baznashr

آلفارومئو استلویو QV عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان را از آن خود کرد

on .

خودروی جدید آلفارومئو استلویو QV موفق شد رکورد سرعت پورشه کاین توربو اس در پیست نوربرگ رینگ را بشکند و به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان معرفی شود.

مدل جدید خودروی شاسی بلند آلفارومئو استلویو (Alfa Romeo Stelvio) توانست رکورد تازه‌ای را در پیست نوربرگ رینگ آلمان ثبت کند و به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان دست پیدا کرد. نوربرگ رینگ، یک پیست قدیمی در آلمان است که بیشتر خودروسازان مطرح جهان از شرایط دشوار آن برای آزمایش محصولات جدید خود استفاده می‌کنند.

آلفارومئو استلویو QV

پیش از این، پورشه کاین توربو اس (Porsche Cayenne Turbo S) رکورد سرعت شاسی بلندها را با زمان 7 دقیقه و 59 ثانیه و 74 صدم ثانیه در اختیار خود داشت و حالا آلفارومئو استلویو QV موفق شده این رکورد را جابجا کند. لامبورگینی نیز قصد دارد با معرفی شاسی بلند جدید خود یعنی اوروس، تاج پادشاهی نوربرگ رینگ را بر سر بگذارد. قابل ذکر است که پیش از پورشه کاین توربو اس نیز رنج روور اسپورت SVR با زمان 8 دقیقه و 14 ثانیه، رکورددار نوربرگ رینگ بود.

توان فنی آلفارومئو استلویو QV

آلفارومئو استلویو کوادریفولیو از یک پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو با قدرت 510 اسب بخار استفاده می‌کند که با الهام گرفتن از موتور فراری طراحی و ساخته شده است. این شاسی بلند اسپورت با سیستم چهار چرخ محرک کار می‌کند و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن به ترتیب 3.9 ثانیه و 285 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آلفارومئو استلویو QV

این خودرو توانست پیست نوربرگ رینگ، معروف به جهنم سبز، را در زمان 7 دقیقه و 51 ثانیه و 7 دهم ثانیه طی کند و به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان شناخته شود. این زمان ثبت شده با بهترین زمان به دست آمده توسط بی ام و M4 برابری می‌کند اما در برابر سریع ترین خودروی دیفرانسیل جلوی نوربرگ رینگ یعنی هوندا سیویک تایپ آر با زمان 7 دقیقه و 43 ثانیه و 8 دهم ثانیه کم می‌آورد.

شرکت خودروسازی آلفارومئو، مدل‌های اسپورت خود را با نام کوادروفولیو یا QV عرضه می‌کند. این مدل‌های اسپورت با هدف رقابت با خودروهای اسپورت لوکس آلمانی و ژاپنی ساخته می‌شوند. استلویو نیز اولین شاسی بلند این خودروساز ایتالیایی است که امسال به بازار عرضه شده و مدیران آلفارومئو، حسابی بر روی فروش آن حساب باز کرده‌اند.

رئیس آلفارومئو در این باره می‌گوید:

آلفارومئو استلویو QV به طور مخصوص برای رکوردشکنی در نوربرگ رینگ طراحی شده است و این خودرو نیز با زمان 7 دقیقه و 51 ثانیه و 7 دهم ثانیه ما را ناامید نکرد. ما به این که استلویو کوادروفولیو سریع ترین شاسی بلند جهان است افتخار می‌کنیم.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز