baznashr

مدیرعامل سونی ساخت تراشه‌های موبایل را تکذیب کرد

on .

مدیرعامل سونی در مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری چینی گفته است که این شرکت قصد ندارد تراشه‌ی موبایل بسازد.

هیرایی عنوان کرده که سونی بخش تجاری موبایل‌اش را نخواهد فروخت و هیچ برنامه‌ای هم برای ساخت تراشه‌ی موبایل ندارد.

روز گذشته شایعه‌ شده بود که سونی می‌خواهد تراشه‌های موبایل بسازد. متاسفانه، به نظر می‌رسد که این شایعه صحت ندارد. براساس اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد که مدیر شعبه‌ی تایوان سونی موبایل و «کازوئو هیرایی»، مدیرعامل سونی، هر دو این موضوع را تکذیب کردند.

این خبر در یکی از رسانه‌های خبری چینی منتشر شده که با هیرایی مصاحبه کرده و از او درباره‌ی برنامه‌های این شرکت برای آینده پرسیده است. هیرایی در پاسخ به این سوال عنوان کرد که سونی بخش تجاری موبایل‌اش را نخواهد فروخت و هیچ برنامه‌ای هم برای ساخت تراشه‌ی موبایل ندارد.

همان‌طور که در گزارش‌های مالی سونی مشخص شده، گوشی‌های هوشمند این شرکت محبوبیت چندانی در بازار این روزها ندارند. به جای آن، شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شرکت‌های چینی مثل شیائومی و هواوی به دلیل ارایه‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت و قابل قبول، صعود کرده‌اند. با این اوصاف، منطقی به نظر نمی‌رسد که سونی در تحقیق و توسعه و تهیه‌ی امکانات برای ساخت تراشه‌ی موبایل سرمایه‌گذاری کند. مگر اینکه در نظر داشته باشد که آن را به دیگر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند بفروشد.

از طرف دیگر، شرکت‌هایی مثل اپل، سامسونگ و هواوی به ساخت تراشه‌های خودشان روی آورده‌اند تا وابستگی‌شان به شرکت‌هایی مثل کوالکام کاهش یابد. بنابراین، بعید نیست که شرکت دیگری هم بخواهد خودش برای محصولات‌اش تراشه بسازد. در هر صورت، به نظر می‌رسد که سونی فعلا چنین قصدی ندارد.

منبع: GForGames

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز