baznashr

کوالکام تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون 820 را با پشتیبانی از فناوری سه بعدی اثر انگشت و هسته اختصاصی Kryo معرفی کرد

on .

اسنپدراگون 820 کوالکام

کوالکام دقایقی پیش نسل جدید تراشه‌ی پرچمدار خود را با نام اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی کرد. انتظار می‌رود این تراشه در قلب شمار بسیاری از پرچمداران سال آینده‌ی تولیدکنندگانی نظیر اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی قرار بگیرد. این تراشه با بهره‌گیری از قدرت پردازشی بالاتر و مصرف پایین انرژی، روانه‌ی بازار خواهد شد.

تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۲۰ از وجود هسته‌های اختصاصی کوالکام یا کریو بهره می‌برد. این تراشه از چهار هسته‌ی پردازشی کریو با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده، این هسته‌ها در مقایسه با اسنپدراگون ۸۱۰ دو برابر قدرت پردازشی بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بخشی از این بهبود به موجب تولید این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فرایند FinFET است. از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این تراشه باید به بهره‌گیری پردازنده‌ی تصویر Spectra اشاره کرد که از سنسورهایی تا رزولوشن ۲۸ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال Hexagon 680 نیز اشاره کرد که مصرف باتری پایین‌تری داشته و در عین حال عملکرد بهتری دارد. پردازنده ی گرافیکی مورد استفاده در این تراشه آدرنو ۵۳۰ است که بنابر اطلاعات ارائه شده تا ۴۰ درصد بهینه‌تر از نسل پیشین این پردازنده ی گرافیکی است. کوالکام از وجود مودم ارتباطی با پشتیبانی از X12LTE نیز بهره برده است.

اسنپدراگون ۸۲۰ علاوه بر اینکه عملکرد بالاتری را با مصرف پایین انرژی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با پشتیبانی از quick charge 3.0، زمان شارژ سریع گوشی‌های مبتنی بر این تراشه را در مقایسه با اسنپدراگون ۸۱۰ با فناوری qiuck charge 2.0 تا ۳۸ درصد بهینه کرده است. یکی از فناوری‌های جدیدی که می‌توان در اسنپدراگون ۸۲۰ از آن نام برد، Snapdragon Sense ID است که یک قابلیت امنیتی جدید در این تراشه به حساب می‌آید. سنس آی دی قادر است با بهره‌گیری از توانایی خواندن مافوق صوت اثر انگشت، امکان باز کردن گجت موبایل را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود اغلب گوشی‌های هوشمند اندرویدی که از سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد، از وجود این تراشه پردازشی بهره ببرند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز