baznashr

ظاهرا نسخه‌ی دو سیم کارته‌ی گلکسی نوت 5 از درگاه حافظه‌ی MicroSD پشتیبانی می‌کند

on .

ظاهرا نسخه‌ی دو سیم کارته‌ی گلکسی نوت 5 از درگاه حافظه‌ی MicroSD پشتیبانی می‌کند

تصویر منتسب به نسخه‌ی دو سیم‌کارته‌ی گلکسی نوت ۵ وجود دو اسلات روی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد که یکی متعلق به سیمکارت شماره‌ی یک و دیگری مربوط به سیمکارت شماره‌ی دو و همچنین اسلات میکرو SD بصورت مشترک است. نسخه‌ی دو سیم کارته‌ی گلکسی نوت ۵ به بازار چین عرضه خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد کاربران در سایر کشورها بتوانند از این نسخه استفاده کنند.

سامسونگ با توجه به عرضه‌ی گوشی هوشمندش از طریق اپراتورها به بازار‌هایی نظیر آمریکا، ترجیح می‌دهد نسخه‌ی دو سیم کارته‌ی گوشی‌های هوشمندش را در این بازار مهم عرضه نکند، چراکه نسخه‌ی دو سیم کارته با سیاست‌های اپراتور‌های مخابراتی همخوانی ندارد. اپراتورهای مخابراتی را باید کلید موفقیت سامسونگ در بازار آمریکای شمالی خواند. حتی در صورتی که بسیاری از کاربران اسلات میکرو SD را برای همین منظور و نه برای استفاده از سیمکارت دوم مورد استفاده قرار دهند، باز هم اپراتورها راضی نخواهند بود، چراکه کمپانی‌های مخابراتی درصدد کنترل کاربر هستند. اپراتورها گوشی‌های خود را بصورت لاک شده تا پایان قرارداد دو ساله‌ی کاربران نگه می‌دارند، از این‌رو عرضه‌ی یک نسخه‌ی دو سیم کارته که می‌تواند امکان استفاده از اپراتور دیگری را برای کاربر فراهم آورد، به هیچ وجه از سوی کمپانی‌های مخابراتی پذیرفتنی نیست.

سامسونگ اسلات میکرو SD را به دلایل امنیتی و همچنین بهره‌گیری از حافظه‌ی UFS 2.0 که از سرعت بالایی برخوردار است، از گوشی هوشمندش حذف کرده است.

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز