سه شنبه, 01 تیر 1400 بازدید 4412 بار

WireGuard چیست؟

همراه با افزایش محبوبیت VPN، مفهوم جدیدی ارائه شد که نوید دهنده سرعت و امنیت است، WireGuard. ممکن است وسوسه انگیز باشد که از این فناوری پیشرفته استفاده کنید، خصوصاً اگر این امر مربوط به حریم خصوصی و امنیت آنلاین شما باشد در زمانی که نقض حریم خصوصی آنلاین قادر به از بین بردن زندگی است.

اما قبل از اینکه از VPN جریان اصلی تیم به WireGuard منبع باز تیمی تغییر دهید، باید بدانید WireGuard چیست و چگونه می‌تواند بر حریم خصوصی و امنیت شما تأثیر بگذارد.

WireGuard چیست؟

WireGuard چیست؟

وایرگارد یک فناوری مدرن Virtual Private Network با رمزنگاری پیشرفته و منبع باز است که سریع‌تر و ساده‌تر از نمونه‌های تجاری موجود است.

در مقایسه با روش های مشابه دیگر ، مانند IPsec و Open VPN فناوری WireGuard سریعتر ، پیکربندی آسان تر و عملکرد بهتری دارد.

این پلتفرم تقریباً در هر سیستم ها، از جمله در macOS ، Windows ، Android ، iOS و BSD در دسترس است.

وایرگارد با ایجاد یک شبکه در هر دستگاه که به عنوان تانل عمل می کند ، کار می کند. انتقال ترافیک VPN در WireGuard به صورت UDP است.

به زبان ساده WireGuard یک نرم‌افزار آزاد و متن‌باز و نرم‌افزاری کاربردی و یک پروتکل ارتباطی است که از شیوه شبکه خصوصی مجازی برای ایجاد ارتباط نقطه به نقطه در مسیریابی (شبکه) استفاده می‌کند.

این برنامه به عنوان یک ماژول در هسته لینوکس اجرا می‌شود که هدف آن بهبود عملکرد نسبت به اوپن وی‌پی‌ان و آی‌پی‌سک در پروتکل تانل‌زنی است.

وایرگارد توسط جیسون ای. دوننفلد تحت نسخه دوم پروانه عمومی همگانی گنو منتشر شد.

امکانات و ویژگی ها وایرگارد :

WireGuard چیست؟

- WireGuard با هدف ایجاد یک VPN کارآمد و در عین حال ساده، ارائه شد.

- وایرگارد درمورد وزن و رمزنگاری در مقایسه با سایر پروتکل‌ها و برنامه‌های VPN معروف است.برای اولین بار، WireGuard در مقایسه با سایر برنامه‌ها با بیش از ۶۰۰۰۰ خط کد دارای حدودا ۴۰۰۰ خط کد است. داشتن کد کمتر به معنای استفاده از نرم افزار بسیار ساده تر است و امکان اشکال زدایی کارآمد و دقیق و اجرای بروزرسانی‌ها و تغییرات را فراهم می‌کند. چیزی که برای برنامه‌های بزرگتر به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد.

- وایرگارد با طراحی ساختاری متفاوت به دنبال حل مشکلات ذکر شده‌است و اتصال را بطور پیش فرض امن و سریع فراهم می‌کند.

WireGuard با استفاده از بسته‌های مختلف رمزنگاری، بر روی رمزنگاری‌هایی تمرکز می‌کند که به نظر می‌رسد جز ایمن ترین‌ها هستند و همچنین، با استفاده از پایگاه خط کد کمتری نسبت به اوپن‌وی‌پی‌ان و آی‌پی‌سک (حدود ۴۰۰۰ خط کد) حسابرسی امنیتی را راحت تر می‌کند.

OpenVPN vs WireGuard The Best VPN Protocol

آینده WireGuard

با وجود معایب اندک در استفاده از وایرگارد، آینده آن به عنوان یک رهبر در صنعت VPN امیدوار کننده به نظر می‌رسد. بیشتر پروتکل‌های اصلی VPN دهه‌ها پیش طراحی شده‌اند. با گذشت زمان، آنها در رعایت استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی مدرن همراه با تقاضای کاربر، ناکارآمد شدند.

از طرف دیگر، WireGuard کاملاً به فناوری و رمزنگاری مدرن متکی است و باعث می‌شود در سال‌های آینده به بیشتر VPN ها و سایر نرم افزارهای امنیتی و حریم خصوصی راه پیدا کند.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."