baznashr

حرکت مینی‌بوس خودران Olli با هوش مصنوعی IBM Watson

on .

مردم ایالت واشنگتن امریکا ممکن است از امروز شاهد حرکت یک مینی‌بوس کوچک بامزه به نام Olli در خیابان‌ها باشند. Olli یک مینی‌بوس الکتریکی خودران است که توسط کمپانی «لوکال موتورز» (Local Motors) طراحی شده. این کمپانی همچنین در برنامه‌های خود قصد دارد امسال فروش خودروهایی را که با فناوری پرینت سه‌بعدی ساخته شده‌اند آغاز کند. کمپانی Local Motors این مینی‌بوس ۱۲ سرنشین را با همکاری شرکت IBM ساخته تا بتواند از هوش مصنوعی واتسون برای به حرکت درآوردن آن استفاده کند. به لطف هوش مصنوعی IBM Watson سرنشینان قادر خواهند بود با زبان روزمره مقصد خود را به Olli اعلام کنند یا حتی از او سوال‌هایی را در مورد نحوه‌ی عملکرد این تکنولوژی بپرسند. مهم‌تر از همه این‌که Olli هر چند بار هم که از او در مورد زمان رسیدن به مقصد سوال بپرسید عصبانی نشده و شما را از خودرو بیرون پرت نخواهد کرد!

مینی‌بوس خودران Olli در چند ماه آینده به‌طور اختصاصی در واشنگتن فعالیت خواهد کرد ولی تا اواخر سال ۲۰۱۶ ایالت‌های میامی و لاس‌وگاس هم به آن مجهز می‌شوند. کمپانی Local Motors همچنین در حال مذاکره است تا Olli را خارج از ایالات‌متحده هم آزمایش کند. از جمله شهرهایی که احتمال حضور Olli در آن‌ها وجود دارد می‌توان به برلین، کپنهاگ و کانبرا اشاره کرد. البته با توجه به این‌که Olli هنوز در مرحله‌ی آزمایش است معلوم نیست که آیا مردم عادی امکان استفاده از آن را داشته باشند.

اگر سرانجام زمانی فرا برسد که وسایل نقلیه‌ی عمومی فاقد راننده بتوانند به‌صورت قانونی مسافران را به مقصد برسانند، احتمالا کاربران قادر خواهند بود با استفاده از یک اپلیکیشن Olli فرابخوانند. و اگر کمپانی Local Motors قصد گسترش فعالیت‌های خود به خارج از امریکا را داشته باشد مردم سراسر دنیا از آن اپلیکیشن استفاده خواهند کرد. یکی از بنیان‌گذاران این کمپانی به نام «جان راجرز» (John Rogers) پیش‌بینی کرده که در آینده این شرکت کارخانه‌های کوچک بسیار زیادی در تمام دنیا خواهد داشت که قادر خواهند بود یک مینی‌بوس Olli را با استفاده از پرینت سه‌بعدی در ۱۰ ساعت آماده و اسمبل کنند.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز