baznashr

تماشا کنید: فورد موستانگ کبرا جت خاص مسابقات درگ معرفی شد

on .

 مسابقات درگ که عموما در مسافت ۴۰۰ متر برگزار می‌شوند، یکی از محبوب‌ترین انواع مسابقات اتومبیل رانی هستند. امکان شرکت انواع خودرو، عدم نیاز به پیستی بزرگ و استاندارد و همچنین امکان شرکت‌ هر راننده بدون داشتن تجربیات مسابقه‌ای، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این سبک از مسابقات هستند. به همین دلیل همواره علاقه‌مندان و شرکت‌های تیونینگ اقدام به ارتقاء خودرو‌ها صرفا برای شرکت در مسابقات درگ می‌کنند.

تماشا کنید: فورد موستانگ کبرا جت خاص مسابقات درگ معرفی شد

حال شرکت فورد در نمایشگاه SEMA در اقدامی جالب نسخه‌ی خاصی از موستانگ را با نام کُبرا جت (Cobra Jet) معرفی کرده است که برای مسابقات درگ ارتقاء یافته است. این خودرو با قیمت ۹۹.۹۰۰ دلار در تعداد محدود ۵۰ عدد تولید و به بازار عرضه خواهد شد. اما نکته‌ی بسیار جالب در رابطه با این خودرو ادعای فورد مبنی بر طی مسافت ۴۰۰ متر تنها در ۸ ثانیه است. برای مقایسه لازم است بدانید که بوگاتی ویرون این مسافت را در ۱۰.۱ ثانیه طی می‌کند. کبرا جت از موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری مجهز به سوپر شارژر بهره می‌برد.

تماشا کنید: فورد موستانگ کبرا جت خاص مسابقات درگ معرفی شد

 

یکی از مشکلات عمده‌ی خودروهای خاص و تولید شده در تعداد محدود، نبود قطعات یدکی آن‌ها است. امافورد اعلام کرده که ۷۵ درصد قطعات موتوری این خودرو با نمونه‌‌ی معمولی موستانگ مشترک است. پس مشتریان نیازی نیست دغدغه‌ی یافتن قطعات یدکی را داشته باشند.

اما تغییرات صورت گرفته بر روی کبرا جت عبارتند از، سیستم تعلیق به همراه فنرها و دمپرهای ریسینگ، ترمز‌های سبک‌تر، رول کیج، سیستم سوخت‌رسانی جدید، صندلی‌های خاص مسابقه‌ای و جعبه‌دنده‌ی مخصوص مسابقات درگ. در ادامه شما را به تماشای کلیپ این خودرو دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز