baznashr

تقاضای غرامت ۱۰ میلیارد دلاری از اپل، توسط ‌مردی که مدعی اختراع آیفون است

on .

یک طراح به نام توماس اس. راس علیه شرکت اپل در دادگاه طرح دعوی کرده و خواستار دریافت غرامت۱۰ میلیارد دلاری از این شرکت شده است. او ادعا می‌کند آيفون را در سال ۱۹۹۲ میلادی یعنی ۱۵ سال پیش از آن‌که استیو جابز از اولین مدل این دستگاه رونمایی کند، اختراع کرده است.

راس می‌گوید به جز آیفون، اپل از ایده‌ی ۲۴ سال پیش او برای ساخت آیپد و آیپاد استفاده کرده است.

راس همچنین می‌گوید به جز آیفون، اپل از ایده‌ی ۲۴ سال پیش او برای ساخت آیپد و آیپاد استفاده کرده است. بنا به ادعای راس، پتنت این سه محصول خیلی پیش‌تر از آن که توسط شرکت اپل ساخته شوند، در سال ۱۹۹۵ توسط او به اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) تحویل داده شده بود. ظاهرا او که این پتنت‌ها را در مجموعه‌ای تحت‌عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی خواندن» به USPTO برده بود، به‌خاطر عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های ثبت در آن زمان نتوانسته آن‌ها را به نام خود به ثبت برساند.

طبق تصاویری که از او از پتنت‌های سال ۱۹۹۲ منتشر کرده، خروجی محصولی که راس آن را طراحی کرده، چیزی شبیه به ترکیبی از یک گوشی هوشمند امروزی است با دستگاهی دارای نمایشگر لمسی که مخصوص خواندن اخبار، تماشای عکس و ویدیو است. به‌همین دلیل راس معتقد است اپل باید به او ۱۰ میلیارد دلار بپردازد و همچنین ۱.۵ درصد از درآمد فروش دستگاه‌های iOS آینده را به‌عنوان حق اختراع به او اختصاص دهد.

راس در سال ۲۰۱۴ برای پتنت‌های خود در اداره‌ی کپی‌رایت آمریکا تشکیل پرونده داده و همچنان که در تصاویر نسخه‌ی دست‌نویس این پتنت‌ها می‌بینیم، به‌جز طرح دارای یک صفحه‌نمایش، نسخه‌ی دیگری را هم با دو نمایشگر در میان طرح‌هایش ارایه داده است.

راس می‌گوید وقتی مجبور شده ایده‌هایش را کنار بگذارد، اپل اطلاعات مربوط به ایده‌ی مهجور او را دزدیده است. او سپس ادعای خود را به این جمله‌ی معروف استیو جابز که: “ما هیچ ابایی از سرقت ایده‌های عالی نداریم” ارتباط داده و در دادگاه گفته اپل او را دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیری کرده که نمی‌توان آن را کاملا با پول جبران کرده یا حتی با مقیاس مادی اندازه‌گیری کرد.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز