baznashr

عضو شورای عالی فضای مجازی: تنها ۳ درصد داده‌های فضای مجازی فاسد است

on .

عضو شورای عالی فضای مجازی: تنها ۳ درصد داده‌های فضای مجازی فاسد است

این روزها به دلیل گسترش اینترنت ثابت و همراه در کشور و افزایش استفاده از آن، در مورد سلامت یا فساد اینترنت بیش از گذشته اظهارنظر وجود دارد. در همین راستا عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی معتقد است که داده‌های فاسد و آسیب‌زای ناچیزی در فضای مجازی وجود دارد.

به گفته سعیدرضا عاملی، عضو شورای عالی فضای مجازی تنها ۳ درصد از داده‌های موجود در اینترنت فاسد و آسیب‌زا است. او معتقد است نباید خود و کشور را از این فناوری پیشرفته جدا کر د، بلکه باید آن بخش ناچیز فاسد و آسیب‌زا را کنترل کرد.

حجت الاسلام سعیدرضا عاملی اشاره دارد که سهم سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت در بودجه ۱۳۹۴ کل کشور ۳ دهم درصد است و با این بودجه کم نمی‌توان در این بخش کارهای مناسب و لازم را انجام داد. او معتقد است تولید محتوا بخش مغفول اینترنت کشور بوده و باید در این بخش سرمایه گذاری بیشتری کرد.

این عضور شورای عالی فضای مجازی به نتیجه نظرسنجی استفاده کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران اشاره می‌کند که در آن ۷۹ درصد برای ارتباطات خانوادگی و آشنایان استفاده می‌کنند و همچنین ۶۸ درصد از کاربران این شبکه‌ها اطلاع از فضای مجازی را دیگر کاربرد آن می‌دانند.

عاملی با اعلام اینکه ۳۰ شورا موظف به برنامه‌ریزی در مورد برنامه ششم هستند و تنها یکی از آنها شواری عالی فضای مجازی است تاکید دارد که باید همه ۳۰ شورا برای بخش‌های کشور در فضای حقیقی و مجازی برنامه داشته باشند.

به گفته این صاحب‌نظر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۰ میلیارد شی به اینترنت متصل شده‌، هر چند که ۳۰ سال قبل از آن و در سال ۱۹۸۴ میلادی تنها هزار دستگاه به این شبکه متصل بوده‌اند.

عاملی معتقد است که دامنه حوزه فضای مجازی گسترده شده و ابعاد جدید پیدا کرده و هم اکنون هر وزارتخانه‌ای باید بتواند زیرساخت‌ها، نرم‌افزار، برنامه و محتوای این کار را برای استفاده مردم فراهم کند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز