baznashr

میزان آسیب پذیری اپلیکیشن های iOS از اندروید بیشتر است !

on .

همین امروز بود که از حفره امنیتی خطرناک مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید نوشتیم که چقدر راحت دسترسی هکرها به دستگاه قربانی را ساده می کند.با این حال آمارهای جدید نشان می دهد که اپلیکیشن های iOS نسبت به اپلیکیشن های سیتستم عامل اندروید آسب پذیر تر هستند !با اینکه هنوز پاسخ دقیقی به این سوال که کدامیک از پلتفرم های موبایل امن تر هستند داده نشده اما هرگاه صحبت از بدافزارها و تهدیدهای امنیتی در فضای موبایل می شود، بیشتر اتهامات به سمت اندروید است. اما این مساله بیشتر برای کاربران روسی و چینی مطرح است که نرم افزارهای اندرویدی خود را از فروشگاههای اپلیکیشن غیر از پلی استور تهیه می کنند. گزارش های جدید منتشر شده نشان می دهد که اسیب پذیری اپلیکیشن های iOS شدیدتر و بیشتر است.

دلیل اینکه گفته می شود اندروید اسیب پذیرتر از رقیب خود است این می باشد که اپل دسترسی اپلیکیشن ها در پلتفرم را قفل کرده و فرایند بررسی اپلیکیشن ها برای ورود به اپ استور بسیار سخت گیرانه است، در نتیجه همین دلایل موجب شده تا پلتفرم اپل امن تر از اندروید باشد.

اما شرکت های Checkmarx و AppSec نظر دیگری در این مورد دارند. گزارش این شرکت ها حاکی از ان است که ۴۰ درصد اسیب پذیری ها در اپلیکیشن های iOS بحرانی و شدت بالا می باشد، در حالی که این معیار برای اپلیکیشن های اندرویدی نیز ۳۶ درصد براورد شده است.

در این گزارش امار و ارقام دقیق ارائه نشده، اما گفته شده که نرم افزارهای موبایل بطور متوسط شامل ۹ اسیب پذیری هستند و اپلیکیشن های iOS نسبت به اندرویدی دارای اسیب پذیری های بیشتری هستند.

شایع ترین اسیب پذیری، فاش شدن اطلاعات شخصی کاربران است که حدود ۲۷ درصد برای ان اعلام شده است. پس از ان تصدیق ID و مشکلات مجوز نرم افزارها با رقم کلی ۲۳ درصد می باشد. آسیب‌پذیری‌ های دیگر مثل ضعف‌ های رمز نگاری، فاش شدن اطلاعات فنی و لاگ‌ ها نیز سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع : phonearena

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز