baznashr

گوگل اولین آمار و ارقام مربوط به اندروید 6.0 مارشمالو را اعلام کرد

on .

کمتر از یک ماه پیش بود که گوگل از افزایش محبوبیت دو نسخه‌ی اندروید لالی‌پاپ یعنی 5.0 و 5.1 خبر داد. این ماه، برای اولین بار شاهد ورود اندروید 6.0 مارشمالو به آمار و ارقام اندروید هستیم.

بروزرسان‌های جدید دستگاه‌های اندرویدی در حال عرضه هستند و مطمئنا به زودی اندروید مارشمالو عدد بزرگتری را به خود اختصاص خواهد داد.

البته انتظار نمی‌رفت آمار و ارقام مربوط به این نسخه از اندروید، عدد بزرگی را نشان دهد. اندروید 6.0 مارشمالو در حال حاضر سهم ۰٫۳ درصد از تمام سیستم عامل اندروید را در دست دارد.

با این اوصاف، بروزرسان‌های جدید دستگاه‌های اندرویدی در حال عرضه هستند و مطمئنا به زودی اندروید مارشمالو سهم بزرگتری را به خود اختصاص خواهد داد.

Android-Marshmallow

در این میان، لالی‌پاپ هم توانسته است با دو درصد افزایش نسبت به آمار ماه گذشته، به ۲۵٫۶ درصد برسد. از سوی دیگر، میزان استفاده از اندروید 4.4 کیت‌کت یک درصد کاهش یافت و از ۳۸٫۹ به ۳۷٫۸ درصد رسید.

آمار و ارقام مربوط به سه نسخه‌ی قدیمی اندروید هم تغییری نکرده‌اند. اندرویدهای جینجربرد، فرویو و آیس‌کریم‌سندویچ به ترتیب سهم ۳٫۸، ۰٫۲ و ۰٫۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

اندرویدهای قدیمی‌تر از فرویو بخشی از آمار و ارقام گوگل نیستند، زیرا این آمار براساس داده‌های گوگل پلی‌استور ارایه می‌شود که پیش از نسخه‌ی فرویو وجود نداشت.

منبع: Droid-Life

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز