ با قابلیت نمایش ۴۰۹۶ رنگ بود. روی این صفحه نمایش، صفحه کلید چرخان قرار داشت. این گوشی از دوربین VGA و ۱۶ مگا‌بایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش رنگی لمسی ۲.۹ اینچ با قابلیت نمایش ۴۰۹۶ رنگ

پردازنده فیلیپس PNX4000 با کلاک ۱۵۶ مگا‌هرتز

رابط کاربری UIQ نسخه ۲ بر پایه پلتفرم سیمبین ۷.۰

دوربین VGA

حافظه داخلی ۱۶ مگا‌بایت با قابلیت ارتقا تا ۱۶ مگا‌بایت

وزن: ۱۵۸ گرم

باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson P910

سال ساخت: ۲۰۰۴ (۱۳۸۳ ه.ش)

گوشی P910 برای کاربران ایرانی، بسیار خاطره‌انگیز است. صفحه نمایش لمسی ۲.۹ اینچی این گوشی قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ را داشت و کیبورد QWERTY چرخان آن، قابلیت جدا‌شدن از دستگاه را داشت. این گوشی از ویژگی شناسایی دست‌خط بهره می‌برد و دارای ۶۴ مگا‌بایت حافظه داخلی بود. گوشی پی ‌۹۱۰ از رابط کاربری UIQ 2.1 استفاده می‌کرد و به پردازنده فیلیپس با کلاک ۱۵۶ مگا‌هرتز مجهز بود. دوربین VGA این گوشی، قابلیت فیلمبرداری داشت.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش لمسی ۲.۹ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

رابط کاربری UIQ 2.1

دوربین VGA با قابلیت فیلمبرداری

کیبورد QWERTY با قابلیت جدا‌شدن از دستگاه

حافظه داخلی ۶۴ مگا‌بایت با قابلیت ارتقا تا ۲ گیگا‌بایت

شناسایی دست‌خط، بلوتوث و درگاه اینفرارد

وزن: ۱۵۰ گرم

باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson K750

سال ساخت: ۲۰۰۵ (۱۳۸۴ ه.ش)

گوشی K750 در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و جایگزین گوشی K700 شد. این گوشی از صفحه نمایش ۱.۸ اینچ TFT با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ استفاده می‌کرد و دوربین ۲ مگا‌پیکسل آن، دارای فوکوس خودکار و فلش ال‌ای‌دی بود و قابلیت فیلمبرداری را نیز داشت. گوشی K750 از جاوا ۲‌، درگاه اینفرارد، بلوتوث ۲ و رادیو اف‌ام، بهره می‌برد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش رنگی ۱.۸ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

حافظه داخلی ۳۸ مگا‌بایت قابل ارتقا تا ۲ گیگا‌بایت

دوربین ۲ مگا‌پیکسل با فوکوس خودکار و فلش ال‌ای‌دی

وزن: ۹۹ گرم

باتری ۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson W800

سال ساخت: ۲۰۰۵ (۱۳۸۴ ه.ش)

W800 اولین گوشی سونی‌اریکسون بود که از برند واکمن استفاده می‌کرد. این گوشی، مشخصات یکسانی با گوشی K750 داشت و تنها بخش موسیقی و طراحی ظاهری آن، متفاوت بود. تفاوت‌های این گوشی با K750 شامل کارت حافظه ۵۱۲ مگا‌بایتی، ویژگی Flight Mode که در آن تمامی سیگنال‌های رادیویی گوشی خاموش می‌شدند و هدست HPM 70 سونی اریکسون با جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بود. این گوشی قابلیت پخش ۳۰ ساعت موسیقی در حالت موزیک را داشت و از فرمت‌های MP3 و AAC پشتیبانی می‌کرد.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش رنگی ۱.۸ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

حافظه داخلی ۳۴ مگا‌بایت قابل ارتقا تا ۲ گیگا‌بایت (کارت حافظه ۵۱۲ مگا‌بایتی در جعبه گوشی قرار داشت)

طراحی دو رنگ نارنجی و سفید

هدست استریو قدرتمند دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

دوربین ۲ مگا‌پیکسل با فوکوس خودکار و فلش ال‌ای‌دی

وزن: ۹۹ گرم

باتری ۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

Sony Ericsson K800

سال ساخت: ۲۰۰۶ (۱۳۸۵ ه.ش)

گوشی سونی اریکسون K800، در سال ۲۰۰۶ به عنوان جایگزین گوشی K750 به بازار عرضه شد. این گوشی از دوربین ۳.۱۵ مگا‌پیکسل با فوکوس خودکار و فلش زنون همراه با محافظ دوربین استفاده می‌کرد و اولین گوشی سونی اریکسون بود که با نام سونی Cyber Shot عرضه شد. ویژگی جدید Best Pic در فاصله زمانی کوتاه، ۹ عکس می‌گرفت و به کاربر امکان انتخاب بین آن‌ها را می‌داد. K800 اولین گوشی سونی اریکسون بود که از موتور گرافیکی ATI Imageon 2192 بهره می‌برد و حافظه ۶۴ مگا‌بایتی آن با کمک کارت حافظه‌های میکرو M2 قابل ارتقا بود.

ویژگی‌های اصلی:

صفحه نمایش ۲ اینچ با قابلیت نمایش ۲۵۶۰۰۰ رنگ

حافظه داخلی ۶۴ مگا‌بایت قابل ارتقا به وسیله کارت‌های حافظه M2

موتور گرافیکی ATI Imageon 2192

دوربین اصلی ۳.۱۵ مگا‌پیکسلی با فوکوس خودکار‌، فلش زنون و قابلیت فیلمبرداری

دوربین دوم VGA برای تماس‌های ویدیویی

وزن: ۱۱۵ گرم

باتری ۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی

sony ericsson history

در این بخش از مقالات، شما را با تعدادی از گوشی‌های معروف سونی اریکسون مانند T68، سری P و اولین گوشی واکمن آشنا کردیم. در بخش بعدی، گوشی‌های دیگری از این کمپانی معروف را معرفی خواهیم کرد.

نظر شما در رابطه با گوشی‌های سونی اریکسون چیست؟ از کدامیک از گوشی‌های این شرکت استفاده کرده‌اید؟ آیا گوشی‌های موجود در این فهرست، برای شما خاطره‌انگیز هستند؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز