baznashr

پرچمدار بعدی شیائومی به فناوری لمسی ClearForce سیناپتیکس مجهز می‌شود

on .

شیائومی Mi 5

 چندی پیش کمپانی سیناپتیکس که سال‌ها است در زمینه عرضه راهکارهای لمسی مانند تاچ‌پد، صفحات لمسی، حسگر اثر انگشت و موارد مشابه فعال است و یکی از بزرگترین و مشهورترین برندها در این زمینه به شمار می‌رود، با ارائه ویدیویی از فناوری لمسی در حال توسعه‌ی خود موسوم به ClearForce پرده برداشت که این فناوری همانند 3D Touch اپل واچ یا لمسی سه‌ لایه‌ی آیفون ۶  اس و آیفون ۶ اس پلاس به میزان فشار وارده حساس است.

پر واضح است که این فناوری تنها در انحصار محصولات اپل نخواهد بود و خیلی زود پرچمداران دیگر شرکت‌ها مانند گوشی میت اس هواوی به این فناوری لمسی مجهز شده‌اند. گفته می‌شود پرچمدار بعدی شیائومی با نام احتمالی Mi 5 نیز از یک نمایشگر لمسی حساس به فشار بهره خواهد برد.

براساس شایعات جدید که توسط یک وبلاگ چینی فعال در حوزه فناوری منتشر شده، قرار است عضو بعد سری Mi شیائومی از فناوری لمسی کلیرفورس سیناپتیکس استفاده کند. با این اوصاف باید درباره‌ی نمایشگر این گوشی، منتظر عملکردی فراتر از انتظار باشیم. فناوری کلیرفورس از دستوراتی چون اسکرول کردن صفحه (وقتی فشار زیادی را در قسمت پایین نمایشگر وارد می‌کنید)، بزرگنمایی عکس، تغییر بی‌وقفه دستورات مختلف هنگام بازی، بازکردن قفل و فعال کردن نمایشگر گوشی، انتخاب علائم نگارشی و حروف بزرگ روی کیبورد و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت استفاده از فناوری‌های لمسی حساس به فشار، باید منتظر ارائه اپلیکیشن‌های کاربردی‌تر در این زمینه باشیم. در ادامه می‌توانید ویدیوی سیناپتیکس از فناوری ClearTouch را تماشا کنید.

دانلود ویدیو

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز